לייף אין פלסטיק: הטרנד הרשמי של אביב 2018

הוא מטפטף ומחלחל במסירות כבר כמה עונות, ולאחרונה חוצה את הקווים ממחלקת האקססוריז אל הבגדים עצמם ופורש על כולנו יריעת פלסטיק מבריקה ומדליקה. אם עוד לא התקדמתם והבנתם שבד זה הכי 2017, זה לגמרי הזמן לצייד את המלתחה בחומר שגם יגן עליכם מפני הגשם וגם יבטיח את הסטייל הכי מדויק של הרגע

מאת  | ‏ 4 פברואר 2018

עכשיו כשהמסקנות העיקריות משבוע הקוטור בפריז שקעו סופית בתודעה האופנתית, אין ספק שאפשר להכריז על אביב 2018 כעונת הפלסטיק הרשמית. למעשה, כנראה שההכרזה הזאת הייתה רלוונטית גם לפניו, ונרשה לעצמנו לנבא שהיא רק תתחזק עם סבב שבועות האופנה הבא שיחל השבוע בניו יורק.

האמת היא שהפלסטיק נמצא בסביבה כבר כמה שנים, מחלחל בטפטופים אל המיינסטרים ותופס את מקומו המכובד ברשימת המגמות שככל הנראה יגדירו את העשור השני של שנות האלפיים. הנוכחות הדומיננטית הנוכחית שלו מהווה למעשה צומת מרכזי שבו נפגשים טרנדים בולטים שכבר דוברו כאן לא מעט, כמו הניילון, השקיפות והלכה – כולם נציגים של המראה המבריק, הרטוב, ה"מלאכותי".

 

A post shared by FACTORY 54 (@factory54) on


מה שהתחיל בין השאר בטרנד התיקים השקופים, שלפני כמה שנים עוד נראה לנו סופר נועז, והמשיך בנעלי ויניל ו-PVC שהכניסו קצת וייב פטישיסטי לרחוב (ותודה לקים קרדשיאן שדגמנה בנאמנות את הקולקציה של בעלה), הגיע לשיאו העונה שכחצה את הקווים ממחלקת האקססוריז אל הבגדים עצמם. זה ניכר בקולקציות החורף השונות (כי בכל זאת, קצת קשה לנו לדמיין את עצמנו לובשות פלסטיק ביולי-אוגוסט) ובמיוחד בגזרת המעילים. היציאה המבריקה (ליטרלי) של ראף סימונס לקלווין קליין – מעיל פרווה צהוב עטוף בפלסטיק שקוף – כיכבה על שערים ואיט-גירלס, ואפילו טרנץ' המשבצות הכל כך קלאסי של ברברי קיבל תרגום ניילוני מעודכן.

הכובעים, הכפפות ומגפי הפלסטיק השקופים לגמרי גנבו את ההצגה על המסלול של שאנל בפריז, ואצל מרטין מרג'יאלה השתלב הפלסטיק בהרמוניה מדויקת עם הסגנון העתידני- אוונגרדי של בית האופנה. נדמה שזו הנקודה העיקרית: המראה הפלסטיקי מהווה נגיעה עתידנית מתקדמת בשדה אופנתי שמעדיף לאחרונה לשקוע בנוסטלגיה, להביט אל העבר ולחזור להווה עם ממצאים רטרואים. כל זה טוב ויפה והניינטיז זה החיים, אבל לגמרי הגיע הזמן להכניס קצת פלסטיק לארון, ולקוות שחיי המדף של הטרנד ארוכים במיוחד – כי בכל זאת, זה לא מתכלה.

 

A post shared by Maison Margiela (@maisonmargiela) on

 

A post shared by (@bellahadid) on

 

A post shared by Man Repeller (@manrepeller) on

 

A post shared by Burberry (@burberry) on

 

A post shared by Burberry (@burberry) on

 

A post shared by Tibi (@tibi) on

השאירו תגובה