רטרוספקטיבה: Couple Of יוצרים בזוג

הם היו מחלוצי מעצבי הנעליים בארץ, ומאז לא מפסיקים לחקור ולחדש | שלי סתת ואילון קומבור מגדלים משפחה ועסק מצליח ביחד | איפה היינו ומה עשינו?

מאת  | ‏ 23 פברואר 2012
שלי ואילון סתת קומבור | צילום: יעל אנגלהרט

פאוור קאפל. שלי סתת ואילון קומבור | צילום: יעל אנגלהרט

מתחילים ביחד ומגלים את הביחד. שנינו ילידי ירושלים. הכרנו בבצלאל במחלקה לצורפות ואביזרי אופנה, שם נדבקו בחיידק הנעליים והבנו שהדבר הכי חשוב בהופעתה של האישה הם נעליה. יצאנו לחקור את החומר, להפכו לתלת מימד וליצור ממנו נעליים בקו מעוצב וייחודי. השם "couple of" נולד מעצם היותנו זוג בחיים וזוג בעסקים: לצד העסק לעיצוב נעליים אנחנו גם מגדלים 4 ילדים.

1988 - מתחילים בקטן. התיישבנו במרתף ירושלמי קטן, ובעזרת מכונות בסיסיות למדנו לייצר נעליים. שמען של הנעליים יצא מפה לאוזן, והן החלו להימכר בחנויות שונות בארץ כגון "קום אל פו" ועוד.

2004 – תוקעים יתר. פתחנו את חנות הדגל שלנו ברח' דיזינגוף בתל אביב. הקולקציה הייתה מאופיינת בעיקר בהדפסי טקסטיל שעוצבו ע"י המעצבת אור מ- Eva Tefner בצבעוניות עזה אבל גם בצבעים סולידיים. הקווים הם גיאומטריים עם משחקים בעור של שזירה שתי וערב, קיפולים, תפורים רחבים ומתיחה של העור.

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

2004 – גברי זה הכי, אחי. קולקציית החורף אופיינה בשילוב עורות עם חומר חדשני שייבאנו מאיטליה במראה לק. "כבר בקולקצייה השנייה שלנו עיצבנו נעלי דרבי בסגנון גברי שהיו מאוד חדשניות לפניי עשור ולא נפוצות כלל. מאז מידי עונה, אנו נותנים במה בקולקציה לנעלי הדרבי, כל פעם בגרסה אחרת.

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

2005 – זכרונות מאפריקה. קולקציית נעלי האביב כללה סנדלים קיציים לנשים שמעוצבים בסגנון אפריקאי. הסנדל עשוי מעור, סוליית הפלטפורמה עטופה בבד עם הדפסים אתניים והחומרים מגוונים: עור קלוע, עור סדוק, עור מחורץ, בדים תפורים בעבודת יד, בדים מודפסים וסריגים קיציים.

צילום: שרון דרעי

צילום: שרון דרעי

2006 – יוניסקס. בקולקציה הזו ניתן לראות באופן מובהק כי עיצובי הנעליים והמגפיים זהים לנשים ולגברים. העיצוב הזהה לשני המינים חידד עבורנו גם את שם המותג. עולם הדימויים שנתן לנו השראה לקוח מקיפולי הנייר היפניים, האוריגאמי – שכבות של עור מקופלות זו על זו, עור חודר לעור, עור מונח על עור, קיפולים של עור עבה הנותנים פרשנות חדשה למושג סוליה.

צילום: שרון דרעי

צילום: שרון דרעי

2006 – מתחברים לשורשים. בקולקציית הקיץ שלנו התקיים שיתוף פעולה עם אמני קראפט בעלי אוריינטציה מקומית, וייצור הנעליים נעשה בעבודת יד בסדרות קטנות וממוספרות. החיבור בין בעלי המקצוע ומעצבי המותג היה הבשורה בקולקציה הזו – נעלים הסרוגות מחוטי עור הכוללות: כפכף סגור, כפכף פתוח וגרב החושפת את האצבעות והקרסול, כולם בסריגה ידנית שנעשית ע"י אמנית סריגה. שיתוף פעולה נוסף נעשה בינינו לבין בדואיות מכסייפה בדרום הארץ, הרוקמות את הרקמה הבדואיות המסורתית על עור שעבר קידוד מיוחד לצורך הרקמה. מעבר לשיתוף הפעולה עלה בנו הרצון לתרום לקהילה – העסקה של נשים בדואיות והחזרת העשייה המקומית שזלגה בשנים האחרונות לסין ולמדינות העולם השלישי.

צילום: שרון דרעי

צילום: שרון דרעי

2007 – משחקים בחומר. קולקציית החורף התאפיינה בטקסטורות ובמשחקי חומר. יצירת הטקסטורות נעשית בטכניקות שונות של כיווצים, קיפולים, שכבות של עור, שימוש בעוביים שונים של העור ומשחק בין גפה לסוליה שמתמזגים יחד בהרמוניה.

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

2007 – הכל נשאר במשפחה. גם בעונת הקיץ המשכנו את מסורת שיתופי הפעולה בינינו ובין מעצבים מתחומים שונים. שיתוף הפעולה הראשון עם מעצבת התכשיטים הגר סתת (אחותה של שלי). החיבור הניב סדרת סנדלים עשויה מעורות מטאליים עם עבודת מתכת בטכניקה הייחודית להגר. שיתוף פעולה נוסף נעשה עם מעצבת המוצר רחלי חבה שרפשטיין. הקונספט מבוסס על שימוש חוזר בעורות בצבעים שונים ומגוונים, חיבורם, תפירתם לכדי חומר חדש לסדרת OFF ONE, בה אין זוג הזהה לשני. הנעליים בקטלוג זה צולמו על קוביות קרח שמטבען אינן משטח אחיד ומתוך כך הכתיבו את הקומפוזיציות.

צילום: אבי ולדמן

צילום: אבי ולדמן

2008 – עור וצל. בחרנו לקרוא לקולקציית החורף הזו "משחק בעור וצל". המשחק בא לידי ביטוי בעיצוב הקולקציה בה העור הופך מחומר לאמירה עיצובית, שבה מושם דגש על הצללית וקו המתאר הנשי של הרגל. גם בקטלוג צילומי הנעליים וצלליותיהם מדגישים את הסילואט של הנעל.

צילום: שרון דרעי

צילום: שרון דרעי

2008 – 20,000 מייל מתחת למים. קולקציית הקיץ מושפעת מאובייקטים השוכנים במעמקי הים - קונכיות, אלמוגים וצדפות קיבלו פרשנות צורנית ייחודית שבאה לידי ביטוי בחיבורים, קיפולים ופיסולים בעור והפיכתם לכדי נעל. מאותו חיבור נוצרה שפה חדשה ופרשנות אינדיווידואלית לאומנות מתקופת האר-נובו שמתבטאת בקווים מעוגלים ובגפות בעלות נפח.

צילום: יאיר ברק

צילום: יאיר ברק

2008 – ממתק בתיק. קולקציית תיקים ראשונה שעיצבנו יחד עם איילת הצופה - מעצבת תיקים אותה הכרנו כלקוחה קבועה שלנו. במשך הזמן התהדקו הקשרים ונוצר ביניהם דיאלוג שהוביל לקולקציית ביכורים של תיקים הנקראת "סוכריות". התיקים עשויים מעורות לק מבריקים ועוצבו בשלל צבעים בשילוב ידיות מגומי.

צילום: דן לב

צילום: דן לב

2008 – כמו עור שני. כמונו, גם המעצבת מיקה בשן מתמחה בעיסוק בעור, כך ששיתוף פעולה בינינו היה טבעי. עיצבנו יחד ליין נעלי דרבי אשר שיקף את הקו העיצוב של כל אחד מהמותגים.

צילום: אמיר יהל

צילום: אמיר יהל

2009 – אמנות לעם. צילומי קולקציית הקיץ ממשיכים את שיתוף הפעולה עם הצלם/אומן יאיר ברק. הצילומים מורכבים משתי סדרות: דיוקנאות של נשים וצילומי רגליים. הבחירה לשלב את זוגות התצלומים לכדי דימוי אחד יצרה מונטאז' השואב את השראתו מאומנות דאדאיסטית. התוצאה הינה סדרת צילומים הנראים כ"סנאפ שוט" הממקדים את המבט בנעל. הסיטואציות הינן ריאליסטיות, יומיומיות ואינן מיישרות קו עם התפיסה "המושלמת" של הלוק הנורמטיבי בעולם האופנה.

צילום: יאיר ברק

צילום: יאיר ברק

2009 – אחד ועוד אחד. בהמשך לתפיסה העיצובית שמלווה אותנו המשכנו לשלב ולחבר בין מרקמים, טקסטורות וחומרים שונים. עיצבנו מגפיים בהן הסוליה הופכת לגפה והגפה מדמה לסוליה עד שלעיתים הנעל אינה ניתנת להפרדה ויזואלית.

צילום: דן לב

צילום: דן לב

2009 – בשביל זה יש חברים. את הקולקציה צילמנו בבית של חברה טובה – הצלמת המופלאה דנה מנוסי שמאז הספיקה לעזוב את תל אביב עם משפחתה ולחזור לניו יורק. האווירה שדנה הצליחה להוציא בצילומים משקפת את הקולקציה הזו: מונוכרומטית אך בולטת, עירונית ומאוד עכשווית, בדיוק כמו הבית שלה אותו עיצבה בעצמה.

צילום: דנה מנוסי

צילום: דנה מנוסי

2010 – צבעי יסוד. דגמים שהיו להיטים קיבלו בעונה הזו פרשנות מחודשת, צבעוניות חדשה ומגוונת ואלמנטים נוספים ומעניינים. בנוסף, דגמים רבים בקולקציה זכו העונה "לעלות על עקבים", דבר שלא הרבנו לעשות בעבר. הנעליים עברו תהליך צביעה ידני ייחודי למותג, ההופך כל זוג נעליים לאחד ויחיד, אין זוג זהה למשנהו. על גבי צבע הבסיס הלבן נצבעו נעלי הקיץ בצבעי היסוד כחול, צהוב ואדום, ובגוונים נוספים בצבעוניות פסטאלית.

צילום: אמיר יהל

צילום: אמיר יהל

2009 – אינטרנשיונל קאפל. לצד קולקציות הנעליים המסחרית אנחנו נוהגים לעצב גם דגמים קונספטואליים לתערוכות בינלאומיות, והחל משנת 2009 ועד היום אנחנו מציגים בתערוכת הנעליים הבינלאומית MICAM שבמילנו. זו הייתה הפעם הראשונה שבה מותג ישראלי הציג בתערוכה.

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

2011 – גן חיות. עיצבנו קבוצת נעליים שמבוססת על ציורי חיות – תוכי, זברה, כריש, דג ומדוזה בצבעים של ירוק ליים, ורוד בייבי, כחול ים, אדום ואפור. קטלוג הקולקציה הוא תוצר של שיתוף פעולה שלנו עם המאיירת המוכשרת קרן תגר. בעבודה משותפת נוצרה סדרת איורים המשקפים את הקסם, המינימליזם ואת השפה הייחודית של שנינו.

איור: קרן תגר

איור: קרן תגר

2012 – מהנייר אל החיים. אלמנט הפרח התלת מימדי חוזר על עצמו בקולקציה במראה של נעליים ומגפיים מחוספסות ובמראה של נעליים ומגפונים בנעלי עקב. מה שמאפיין את הקבוצה הזו הוא חזרה על צורה קבועה אשר יוצרת בחיבורים שונים מראה של פרח תלת ממדי. דגמי הקולקציה זכו להצלחה בינלאומית כאשר נבחרו להימכר ברשת "אנת'רופולוג'י" בארה"ב ובאירופה. קטלוג העונה הוצכ על עבודות נייר של נדב ביגניץ – ארכיטקט וחבר. נדב יצר "פופ אפ" - בדומה לספרי ילדים הנפתחים ויוצרים הפתעה תלת מימדית, נפתחת מחברת ומתוכה "קופצת נעל".

צילום: מיכאל פיש

צילום: מיכאל פיש

השאירו תגובה

 

  •  אנא חיזרו אליי לכתובת המייל הנ"ל יש לי שאלה ואינני יודעת למי לפנות

    תודה

    שרלין

    מאת: שרלין |‏ 9 ביולי 2014 | 21:50
  •  שלום,

    ראיתי נעל מדגם T bar בעיתון לאשה והם מאוד מצאו חן בעיניי.

    היכן אני יכולה לראות /לקנות את הדגם הנ"ל? אני גרה ברחובות.

    תודה מראש

    שבוע נפלאה והמשך עשייה מדהימה.

    שרה

    מאת: שרה |‏ 24 במאי 2014 | 22:10
  •  בחוברת לאישה מופיעות נעליים שלכם. היכן אפשר לראות אותן? אני גרה בקרית ביאליק בצפון.

    האם יש לכם חנות בצפון?

    בעוד כשבועיים אהיה בפסטיבל האור בירושלים האם אפשר לראות את הנעלים שלכם בירושלים בחנות שאתם מציגים? אשמח אם תענו לי.

    מאת: שוורץ ישראלה |‏ 27 במאי 2013 | 12:20
  •  

    מאת: שוורץ ישראלה |‏ 27 במאי 2013 | 12:16
  •  אין לי בעיה עם העיצוב. יש לי בעיה עם העובדה שהנעליים מיוצרות בסין ולא בארץ. כאשר קונים נעליים של מעצבים ישראלים חלק מזה זה הרצון להשקיע בעבודה מקומית ואחר כך כשבאים הביתה ומגלים שהנעל מיוצרת בסין זה מבחינתי הפעם האחרונה שאני קונה אצלכם. מעדיםה לפרנס את העובדים בארץ. אין לי גם ספק שבמחיר הנעליים שלכם יכולתם לייצר בארץ אך כנראה שהתאווה לרווח גדול יותר מובילה אתכם לייצר בסין. אותי כאמור איבדתם.

    מאת: Made in China |‏ 19 באפריל 2013 | 13:39
  •  שלום לכם,
    את הנעליים שלכם הכרתי במקרה בירושליים, קניתי זוג מגפיים לעצמי וביתי הסטודנטית קנתה זוג נעליים.
    נעליים יפהיפיות ואיכותיות אשר אנו מסרבות לחלוץ מרוב הנוחות
    תודה גדולה ואשמח לדעת היכן ישנו סניף שלכם בצפון
    תבורכו ותמשיכו להצליח-מגיע לכם!

    מאת: יפה ממן |‏ 13 באפריל 2013 | 11:36
  •  בשבוע האחרון הסתובבתי עם נעלי חורף חמימות ונוחות בחורף האמריקאי. בין ניו אורלינס לנשוויל עצרו אותי 4 נשים ו3 גברים (בספק בנוגע לגבריותם) והעירו אילו נעליים יפות יש לי. מה יקרה כשאגיע לניו יורק?? כיף! תפתחו סניף ואל תשכחו מי יזם את הרעיון.. 

    מאת: טלי |‏ 1 באפריל 2013 | 15:06
  •  אני נוהגת לנעול נעלים עם עקב, וכבר שנתיים לא החלפתי נעלים מכיוון שלא מצאתי נעליים נוחות. להתרוצץ עם נעלי עקב ולבקש גם נוחות מסתבר שזו בקשה מוגזמת.
    עד שבמקרה נכנסתי לחנות שאת שמה לא הכרתי Couple of סוף סוף נעלים כמו פעם… נראות מושקעות , תפורים היטב ואין תחושה של נעל שתתפרק אחרי זמן קצר…)בחנות קבלה את פני מוכרת מקסימה חייכנית וסבלנית (על החשבונית כתוב לי מעיין), שנתנה לי למדוד זוג ועוד זוג ועוד זוג…ולא התייאשה עד שבחרתי וקניתי 2 זוגות נעלים למזלי גם ב- 40% הנחה (אחד מגפון). הספקתי כבר לנעול את 2 הזוגות ופשוט לא יאומן…. נעלים נוחות. נכנסתי לאתר שלכם לחפש את קולקציית הקיץ… כבר מסוקרנת לראות מה תציעו. כמו כן אשמח לדעת על עוד חנויות שלכם. מגיע לכם "שפו" על העבודה ועל הנוחות ועל חווית הקנייה הנעימה.
    ריקי

    מאת: ריקי רז |‏ 14 בפברואר 2013 | 16:29
  • אותה כתבה בכל אתר,ראיתי את אותו דבר בוואלה….. כמה זה עולה אההה? בוואלה אני יודעת 2000ש"ח. אני מצטערת, אבל חייבת, חייבת להגיד, שלי סטט פשוט מעתיקה דגמים של יוצרים צעירים אשר פחות מפורסמים ממנה, וזה חוזר על אצמו פעם אחר פעם.יופי לך!

    מאת: יגי |‏ 16 ביולי 2012 | 15:19
  •  

    מאת: שלומית |‏ 30 באפריל 2012 | 19:25
  • הרגל שלי רגישה מאוד, קשה לי למצוא משהוא, במיוחד בארץ. זוג הראשון שלי קניתי מקולקציית חורף. אני לא המנתי- אין יבלות, אין פצעים, רגל לא מזיעה… בעבודה אני כל היום מסתובבת על הרגליים. אני בכלל לא מרגישה את הנעל, כאילו בנעלי בית. זה ניראה מוזר, אבל על הרגל מאוד יפה ונוח.
    איכות הכי גבוהה שראיתי… מאז קניתי עוד 3 זוגות, כולם אומרים שזה מיוחד ויפה מאוד. חברות שלי בעבודה הלכו גם לקנות.ממליצה בחום לכל מי שזקוק לנעל נוח ויפה.

    מאת: אנז'ליקה |‏ 11 באפריל 2012 | 13:34
  •  וואו נעליים מזעזעות, לא הייתי רוצה אף זוג גם אם היו משלמים לי.. ממש מכוער!!

    מאת: תמר |‏ 25 בפברואר 2012 | 11:49
  •  מיוחדות ומקוריות…. אני אוהבת! איפה משיגים??

    מאת: אור לוסקי |‏ 25 בפברואר 2012 | 11:43
  • מעולות לפלצנים 

    מאת: קוקי |‏ 25 בפברואר 2012 | 10:31
  •  במשך כל השנים ,
    נעליים מזעזעות .

    מאת: נועה :) |‏ 23 בפברואר 2012 | 18:51
  • יפה לראות איך עם הזמן, עבודות המותג מתעדנות ונהיות יותר ויותר פרקטיות, בלי לוותר על הטוויסטים הייחודיים, שמבדלים אותן מהקונפקציה ונותנים תמורה למחירן הלא-נמוך בכלל.

    מאת: חצאית מיני |‏ 23 בפברואר 2012 | 09:54