מזהים את הריטוש? הסלבס מאמצות טרנד פוטושופ מטריד

שרה טסקר, מומחית לרשתות חברתיות, שמה לב לתופעה חדשה בתמונות של איט גירלס שונות – אין להן מפרקים באצבעות. ולא, לא מדובר במוטציה גנטית

מאת  | ‏ 20 נובמבר 2019
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

פיד האינסטגרם הפך בשנים האחרונות לזירת מלחמה של ממש. מצד אחד – הסלבריטאיות והמשפיעניות בעלות החשבונות המרוטשים, מלוטשים ומפולטרים, ומהצד השני – אבירות הבודי פוזיטיב, שמנסות לקדם דווקא דימויים חיוביים של כל מה שנחשב ל"פגמים" – צלוליט, סימני מתיחה, קפלים ועוד. נדמה שכל יומיים מפורסמת (לרוב קרדשיאנית, כמובן) מואשמת בעיוות של התמונות שלה, ועכשיו, מומחית לרשתות חברתיות חושפת טרנד חדש ומשונה.

שרה טסקר, צלמת בריטית שהפכה בשנים האחרונות למומחית רשתות חברתיות בכלל ואינסטגרם בפרט, שמה לב לתופעה מוזרה כשהיא גוללת באינסטגרם או בפינטרסט – תמונות שכוללות קלוז אפ על ידיים (לרוב כדי להשוויץ במניקור חדש או טבעת אירוסין) מראות אצבעות חלקות במיוחד. "חדש ברשימת 'טרנדים אינסטגרמיים שמפחידים אותי בשקט', יש לנו את ריטוש המפרקים כדי ליצור את מראה הנקניקייה", היא צייצה, וכללה גם כמה דוגמאות.

לא אנושי (צילום: טוויטר, meandorla@)

לא אנושי (צילום: טוויטר, meandorla@)

חלק מהסלבס שלכאורה מרטשות את אצבעות כף היד שלהן (שהרי קשה להוכיח את זה בוודאות) הן קיילי ג'נר, קלואי קרדשיאן, היילי סטיינפלד, ג'ורדן וודס, סלינה גומז וסקרלט ג'והנסון.

"אני רואה את זה כבר תקופה, אבל נראה שהפופולריות של ריטוש האצבעות גדלה בחודשים האחרונים", אמרה טסקר בראיון ל"דיילי מייל" לאחר שהציוץ עורר דיון סוער בטוויטר. "זו דוגמה מעניינת לכמה 'גוף האינסטגרם המושלם' הפך להיות רחוק מהמציאות – מותניים צרים באופן בלתי אפשרי גנטית, קימורים מעוותים ועכשיו – אצבעות שלא מתכופפות! קל לעשות מזה צחוק, אבל זה גם מעלה שאלה רצינית יותר – איזה מסר מקבלות נערות ונשים, אם הן מרגישות שהקווים הטבעיים על העור שלהן הן פגמים שצריך לתקן?".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Khloe (@khloekardashian) on

מומחית הרשתות החברתיות תולה את האשמה בשימוש הנפוץ באפליקציות הריטוש, שהקרדשיאנס הפכו לפופולריות במיוחד. אם אנשים כבר שם כדי לרטש את הפנים והמותניים, היא אומרת, זה לא כל כך מפתיע שהם כבר בוחרים לרטש ולהחליק כל תמונה של חלקי גוף, כמו כפות ידיים.

טסקר היא לא היחידה שיצאה נגד האפליקציות האלה בשבוע האחרון. השחקנית לילי ריינהרט (ריברדייל), אקטיביסטית ידועה למען דימוי גוף בריא, העלתה לסטורי שלה פרסומת לאחת מאפליקציות הריטוש, והפצירה בפני העוקבים והעוקבות שלה לא להשתמש בה ובדומותיה. "ככה אנשים מפתחים הפרעות אכילה", היא כתבה. "זו הסיבה שהרשתות החברתיות הפכו להיות מסוכנות, והסיבה לכך שלאנשים יש ציפיות לא מציאותיות מהגוף שלהם. אם אתם מרטשים את עצמכם, אתם רק מוסיפים לבעיה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Lili Reinhart (@lilireinhart) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Tom Bachik Nails (@tombachik) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by hailee steinfeld (@haileesteinfeld) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Tom Bachik Nails (@tombachik) on

השאירו תגובה

 

  • בתמונה שהעלתם לילי ריינהרט בעצמה נראית מרוטשת בפנים ובצוואר. היא "אקטיביסטית" כי זה מכניס לה כסף, כותרות לפרסום, זה הכל

    מאת: *** |‏ 21 בנובמבר 2019 | 20:03
  • זהו, איבדו את זה לגמרי…

    מאת: אורלי מוצקין |‏ 21 בנובמבר 2019 | 08:56