אפקט שיא: המפעל מגייס עובדים מרוב הזמנות לג'ינס של מייגן

ימים ספורים לפני החתונה המלכותית, כולם רוצים להרגיש קרובים לנסיכה העתידית. לראייה, ג'ינס שלבשה מייגן מרקל לא מזמן הפך כל כך מבוקש, עד שהחברה המקומית שמייצרת אותו נאלצה לעבור למפעל גדול יותר ולשכור עובדים חדשים

מאת  | ‏ 9 מאי 2018

אחוות הג'ינס (צילום: Chris Jackson/Chris Jackson/Getty Images)

אחוות הג'ינס (צילום: Chris Jackson/Getty Images)

החתונה המלכותית ממש מעבר לפינה, מרצ'נדייז של מייגן והארי נמכרים בסיטונות ברחבי לונדון, ונראה שההמונים מעוניינים לשים את הידיים על כל דבר שיקרב אותם ולו במעט לסינדרלה בשר ודם.

אחת ההוכחות הבולטות לכך היא "אפקט מייגן", שנמצא בשיאו כרגע , וגורם לכך שכל דבר שהגברת מחליטה ללבוש בציבור נחטף מהמדפים. המשמעות של הטירוף הזה מורגשת לא רק מצד הקונים אלא גם מצד המוכרים, וכעת ג'ינס שלבשה מרקל בינואר הפך לכל כך נחשק, עד ששינה את פני החברה שמייצרת אותו.

סטרצ'י ומחמיא (צילום: Chris Jackson/Chris Jackson/Getty Images)

סטרצ'י ומחמיא (צילום: Chris Jackson/Getty Images)

הג'ינס השחור והמדויק, של מותג וולשי קטן בשם "היוט", עורר כל כך הרבה היסטריה ועניין, עד שנוצרה לו רשימת המתנה של חודשים. החברה הנדהמת החליטה לצמוח בן לילה, ובעקבות הבהלה למוצר עוברת לייצר במפעל גדול יותר, שוכרת עוד עובדים לשורותיה ומקווה לטוב.

"כשהיא לבשה את הג'ינס, האתר שלנו התפוצץ", מספר דייוויד הייט, שהקים את הלייבל יחד עם אשתו קלייר. "יש לנו רשימת המתנה של שלושה חודשים לפחות, וכבר הבאנו עוד אנשים. האפקט פשוט בלתי נתפס".

 

A post shared by Hiut Denim Co (@hiutdenim) on

הפיה הטובה מייגן הרעיפה את אבק הקסמים הקמעונאי שלה על עוד כמה מותגים, ביניהם סטרת'ברי, לייבל זעיר מסקוטלנד, שמכר את כל מרכולתו תוך 11 דקות מהופעת התמונות ברשת.

"מייגן משלבת בין מעצבי עילית לבין פריטים במחירים יותר נוחים, ובכך גורמת לסטייל שלה להיות נגיש", אומרת ליאן האדלבי, שנדרשה גם היא להגדיל את העסק שלה בן לילה ולעמוד בדרישות שלא העלתה על דעתה. "זה מטורף שמייגן מסכימה לתמוך ככה במותגים קטנים ועולים, ומעלה את המודעות אליהם".

הדגם באתר (צילום: היוט)

הדגם באתר (צילום: היוט)

יש לקוות שהלייבלים הללו למדו משהו מ"אפקט קייט" ומבינים שההתלהבות והדרישה עשויים גם לשים את המותג הנבנה בסיכון, כי גדילה מואצת מדי עשויה להסתיים בקטסטרופה – לראייה, מותגים שונים שהעלתה מידלטון לעין הציבורית הספיקו להיסגר בינתיים.

אבל ב"היוט" לא מודאגים מסיפורי האימה. הם שמחים שיוכלו לייצר מקומות עבודה לאנשים רבים כשהמפעל הישן והנטוש שקנו יאויש, בעיקר לאור העובדה שהאזור סבל ממצוקה כלכלית וממחסור במשרות, ומודים למרקל, אבל בעיקר לכוחה של הרשת. "האינטרנט שינה את הכלכלה של היצרנים", אומר דייוויד. "אם המוצר מעולה, אפשר למצוא לקוחות מכל העולם. זה שינוי קיצוני. אני מאמין שאנחנו חיים בתור הזהב".

עוזרת לכלכלה המקומית (צילום: Chris Jackson/Getty Images)

עוזרת לכלכלה המקומית (צילום: Chris Jackson/Getty Images)

השאירו תגובה

 

  • מה זה ג'ינס מדויק?

    מאת: אלה |‏ 10 במאי 2018 | 20:50
  • טל הכי עלוב תגובה של קינאה ורוע. הישראלי המכוער והרשע.

    מאת: ש. |‏ 10 במאי 2018 | 00:20
  • זה ג'ינס רגיל לגמרי בצבע שחור על בחורה רגילה לגמרי עם מזל לא נורמלי

    מאת: פיצ |‏ 9 במאי 2018 | 18:33
  • היא דומה לתימניה.

    מאת: ימית |‏ 9 במאי 2018 | 17:16
  • זה הסך הכל מכנסיים שחורים שאפשר למצוא בכל חור.

    מאת: WTF |‏ 9 במאי 2018 | 15:13
  • עולב עליבות של חברה עלובה עוד יותר. כולו ג'ינס בחצי שקל שיש כמותו בכל חנות שניה. בטח ובטח שבלונדון. כמה אנשים זה דבר עלוב. כואב הלב.

    מאת: טל |‏ 9 במאי 2018 | 14:33