רוחות של שינוי: הטרנדים שיכינו אתכם ל-2017

אי אפשר להתעלם מהתחושה הזאת - העולם משתנה. אנחנו משתנים. עידנים מגיעים לקיצם, חדשים עומדים בפתח, ועולם האופנה נסחף אחריהם. לקראת פתחה של שנה חדשה, זה הזמן להיפרד מטרנדים שעבר זמנם ולהתרגש מאלו שבאים במקומם. מדריך מיוחד

מאת  | ‏ 26 דצמבר 2016
נורת' ווסט וקים קרדשיאן בפילטר פרחים של סנאפצ'ט. כל כך 2016 (צילום מסך)

נורת' ווסט וקים קרדשיאן בפילטר פרחים של סנאפצ'ט. כל כך 2016 (צילום מסך)

ביוש: פילטרים בסנאפצ'אט // היוש: סטוריז באינסטגרם

אין ספק שזו הייתה השנה של סנאפצ'אט. הילדים שלטו בה ביד רמה והצליחו להדביק לא מעט מבוגרים אחראיים. הסלבס, האיט גירלס ושאר מכתיבי אופנה מינפו את הפלטפורמה והפכו את אוזני החיות השונות לאקססורי הבסיסי של השנה, עד שאפילו בשבוע האופנה בניו יורק הפציעו הפילטרים הפופולריים בגרסה ממשית על המסלול.

קל היה להכתיר את הסנאפ כנושאת הדגל האולטימטיבית של המציאות הווירטואלית העכשווית ביותר, המהירה ביותר ואולי גם האופנתית ביותר, וקל אפילו יותר היה להתחיל להספיד את האינסטגרם. אלא שהתחזיות הטכנולוגיות מנבאות חד וחלק את הרנסנס המיידי של אפליקציית התמונות הישנה והטובה, שהשתדרגה על בסיס ההתפתחות הווירטואלית-חברתית המשמעותית של התקופה – כולנו הפכנו פתאום למספרי סיפורים.

עכשיו כולם בסטוריס של אינסטגרם (צילום מסך)

עכשיו כולם בסטוריס של אינסטגרם (צילום מסך)

לסאנפצ'אט שמורה הבכורה בכל הנוגע למילת המפתח "סטורי", שמתבטאת באופציה לייצר סיפור ויזואלי בסגנון "יום בחיי". אבל באוגוסט האחרון השיקה אינסטגרם את הפונקציה שהפכה כה מבוקשת אצל המתחרה, ונדמה שהיא רק צוברת תאוצה, בעיקר הודות לשיקולים אסטרטגיים ומסחריים – לרובנו יש ממילא יותר עוקבים באינסטוש מאשר בסנאפ, והשדרוג האחרון משכלל את אינסטגרם משמעותית כפלטפורמה מסחרית פרסומית.

בואו נודה בזה - אף אחד לא באמת רואה את הסטוריס עד הסוף (צילום מסך)

בואו נודה בזה – אף אחד לא באמת רואה את הסטוריס עד הסוף (צילום מסך)

חוץ מזה, בואו נודה – יש קלאסיקות ויש טרנדים, ומהרגע הראשון היה קשה להתעלם מהתחושה שהסנאפצ'אט הוא עוד גחמה קצת ילדותית ובעלת תאריך תפוגה, קצת כמו שיער בצבעי הקשת או כל טרנד אחר שהתלהבנו ממנו בטירוף לתקופה מוגבלת מאד. האינסטוש במשוואה הזאת הוא הג'ינס והטי-שירט, השמלה השחורה הקטנה. עכשיו תעשו את החישובים שלכם.

ביוש: מישל אובמה // היוש: מלאניה טראמפ

מישל, כמה נתגעגע (צילום: גטי אימג'ס)

מישל, כמה נתגעגע (צילום: גטי אימג'ס)

תרצו או לא תרצו, המציאות משתנה, ויש התפתחויות שאפילו קודקודי האופנה המשפיעים ביותר לא יכולים לעצור. עולם האופנה גם לרגע לא מתבייש להודות שזו לא הייתה התכנית, ושאם זה היה תלוי בו (או לפחות ברוב אנשי המפתח שלו), הוא היה מעדיף להמשיך ולהלביש את מישל אובמה לנצח נצחים. אלא שהגברת הראשונה הזאת, שהיוותה ממתק אופנתי מרומם נפש בשמונה השנים האחרונות, עומדת לפנות את מקומה לדימוי נשי קצת אחר, ואנחנו צריכים להתחיל להתרגל.

מלניה טראמפ באוברול הניצחון. כנראה שעוד תפתיע (צילום: גטי אימג'ס)

מלניה טראמפ באוברול הניצחון. כנראה שעוד תפתיע (צילום: גטי אימג'ס)

מעצבים וסטייליסטים שונים כבר הצהירו שלא יתרמו מכישוריהם לטובת ממשל טראמפ, וזה כולל את אשתו. אבל מלאניה טראמפ היא אישה יפה ומרשימה, שוודאי תישא באלגנטיות מקסימלית את הסטייל המוקפד שלה כגברת הראשונה, גם בלי עזרתם של הסרבנים. רק תשאלו את הלקוחות שהסתערו על המדפים של ראלף לורן בעקבות האוברול הלבן והנהדר שהגברת טראמפ לבשה בליל הבחירות, ונדמה שמתמצת היטב את הסגנון שלה ובעיקר את ההבדל בינו לבין זה של מישל – יקר, גבוה, קלאסי, איכותי, מלכותי. נקווה שהמילה "משעמם" לא תתווסף לרשימת התארים הזאת. כך או כך, למלאניה יש עקבי סטילטו מאד גדולים למלא, ואנחנו סקרנים מתמיד.

ביוש: עגילים קטנים וצמודים // היוש: עגילי סטייטמנט

עגילים קטנים על כל האוזן - זה יפה וחמוד, אבל כבר לא מספיק (צילום: אינסטגרם mariatash)

עגילים קטנים על כל האוזן – זה יפה וחמוד, אבל כבר לא מספיק (צילום: אינסטגרם mariatash)

נדמה ש-2016 עמדה, או לפחות ניסתה לעמוד, בסימן מינימליזם אופנתי מסוים. להיות קצת יותר רגועה ועדינה. טרנד עגילי "הקונסטלציה", למשל, התכתב עם שאיפה זו כשהביא לקדמת הבמה את העגילים הקטנים, הצמודים והמנצנצים שפוזרו בנקודות שונות על האוזן והזכירו קונסטלציות של כוכבים. זה אכן היה עדין ומתוק, אבל כעת נכנסת אל הזירה בצעדי ענק בשורה שקשה להתעלם ממנה – עגילי הסטייטמנט כאן, וצריך לפנות להם הרבה מקום.

עגילי סטייטמנט. אם חושבים על זה, זה די מינימליסטי (צילום: מתוך הבלוג)

עגילי סטייטמנט. אם חושבים על זה, זה די מינימליסטי (צילום: מתוך הבלוג)

הרעיון פשוט – גדול. כבד. בולט. גונב את ההצגה. בלינג בלינג. כשחושבים על זה, זה לא ממש סותר את המגמה השקטה – הרי מה אידאלי יותר לאאוטפיט סולידי ומונוכרמטי מתכשיט שעושה קצת רעש ומספק זריקת סטייל, צבע ונוכחות? בקיצור, דברו עם סריג הגולף המועדף עליכן. הוא כבר יגיד לכן בעצמו למי הוא מתלווה בחורף הקרוב.

ביוש: תיקי נשיאה גדולים // היוש: מיני-תיקים

תיק נשיאה גדול? הכי פאסה (צילום: Collage Vintage)

תיק נשיאה גדול? הכי פאסה (צילום: Collage Vintage)

בהמשך לטרנד עגילי הסטייטמנט הגדולים, מגיע קונטרסט יעיל ושובב בצורת תיקי הסטייטמנט הקטנים. אנחנו יודעות שזה רק נראה פשוט, ושהניסיון לדחוף סמארטפון, ארנק, מפתחות, אודם וחפיסת מסטיקים לתיק בגודל של שקית סנדוויץ' לרוב נגמר בהרבה עצבים ובעיקר בוויתור כואב, בין אם על התיק עצמו או על חלק מהפק"ל שלך.

בימנו - רק תיקים קטנטנים (צילום: מתוך הבלוג)

בימנו – רק תיקים קטנטנים (צילום: מתוך הבלוג)

ועדיין, קשה יהיה להתעלם החורף מהטרנד המתוק הזה, שנצץ כמו יהלום על מסלולי תצוגות העל, ומבטא גם היבט חיובי של חסכנות – עכשיו יש יותר סיכוי שתוכלי להרשות לעצמך תיק של פנדי, ואז תוכלי לתרגל גם מינימליזם חומרי נוסח "סוד הקסם היפני" של מארי קונדו. תודי לנו אחר כך.

ביוש: טיפול פנים אצל קוסמטיקאית // היוש: מסכות פנים ביתיות

כבר לא צריך לקבוע תור אצל הקוסמטיקאית (צילום: יח"צ)

כבר לא צריך לקבוע תור אצל הקוסמטיקאית (צילום: יח"צ)

אנחנו הרי אוהבות לעשות מזה אירוע, יום טיפוח, יום חג העצמי. טיפול הפנים התקופתי אצל הקוסמטיקאית לרוב יהיה גולת הכותרת של יום שכזה, שיכלול גם גבות, מני-פדי ואולי איזה מסאז' לקינוח. אלא שלאחרונה קשה יותר ויותר להתעלם מהן, ברשתות הפארם וברשתות החברתיות כאחד – מסיכות הפנים הביתיות.

מי מאחורי המסכה? כל פאשניסטה בעולם בערך (צילום:  DOLCE & GABBANA)

מי מאחורי המסכה? כל פאשניסטה בעולם בערך (צילום: DOLCE & GABBANA)

סלפי עם מסכה קוסמטית על הפנים הפך השנה למצרך בסיסי בארסנל, ובשילוב קטלני עם מגמת ה-DIY הסוחפת, נדמה שיום הטיפוח הקדוש עומד להישאר בגבולות הבית בזמן הקרוב. והיי, זה חסכוני יותר, חמים יותר ואולי אפילו מפנק יותר. התחילי במתכון למסכה ביתית שאפשר להכין מהמצרכים שיש במקרר, התקדמי לרכישת המסכה החד פעמית המגה מתויגת של חברת הקוסמטיקה היפנית SK-II, והתמכרי למגע עורך הרך והמוזן. בקצב הזה, בפורים הקרוב כולנו פשוט נצא עם מסכות קוסמטיות על הפנים. מה רע?

והטרנדים שממשיכים איתנו בכיף ל-2017:

צ'וקרים: כנגד כל הסיכויים, הבדיחות בטוויטר והיציאות המוזרות של forever21, הצ'וקרים ממשיכים לכבוש כל חלקת צוואר טובה, ואיכשהו עדיין לא נחנקנו מהם. נראה כי המגמה נוטה לכיוונים יותר ויותר עדינים ודקיקים, אבל זה לא אומר שמדובר בהיעלמות הדרגתית. אם לא עלית על העגלה עד עכשיו, זה עלול להיראות קשה להצטרף בשלב הזה – אבל נסי לקבל את השנה החדשה עם צ'וקר מנצנץ על הצוואר. את תמיד יכולה להגיד שזה בקטע אירוני.

כן, הצ'וקרים עדיין יהיו איתנו (צילום: גטי אימג'ס)

כן, הצ'וקרים עדיין יהיו איתנו (צילום: גטי אימג'ס)

שיער אפור: עוד טרנד שהיינו יכולות להישבע שהוא זמני לחלוטין, אבל המומחים מודיעים בתדהמה כי הוא עומד להישאר איתנו עוד לא מעט זמן. הרכב הגוונים משתנה מעט, סגנונות העיצוב מתפתחים כל הזמן, אבל השורה התחתונה ברורה מתמיד – שיער אפור זה ממש יפה, ממש מגניב וממש מחמיא. את לגמרי מוזמנת לאמץ את היופי החורפי הזה, או לפחות לשכנע את סבתא להפסיק לצבוע.

אם יש מישהי שתגרום לנו לשקול להפסיק לצבוע את השיער זו ללא ספק שרה האריס מווג הבריטי #גואלס (צילום: מתוך הבלוג)

אם יש מישהי שתגרום לנו לשקול להפסיק לצבוע את השיער זו ללא ספק שרה האריס מווג הבריטי (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה