תחרות מיס יוניברס

אחרי תקופת יובש ארוכה מדי בגבולות הארץ, הדוגמניות הישראליות מסתערות שוב על עולם האופנה הבינלאומי. המטרה: להדיח את בר רפאלי מהפסגה. רק שזה לא כל כך פשוט. מיקירת צלמי העילית ועד הפנים החדשות שמגלגלות מיליונים - אלה הסופרמודלס הישראליות הכי מצליחות בעולם

מאת  | ‏ 5 מרץ 2015
מצליחות כחול לבן: חוה מונד, בר רפאלי ולירז דרור

מצליחות כחול לבן: חוה מונד, בר רפאלי ולירז דרור

תמיד אומרים לנו שהנשים הישראליות הכי יפות בעולם – אלא שהעולם, כך נראה, לא קיבל את העדכון. אחרת, איך אפשר להסביר את העובדה שבמשך יותר מדי שנים, מאז ימי הזוהר השמחים של שירז טל, עמית מכטינגר, שירלי בוגנים ומיכאלה ברקו בשנות ה-90, נשארה זירת הדוגמנות הבינלאומית כמעט ללא נציגות ישראלית בולטת? נכון, בתחילת שנות האלפיים היה נראה ששרון גניש בדרך הנכונה, אחרי שהפכה לפנים של ורסאצ׳ה בגיל 18, דיגמנה לגוצ׳י והשתתפה בתצוגות בפריז, לונדון, ניו יורק ומילאנו. אלא שמהר מאוד התקווה הזאת נגוזה, וכיום גניש עושה אמנם קאמבק, אך בתור הפנים החדשות של רונן חן, המעצב המקומי.

תקופת היובש הישראלית נמשכה הרבה יותר מדי זמן, במהלכה ראו הדוגמניות הישראליות בניכר את חברותיהן מברזיל, אוקראינה וארצות הברית כובשות את המסלולים, הקמפיינים והפקות האופנה. אלא שאז משהו קרה, או יותר נכון מישהי קרתה. פריצתה המטאורית של בר רפאלי כסלבריטאית בינלאומית לא רק עשתה נעים ללאונרדו דיקפריו, אלא גם הזכירה לעולם שיש דבר כזה יופי ישראלי, וששווה להשקיע בו כסף. בשלוש השנים האחרונות יותר יותר דוגמניות ישראליות עובדות בחו"ל, באמת עובדות, לא רק נמצאות בלופ האינסופי של דילוג מאודישן לאודישן, אלא מקבלות קמפיינים, משתתפות בשבועות האופנה, ומופיעות על שערי המגזינים החשובים.

אז נכון, אף אחת עוד לא שחזרה בינתיים את השער המיתולוגי של מיכאלה ברקו ב"ווג", וגם הגביע הקדוש של עולם הדוגמנות – קמפיין קוסמטיקה נחשב – עוד לא נכבש על ידי כוח ישראלי. ובכל זאת, השמות שלהן הופכים מוכרים יותר בקרב מעצבי העל, והן סוללות את דרכן לאט לאט אל הצמרת.

נועם פרוסט לווג רוסיה

נועם פרוסט לווג רוסיה

קחו למשל את נעם פרוסט, בת 21 מתל אביב. קמפיינים ענקיים בכיכובה כמעט אין, אבל כבר כמה עונות שהבחורה נותנת עבודה על מסלולים בכל העולם. היא דגמנה עבור קלווין קליין, ויקטוריה בקהאם, דמיר דומה, אקנה, מארי קרטרנזו, קום דה גרסון, מולברי והרשימה עוד ארוכה. במקביל, הופיעה במארי קלייר, ואניטי פייר והגרסה הרוסית של אל. על פי פורבס, רק בשנה שעברה הרוויחה כ-400 אלף דולר, והצלחתה הבינלאומית גם הפכה אותה לדוגמנית השנה הישראלית ולאורחת קבועה על מסלולי התצוגות המקומיות. אם הייתה מחכה לפריצה הגדולה בארץ, כנראה שזה לא היה קורה.

״תפישות היופי בין הארץ לחו"ל שונות, והרבה פעמים הדוגמניות המצליחות שם ייחשבו לרזות מדי בתעשיה הישראלית", אומר מפיק האופנה מוטי רייף. "הדוגמניות הישראליות מעבר לים מוצלחות מאוד, בעיקר בסטילס, כי יש להן מראה שונה ואקזוטי ורבות מהן כריזמטיות מאוד, ולכן אוהבים אותן שם. החיסרון היחסי שלהן דווקא מגיע מהעובדה שרובן נמוכות, ולכן הן לא עושות המון תצוגות, ובטח שלא פותחות או סוגרות תצוגת אופנה, תפקיד שנחשב מאוד משמעותי בקרב דוגמניות מסלול".

״האמת היא שאני כסוכן בכלל לא דוחף לכיוון תצוגות, לא בישראל ולא בעולם, כי אין בזה הרבה כסף", אומר שי אביטל מסוכנות עלית, המייצג בין היתר את אסתי גינזבורג, הנעדרת מהרשימה הזאת עקב ההפסקה היזומה שלקחה לטובת אמהות. "לא שמענו על מישהי שהתגלתה על המסלול והפכה להיות פרזנטורית גדולה, אבל כן שמענו על מקרים הפוכים. בכל מקרה, חשוב לדעת שגם בצילומים למגזין אין כסף גדול, לעומת קמפיינים נחשבים, שם אפשר לדבר על עשרות אלפי דולרים ואפילו מאות אלפי דולרים, אם יש בלעדיות״.

בר על השער של אל הספרי של חודש מרץ

בר על השער של אל הספרי של חודש מרץ

מצוידים במידע הזה, יצאנו לבדוק מי מבין כל הדוגמניות הישראליות העובדות כיום בשוק היא המצליחה ביותר: מי כובשת את המצלמות והמסלולים, זוכה לחיבוק מהתעשייה העולמית ומסומנת ככוכבת עולה. כבר מההתחלה, ברור היה שבר רפאלי זוכה כאן למעמד משלה, ושיש לה יתרון גדול על פני כל היתר: ברקורד שלה ניתן למצוא אוקיאנוס של הישגים אחרי עשור באור הזרקורים הבינלאומי, ובניגוד לחברותיה מהמולדת, היא כבר מזמן שודרגה למשבצת "הסלבריטאית". או כמו שקוראים לזה בתעשייה: היא אינה דוגמנית יותר, אלא "שגרירת מותגים". ״בר בפני עצמה היא מותג יוקרתי, אשת עסקים ממולחת שמקסמה את היכולות שלה והפכה לעסק״, אומר רייף. ״היא היתה חלק מפאואר קאפל והיום היא בזכות עצמה״, מבהירה בטי רוקאווי, סקאוטרית בינלאומית ומנהלת אישית, שעובדת בשיתוף עם אלינור שחר. ״היא מתנהלת בחכמה גדולה ולא רוצה לקבל שכר על יום עבודה אלא שותפות לכל דבר, שהכסף ימשיך להגיע אליה גם כשהיא ישנה כי היא מקבלת חלק מהמכירות. אם שירלי בוגנים עבדה עד גיל 40, אני בטוחה שגם בר תוכל למשוך את הקריירה שלה עוד הרבה זמן".

אלא שלרפאלי צומחת לאט לאט תחרות מבית, והדוגמניות הישראליות של 2015 מוכנות לעבוד קשה בזירה הבינלאומית כדי להפוך למותג בזכות עצמן. כדי להכריע מי מהן מתקרבת לשם בקצב הכי מהיר, מדדנו את הצלחתן מעבר לים בשני מישורים עיקריים: הראשון והעיקרי עוסק במדד המקצועי נטו – כמה עבודה הן מקבלות, וכמה הן מרוויחות עליהן. הובלת קמפיינים והופעה על שערי מגזינים זכו לניקוד גבוה יותר מהשתתפות בקמפיין קבוצתי וצילומים להפקות אופנה, שמצדם נחשבים יותר מאשר צעידה על מסלול תצוגה. התצוגות עצמן נחלקות גם הן לכמה רמות, כאשר הליכה על מסלול של בית אופנה מוביל דוגמת שאנל או דיור מרשימה בהרבה מאשר צעידה עבור מותגים בינוניים. במקביל, נבחן גם ההייפ סביב הדוגמנית –  אותו מושג מעורפל שנבחן בעיקר דרך השתתפות בתוכניות טלוויזיה, מספר עוקבים באינסטגרם והתחככות בחברים מפורסמים שמובילים היישר למדורי הרכילות. הדירוג הסופי, חשוב להדגיש, אינו מדד מדויק, ויכול להשתנות ברגע תודות לקמפיין זה או אחר. הדוגמניות, מצדן, ממשיכות לעבוד קשה כדי לטפס הכי גבוה שאפשר – או לפחות, גבוה יותר מרפאלי.

בר בקמפיין להלבשה תחונה של passionata

בר בקמפיין להלבשה תחונה של passionata

1. בר רפאלי: 9 מיליון שקלים. בשנה.

רפאלי (29) הצליחה להגשים את החלום של כל דוגמנית ולהפוך לאייטם בזכות עצמה, כזה שיש לו ערך מוסף. היא היחידה ברשימה שישבה על הספה של ג׳יי לנו, ויותר מפעם אחת, וגם התארחה אצל אלן דג'נרס, פקדה את גאלת המטרופוליטן בחסות אנה וינטור וביססה את מעמדה כמישהי שצלמי פפראצי מכל העולם רודפים אחריה בשדות תעופה. הרומן עם דיקפריו, בשילוב הופעתה על שער מגזין בגדי הים ספורטס אילוסטרייטד, הפכו אותה לסלבריטאית בינלאומית שמסתחבקת עם נעמי קמפבל ומסתובבת צמוד לקים קרדשיאן – מהלך שהעלה משמעותית את דרישות התשלום שלה.

רפאלי אמנם מיוצגת בארצות הברית בסוכנות One Managementהאמריקנית, לצד אייקונים כמו אימאן, קורטני לאב, ניקי מינאג׳ וטייסטו, אבל המקטרגים יטענו שהיא עצמה לא באמת נמצאת בליגה של הגדולות: המראה הכל אמריקאי שלה לא איפשר לה לעשות את הקפיצה המיוחלת ממעמד דוגמנית הלבשה תחתונה לסופר מודל מתוחכמת, כזו שמובילה קמפיין קוסמטיקה ענק או משמשת כפנים של מותג אופנת עילית. הישגה הגדול בתחום הזה הוא הקמפיין לבושם אסקדה שהובילה בשנים 2011-2013, אך הקריירה שלה כוללת גם פרסומות למותג לחם ספרדי ולטחינה ישראלית, כך שברור כי מנהליה לא בונים על מיתוג עילי. ובכל זאת, קשה להפריז במידת ההצלחה של רפאלי יחסית לנקודת המוצא הישראלית שלה: באוקטובר האחרון קטפה את פרס הדוגמנית הבינלאומית בפרסי In Touch בגרמניה, שנה קודם זכתה בפרס אייקון האופנה בטקס פרסי האופנה האוסטרי וב-2012 נבחרה לאישה הסקסית בעולם על ידי מגזין Maxim. הרקורד שלה על שטיחים אדומים, בשילוב יותר ממיליון עוקבים באינסטגרם, מתרגם למעמד של משפיעה חברתית וגם לכסף: לפי הערכות פורבס, בשנת 2014 רפאלי הרוויחה 9מיליון ש״ח על עבודתה מסביב לעולם, כולל עבודות הנחיה ברחבי הגלובוס – מהאקס פקטור הישראלי דרך הופעה כשופטת ב-Germany's Next Topmodelלצד היידי קלום, הנחיית התכנית ״מיליון דולר שוטינגסטאר״ בגרמניה ועד ״בית האופנה״ שהנחתה ב-‪MTV באמריקה.

בר בקמפיין החדש לשעוני hublot

בר בקמפיין החדש לשעוני hublot

היום, כך נראה, רפאלי ממתנת את קריירת הדוגמנות הבין לאומית שלה ומתרכזת יותר בעסקים: חברת ההלבשה התחתונה שלה ושל דודי בלסר, ״under.me״ הושקה במרץ 2012 אך ב-2013פורסם שהיא בקשיים ושרוב כוח האדם שלה פוטר. עם זאת, לא היינו דואגים לבר, כי בינתיים היא הפכה לשותפה ברשת המשקפיים ״קרולינה למקה״. היא מחזיקה 5% מהחברה, שמחזיקה גם ב״הודיס״ ו״טופ טן״.

קמפיינים: הרשימה ארוכה, אבל נזכיר את הפרסומת הבלתי נשכחת של רפאלי ל-GoDaddy בה נישקה את ג׳סי היימן השמנמן והוורדרד, וגם את העובדה שהיא השגרירה החדשה של מותג היוקרה לשעונים Hublot, תפקיד שנחשף בשבוע האופנה האחרון בניו יורק. בנוסף, הצטלמה לאורך השנים גם לראלף לורן, ויקטוריה׳ס סיקרט, ריבוק, פופה, ראמפייג׳, אוניל, מרקס אנד ספנסר, גרנייה ועוד. בכולם נראתה יפה להכעיס.

תצוגות: רפאלי ממעטת לעשות תצוגות – אבל כשהיא מסכימה, זה רק בשביל לואי ויטון.

בר בקמפיין של אסקדה. עשה הרבה באז בעולם

בר בקמפיין של אסקדה. עשה הרבה באז בעולם

הפקות אופנה: חוץ מהמורשת שהותירה בספורטס אילוסטרייטד (2007-2012), לפחות 69 הפקות אופנה מגזיניות רשומות על שמה של רפאלי באתר Fashion Model Directory. היא כיכבה בין דפי הכרומו של הגרסאות הבולגרית, הארגנטינאית, הספרדית והטורקית של מגזין Harper's bazaarוגם ב- GQ בספרד ובפורטוגל,  Maxim ארה״ב, אוסטרליה וסרביה ומאדאם פיגרו בצרפת. אחת ההפקות החשובות בהן השתתפה היא זו של Harper’s Bazaar ארה״ב ב-2014, בה צולמה על ידי הצלם הנחשב וחובב הפרובוקציות טרי ריצ׳רדסון.

מדד השערים: לא פחות מ-45 שערים ברחבי העולם, כולל Elle בפינלנד, פולין, בלגיה וקרואטיה, GQ בבריטניה וגרמניה, Glamour בספרד, Marie Claire ברוסיה ועוד המון. רק החודש הופיעה על שער Elle ספרד והזכירה לכולם שוב למה עדי עזרא הוא גבר בר מזל.

בשורה התחתונה: המלכה האם עוד רגע בת 30, ועכשיו קריירת הדוגמנות שלה מגיעה לצומת גורלי מול השאיפות העסקיות שלה. הדבר היחידי הבטוח היה ונשאר ציפי רפאלי.

2. לירז דרור. הרבה יותר מקסטרו

לירז דרור, בת 24 בסך הכל, נמצאת תחת העין העולמית הבוחנת כבר יותר מעשור. בגיל 13 התגלתה באירוע משפחתי על ידי סוכנת הדוגמניות אסתריקה נגיד והוזמנה להתרשמות אצל סקאוטר איטלקי, ששלח אותה מיד למילאנו לאודישן ראשון: קמפיין לחברת טרוסרדי ג'נס. דרור הצעירה זכתה להוביל את הקמפיין, ובאותו רגע למעשה הזניקה רשמית קריירה בינלאומית מצליחה שכוללת סוכנים בישראל, בלונדון, במיאמי, בספרד, בפריז, בבלגיה, באיטליה ובגרמניה. כמו במודל בר רפאלי המצליח, גם כאן אמא של הדוגמנית מלווה אותה לכל מקום ועוזרת לסלול את דרכה להצלחה. המאמץ משתלם: בשנה שעברה דרור הרוויחה לא פחות משני מיליון ומאתיים אלף ש״ח, לפי הערכות פורבס. במקביל, התחככה במלא מפורסמים בדרך להפוך לשם מוכר בזכות עצמה: מארוחת ערב עם ניקי הילטון, דרך פגישות עם אשטון קוצ׳ר, אנטוניו בנדרס וחברי להקת U2 ואפילו הזמנה למסיבה של מדונה בניו יורק, אליה לא יכלה להגיע כי בגלל עבודה. עם 45,600 עוקבים באינסטגרם, הפרזנטורית של קסטרו בדרך להפוך למלכת הלבבות החדשה.

לירז דרור בקמפיין הנחשב של חברת הטיפוח וישי

לירז דרור בקמפיין הנחשב של חברת הטיפוח וישי

קמפיינים: בתום עשור של עבודה, דרור הותירה אחריה שובל ארוך של קמפיינים, הכוללים בין היתר ארבע שנים של פרסומות לאמריקן איגל, וגם עבודות לווישי, גרנייה, מוסקינו, מארקס אנד ספנסר, רד ולנטינו, טומי הילפיגר, בולגרי, בנטון ולוריאל. בנוסף, היא החליפה את ג׳יזל בקמפיין לאספריט, ועשתה מספר די מרשים של קמפיינים להלבשה תחתונה. ״לירז דרור עובדת הרבה בחו״ל מגיל מאוד צעיר, המראה שלה אהוב ובינלאומי והיא הצטלמה למותגים גדולים כמו קרולינה הררה״,מסביר מוטי רייף. ״היא עשתה הרבה קמפיינים טובים והיא ממשיכה לעבוד ולהרוויח כבר הרבה שנים ״, אומרת רוקאווי.

תצוגות: דרור לא עושה תצוגות אופנה, פרט לאלו של חברת קסטרו המקומית.

הפקות אופנה בעיתונים: לא מעט, כולל הפקות במגזינים נחשבים במיוחד דוגמת Glamour בריטניה והולנד, Cosmopolitan הצרפתי,Marie clairהאיטלקי,Rolling stone  – וגם התנ"ך של עולם האופנה: Vogue ארה"ב ואיטליה. שנאמר – מה שטוב לאנה וינטור טוב גם לנו.

דרור. לא מפסיקה לעבוד

דרור. לא מפסיקה לעבוד

מדד השערים: קוסמופוליטן פריז, מקסים איטליה ומקסים טורקיה.

בשורה התחתונה: בדרך הנכונה למעלה. המלצתנו: כמה שפחות השתתפות בתוכניות ריאליטי זוגיות בארץ, כמה שיותר מארי קלייר.

3. שלומית מלכה: הטוענת החדשה לכתר

אם הסתובבתם לאחרונה ברכבת התחתית בלונדון, או סתם ברחבי ניו יורק, אין סיכוי שפספסתם את שלומית מלכה. הקמפיין החדש שלה למותג ההלבשה התחתונה "intimissimi" מעטר שלטי חוצות, אוטובוסים ומגזינים ולא מאפשר יותר להתעלם מהיופי של הבחורה, זה שכבש כבר את ליבו של יהודה לוי. מלכה (21), ילדה טובה רחובות שהיום גרה בעיקר בניו יורק, מסמנת כאן הישג עצום שלא רק התפיח את חשבון הבנק שלה אלא גם העניק לה תשומת לב חשובה בזירה הבינלאומית – ותודה לחברים הנאמנים בסוכנות  Stormהבריטית, שבין היתר מנהלת גם את קייט מוס. אז נכון, את היעד הסופי – קמפיין קוסמטיקה גדול שימצב אותה בשורה הראשונה של הסופר מודלס – היא עדיין לא השיגה, אבל עד שתגיע לשם היא יכולה להתנחם בבאזז מחריש אוזניים סביבה וגם בחברות הקרובה עם סולן וואן דיירקשן הארי סטיילס, שאין לזלזל באפקטיביות שלה בדרך לפסגה. אה, ואולי גם יותר מ-250 אלף האירו שהרוויחה, לפי מקורבים, בשנה האחרונה הם סוג של נחמה.

שלומית מלכה כובשת עוד שער והפעם את הארפרס בזאר

שלומית מלכה כובשת עוד שער והפעם את הארפרס בזאר

״שלומית מככבת לאחרונה בקמפיין מסחרי גדול לחברת הלבשה תחתונה באירופה ועל שערים נחשבים, זה סימן גדול מאוד להצלחה בעולם הדוגמנות והיא עושה לנו הרבה כבוד בחול״, אומר רייף. ״היא עושה ביוטי, כמו בר רפאלי״, מסבירה רוקאווי, ״עוד לפני שהיא התגייסה היא עבדה המון ועשתה סכומים נאים מאוד, והשנה היא כבר מרוויחה פי חמש ממה שעשתה בשנה הראשונה לעבודה שלה. היא עוד תגיע ותכבוש את הפסגות שהדוגמניות הותיקות ממנה כבר כבשו״.

קמפיינים:מלכה השתתפה בקמפיינים של ראלף לורן לא פחות משש פעמים: 4 קמפיינים לביגוד, קמפיין משקפיים וקמפיין ג׳ינסים. חוץ מזה היא הפגינה נוכחות גם בקמפיין העולמי לבושם של פפה, בקמפיין לספורה, וכמובן קמפיין ההלבשה התחתונה האחרון, אותו צילם ג׳יימס ראפל, הצלם הקבוע של ויקטוריה'ס סיקרט.

תצוגות: פחות הקטע שלה.

בולטת בקמפיין של ראלף לורן

בולטת בקמפיין של ראלף לורן

הפקות אופנה: כאן מלכה פורחת. היא עשתה הפקה יפהפיה למגזין Glamour (כולל וידיאו מאחורי הקלעים), כיכבה ב-Harper's Bazaar שעל שערו הופיעה וגם ב- Elle ובמאדאם פיגארו.

מדד השערים: מלכה הצטלמה בעבר לשער Harper's bazaar טורקיה ולשער של Elle ספרד. השבוע שיפרה את המאזן משמעותית, כשהצטלמה במכה ללא פחות משלושה שערים (שטרם פורסמו): Elle פורטוגל, Elle פולין וגם Harper's bazaar צ׳כיה.

בשורה התחתונה: המניות של הבחורה הזאת נוסקות, ועם כל הכבוד ליהודה לוי – כנראה שפאוור קאפל עם סלבריטאי על מחו"ל יהפוך אותה רשמית לכוכבת. שמענו שהנסיך הארי פנוי.

הקמפיין החדש של מלכה. מרוח בכל אוקספורד סטריט

הקמפיין החדש של מלכה. מרוח בכל אוקספורד סטריט

4. ישראלה אבטאו: חביבת צלמי העל

ישראלה היפה הספיקה לא מעט ב-25 שנותיה: מאז זכתה בתחרות "עלית מודל לוק" היא מתחזקת קריירה בינלאומית ענפה שכוללת סוכנויות בישראל, סידני, דרום אפריקה, דנמרק, ספרד, נורבגיה, אוסטריה, גרמניה, קנדה ושבדיה. בין היתר הובילה את קמפיין וישי העולמי בשנה שעברה, צולמה לבדה ללוריאל וגם כיכבה במודעות של קליניק, שוורצקוף, טרגט ועוד – מה שהוביל להכנסה שנתית המוערכת ביותר ממיליון שקלים. כיום אבטאו מתגוררת בניו יורק ומגיחה לתודעה באופן קבוע בהפקות אופנה למיטב הצלמים. פטריק דה מרשליה צילם אותה ל-Allure, פטריק שאו לגלאמור ולשער המגזין Elle‪  ומייקל מומי לקוסמופוליטן.

רוקאווי מסבירה כמה מצליחה אבטאו: ״הכסף הגדול נמצא בניו יורק והיא עובדת שם כבר שנים, היא עושה המון עבודות ומרוויחה יפה. היא הגיעה בדיוק בזמן שאובמה נבחר לנשיאות ארצות הברית״. רייף מצטרף: ״ישראלה היא אחת מדוגמניות הביוטי הכי מצליחות שיצאו מישראל, זה אחד מהתחומים הכי נחשבים וקשים בדוגמנות והיא מצטלמת למותגים גדולים מאוד".

בשורה התחתונה: שילוב נדיר של יופי מסחרי ואפיל אמנותי.

ישראלה אבטאו. חזקה בניו יורק. על סט הצילומים לחברת בגדי הים Lua Morena (צילום: Cintia Alexander)

ישראלה אבטאו. חזקה בניו יורק. על סט הצילומים לחברת בגדי הים Lua Morena (צילום: Cintia Alexander)

5. חווה מונד: העולם אוהב את חווי

מונד בת ה-30 התפרסמה כדוגמנית הדתייה שלא עושה הלבשה תחתונה ובגדי ים, אבל מצליחה להתקדם רחוק מאוד בתעשייה. עם סוכנויות עיקריות במילאנו ולונדון הצליחה הבחורה מצפת לכבוש בשנים האחרונות פסגות מקצועיות מרשימות: תצוגות לשאנל ולסן לורן, קמפיין עולמי לפנטן, וולה וארמאני ג'ינס, פרסומת לאומן קלווין האריס ואינספור לוקבוקים וקטלוגים לקלווין קליין, מרקס אנד ספנסר, פרנץ' קונקשן וטבע נאות הבינלאומי. ב-2005 הייתה מונד (או "חוי", כמו שקוראים לה בחו"ל) מתמקמת גבוה יותר ברשימה הזאת, אבל גם היום היא עדיין שם מבוקש בתעשייה תודות לשורת הפקות אופנה מרהיבות במגזינים כמו Elle בריטניה, Cosmopolitan, Marie Claire וגם Vogue איטליה. בימים אלה היא מצלמת פרסומת חדשה לשוופס, מה שמבטיח שנראה עוד ממנה ממש בקרוב. "היא עובדת הרבה באירופה כך שהיא יכולה להמשיך לעבוד ולעשות גם חצי מיליון יורו בשנה מעבודות כאלה״, מסבירה רוקאווי את ההצלחה המתמשכת. רייף מוסיף: ״חווה היא דוגמה לדוגמנית שעומדת על הערכים שלה, היא לא מוכנה להצטלם בשבת גם כאשר מדובר על צילומים בחו״ל. כולם מכבדים את זה שהיא נשארת נאמנה לעצמה״.

בשורה התחתונה: המלאכית שחורכת את המגזינים.

חווה מונד לעלית מודלס. בעולם מכבדים את האמונה שלה (צילום: מתוך קמפיין לחברת השיער רמינגטון)

חווה מונד לעלית מודלס. בעולם מכבדים את האמונה שלה (צילום: מתוך קמפיין לחברת השיער רמינגטון)

6. שני זיגרון: השחר העולה

זיגרון, חיילת בת 18 מרעננה, משרתת אמנם בקריה, אבל מחלקת בחודשים האחרונים את זמנה בין לונדון לתל אביב. מי שהתגלתה בגיל 13 על ידי בטי רוקוואי ומיוצגת היום בארץ על ידי אלינור שחר, נלקחה תחת חסותה של סוכנות העולמית IMG, שאחראית בין היתר גם לקידום הקריירה של ג'יזל. משבועות האופנה האחרונים אמנם נפקדה בגלל שירותה הצבאי, אבל בשנה שעברה השתתפה בתצוגה של ז׳אן פול גוטייה (שבחר בה להצטלם לקטלוג התצוגה) וגם בתצוגות של ג'ון ריצ'מונד ווויויאן ווסטווד. ב-2014 כיכבה לבדה בהפקת אופנה בגרסה ההודית של Vogue, אבל השיא הגיעה כשנבחרה להוביל את הקמפיין לאתר הקניות הענק ASOS, עבודה שהכניסה לה על פי ההערכות בתעשייה כ-200 אלף דולר.

״להוביל את קמפיין אסוס זה הישג גדול, וכבר ביום הראשון שהיא נחתה בלונדון היא סגרה את החוזה הזה״, אומרת רוקאווי. ורייף מתייחס דווקא להישג על המסלול: ״שני זיגרון צעדה השנה על המסלול בתצוגה של גוטייה, וזה צעד נחשב בעולם דוגמניות המסלול״.

בשורה התחתונה: להיות הפייבוריטית של ז'אן פול זו נקודת זינוק לא רעה בכלל.

שני זיגרון צועדת על המסלול של ז'אן פול גוטייה

שני זיגרון צועדת על המסלול של ז'אן פול גוטייה

7. נעם פרוסט: הייתה אומנתית מדי בשביל ישראל

נעם פרוסט, עליה כבר כתבנו בפתיחת הכתבה, הרוויחה לפי פורבס 400 אלף שקלים בשנה החולפת. היא אולי הוכתרה כדוגמנית השנה בישראל, אבל את עיקר העבודה בשלוש השנים האחרונות היא בכלל עושה מעבר לים, שם המראה הייחודי שלה זוכה להצלחה אדירה. עם סוכנויות ענק במילאנו, פריז וניו יורק, פרוסט היא כבר שם מוכר בתעשיית המסלול של שבועות האופנה, שעבדה בצמוד גם עם שמות ענקיים כמו עורכת Vogue יפן אנה דל רוסו והצלם מריו טסטינו. בנוסף, פרוסט כיכבה בהפקות אופנה ב-Elle רוסיה, Marie Clair, Vanity Fair, l'official ועוד ורק לאחרונה דגמנה עבור המותג האוסטרלי Zimmerman. ״נעם היא ביונית, יש לה מראה קר וכובש והיא לא דוגמנית ביוטי אלא דוגמנית להיי פאשן שעשתה כבר את כל התצוגות הכי טובות בחו״ל, היא הראשונה בדור החדש שפרצה את זה״, אומרת רוקאווי.

בשורה התחתונה: מלכת הקרח שממיסה את כולם.

נעם פרוסט. האישה הביונית (צילום: באדיבות אלינור שחר)

נעם פרוסט. האישה הביונית (צילום: באדיבות אלינור שחר)

8. יערה בנבנישתי: משחקנית לדוגנית

יערה בנבנישתי, 25, התחילה לדגמן בסך הכל לפני 5 שנים, אחרי שסיימה ללמוד משחק בלי שטרסברג ניו יורק, אבל הרזומה שלה עשיר במיוחד. הג'ינג'ית היפה ממכבים אמנם לא גבוהה מספיק כדי להתהלך על מסלולי תצוגות האופנה, אבל היא הספיקה לדגמן לזארה, H&M, וולה, לוריאל פריז וסודה סטריםוההערכות בענף מדברות על רווחים של 120 אלף דולר בשנה מעבודותיה מחוץ לארץ. תוסיפו לכך הפקות אופנה יוקרתיות למגזינים דוגמת Freundin, Elleומגזין הכלות Brides וקיבלתם קריירה שצוברת תאוצה.

בשורה התחתונה: אדום עולה.

יערה בנבנישתי. כבר סיימה את לי שטרסברג (צילום: באדיבות עלית מודל)

יערה בנבנישתי. כבר סיימה את לי שטרסברג (צילום: באדיבות עלית מודל)

9. נטלי אידלמן: הולכת בעקבות קארה דלווין

בת 18 בסך הכל, אפילו עוד לא חיילת, נטלי אידלמן נמצאת בדרך הנכונה לקריירת דוגמנות בינלאומית, ובדירוגים הבאים כנראה שהיא תתמקם כבר הרבה יותר גבוה. עם סוכנים בישראל, ניו יורק, פריז ומילאנו, היא חורכת את מסלולי האופנה מסביב לעולם: בסוף השבוע הקרוב תטוס לפריז להשתתף בתצוגות לקראת חורף 2015, וזאת כבר אחרי שפתחה את תצוגת האופנה של ״מארק ביי מארק ג׳ייקובס״ בשבוע האופנה בניו יורק, וצעדה על המסלול של בלנסיאגה, קרבן, the row, theory ושאנל לצד קארה דלווין. בין לבין הספיקה להרים הפקות ל-Vogue צרפת וגרמניה ולהשתתף בקמפיינים של קנזו ואלכסנדר וונג.

״נטלי מספרת שצוחקים עליה כששומעים שהיא דוגמנית״, אומרת רוקאווי, ״יש לה מראה אחר, יש בה משהו אצילי וקר ומבחינת יופי היא מאוד חזקה. יש לה תווי פנים חזקים, אנדרוגנים שמאוד מבוקשים היום בשוק האופנה והיא מרוויחה יפה בתצוגות האופנה״.

בשורה התחתונה: זאת הקטנה, גדולה תהיה.

נטלי אידלמן. תחילתה של קריירה מפוארת

נטלי אידלמן. תחילתה של קריירה מפוארת

אידלמן על המפה. מימין: בתצוגה של ג'רמי סקוט, שאנל ובלנסיאגה

אידלמן על המפה. מימין: בתצוגה של ג'רמי סקוט, שאנל ובלנסיאגה

10. ניבר מדר: ההימור הבטוח

לפני כשנה בלבד החליטה ניבר מדר מכפר ורדים שהיא רוצה להיות דוגמנית – וכנראה שכשהבחורה הזאת מסמנת יעד, היא מוכנה לעבוד קשה בדרך אליו. ולראייה: כיום מדר הצעירה לא רק אוחזת במייקל לואיס כחבר הצמוד, אלא גם מתחזקת קריירה בינלאומית מפתיעה שכוללת קמפיין לחברת "ברשקה" הספרדית וצילומים לענקית האופנה "פריימרק" בלונדון. עם סוכנויות בפריז, לונדון, ניו יורק, מילאנו, המבורג, ברצלונה, קופנהגן ושטוקהולם נראה שמדר היא לא רק הבטחה בתחילת הדרך, אלא מטאור שחייבים לשים אליו לב. על פי הערכות בענף, היא גלגלה לכיסה כ-150 אלף דולר בשנה החולפת, ורק בשבוע שעבר התפרסם שער שלה במגזין‪D  האיטלקי, מה שמבטיח שהבאזז יישמר.

בשורה התחתונה: הבחורה הנכונה הבאה.

מדר. שימו לב אליה, זה הולך להיות חזק

מדר. שימו לב אליה, זה הולך להיות חזק

כדאי לכם להכיר גם את:

קסיה סוואן, בת 29, דוגמנית עובדת ועסוקה במיוחד, במקור מפולין אבל מתגוררת בארץ. השתתפה בפרסומת לבושם פלייבוי, בקמפיין לגרנייה קוסמטיקס, Marc O’Polo ורוברטו קוואלי; הופיעה בין היתר על שערי Harper’s Bazaar אנגליה ו-Elle פריז ולפי פורבס הרוויחה בשנה שעברה כ-500 אלף שקלים; בר ווילהאם, בת 19, צעדה על המסלולים של המותגים ‪KTZ‬, ליברטין, ‪The Row‬, טרייסי ריס ופרנצ'סקה ליבטורה בשבוע האופנה האחרון בניו יורק. נמצאת כרגע בשבוע האופנה בפריז. דגמנה עבור ויויאן ווסטווד, קרטייה ובלו מארין; טניה פילוויץ, בת 17, צעדה בתצוגות שבוע האופנה לאביב 2014 בניו יורק, פריז ומילאנו, צילמה לאחרונה פרסומת חדשה לריפליי במיאמי והופיעה בהפקות אופנה ב- Marie Clair וגם ב-L'official; ליתאי מרכוס, בת 17, הופיעה בהפקת אופנה של POP MAGAZINE ולאחר מכן השתתפה בצילומי הקטלוג של חברת האופנה MASSIMO DUTTI; ניקול שכטר, בת 17, הצטלמה ל-Cosmopolitan ול-Vogue איטליה.

קסיה סוואן. תזכרו טוב את השם

קסיה סוואן. תזכרו טוב את השם

השאירו תגובה

 

  • חוה מונד הדבר הבא, אבל להרבה מהן יש פוטנציאל אדיר

    מאת: מיכל |‏ 9 במרץ 2015 | 09:54
  • בטי רווקוואי לא יודעת שום דבר מהחיים שלה- היא רק לוקחת כסף מבנות תמימות כדי שהיא תגיד להם שהן מתאימות לפרסומת של במבה או בקיצור גנבת !

    מאת: יעל |‏ 9 במרץ 2015 | 09:32
  • לירז מושלמתת אמן שתצליח ורק,תעלה

    מאת: אורח |‏ 9 במרץ 2015 | 05:23
  • אני מחכה כבר שתגיעה בר רפאלי הבאה -כי אין מה לעשות אם כמה שאני חושבת שבר היא היא בין היחידות בארץ ברמה בין לאומית מבחנת דוגמנות אבל הגיל עושה את שלו ואין מה לעשות דוגמניות לא ממשיכות לדגמן לנצח …

    מאת: אורח |‏ 7 במרץ 2015 | 21:11
  • מה אתם מבלבלים במוח ולמה כל כך חשוב לכם להעיף את בר רפאלי מהפסגה?? מה רע לכם שיש דוגמנית פי אלף יותר יפה ממכם??!! ומי שאומר שהיא לא יפה או שהיא לא דוגמנית כי היא לא יודעת ללכת על מסלול או שהפנים שלה לא כל כך יפות או שהגוף שלה לא יפה אז אתם קנאים ומשועממים אז במקום להעיר הערות מיותרות רוצו למראה ותעשו משהו עם עצמכם!!

    מאת: אורח |‏ 7 במרץ 2015 | 20:21
  • יפות לאחלההההה

    מאת: הני |‏ 7 במרץ 2015 | 18:43
  • בר מהממת! אין מה לדבר. שחכו את אסתי, לא קרה כלום, אבל אי אפשר לאמר שבר לא יפה, אי אפשר! בר בחורה מהממת, ומתאימה בהחלא לדגמן.

    מאת: השומשום |‏ 7 במרץ 2015 | 18:43
  • למה חייבים להכתיר יורשת? לפרגן לבר, לעודד אחרות, אבל כל אחת תגיע למקום אחר

    מאת: איש אחד |‏ 7 במרץ 2015 | 13:20
  • כמה יופי! נפלא!

    מאת: אסתר |‏ 6 במרץ 2015 | 16:01
  • יפות בטרוף אבל אין. על בר רפאלי מהממת????????????

    מאת: אורח |‏ 6 במרץ 2015 | 15:15
  • מה הסיבה להתעלמות מאסתי גינזבורג? דוגמנית בינלאומית, נכנסה למצעדים נחשבים, הופיעה על שערים ברחבי העולם, הדוגמנית הישראלית השלישית שזכתה להיכנס לספורטס אילוסטרייטד. איך היא לא מוזכרת כאן בכלל?

    מאת: אורח |‏ 6 במרץ 2015 | 12:23
  • באיזה עולם אתם חיים בדיוק?חחח אלק הנשים הישראליות הכי יפות בעולם…הרוסיות הכי יפות בעולם.הישראליות חושובות שהן הכי יפות בעולם זה כן.כל פרחה חושבת שמינמום היא מלכת יופי

    מאת: גוי |‏ 6 במרץ 2015 | 11:54
  • לגבי רפאלי זה לא מדוייק בכלל. רפאלי לא ממש הצליחה כדוגמנית בחו"ל היא יותר סוג של נערת זוהר.
    רפאלי כמעט ומעולם בחייה לא דרכה על מסלול תצוגת אופנה בחו"ל, היא כמעט ומעולם לא קיבלה קמפיינים נחשבים, מעולם לא דיגמנה למעצבי על (מן הסתם הם לא יקחו נערת ספורט אילוסטרייטד)
    רפאלי מדגמנת בחו"ל הלבשה תחתונה ובגדי ים. אבל לא בגדים. ראלף לורן או מארק ג'ייקובס וכל חבריהם בחיים לא יקחו נערת ספורט אילוסטרייטד (וזהו מעמדה ואך ורק משם באה הצלחתה תהילתה)
    לרפאלי אין את הגובה ונתוני הגוף שיש לסופרמודלס אמיתיות.
    לא בטוח שקרלי קלוס וקארה דלווין בכלל יודעות מיהי, ולצייר את רפאלי בכתבה כאילו היא בקטגוריה שלהן זה מגוחך וזה לא להבין בכלל באופנה.
    במובן מסויים שאר הדוגמניות שהצגתן בכתבה כדוגמת חווה מונד ובטח נועם פרוסט שחורשת מסלולים בשבועות אופנה בחו"ל הן הרבה יותר מצליחות ממנה כדוגמניות.

    מאת: שיר |‏ 6 במרץ 2015 | 09:45
  • ישראלה יותר יפה מטיטי וטהוניה…..

    מאת: אורח |‏ 6 במרץ 2015 | 09:07
  • לירז דרור מדהימה

    מאת: אורח |‏ 6 במרץ 2015 | 03:21
  • מגניב שהפרזנטוריות של קסטרו הישראלית הן שחקנית ישראלית מצליחה בעולם ודוגמנית ישראלית מצליחה בעולם

    מאת: יעל |‏ 5 במרץ 2015 | 22:26
  • תראו, בר יפהפייה עם גוף מושלם והכל, אבל יש היא לא בדיוק דוגמנית מסלול כי היא לא מבפיק גבוהה ורזה בשביל זה ולכן היא לא בליגה של הגדולות מהעולם. היא הפכה לסלבריטאית כזו גדולה בעיקר בזכות הרומן שלה עם ליאונרדו דיקפריו. ואיך יכולתם לשכוח את אסתי גינזבורג, הדוגמנית הישראלית הכי מוכרת בעולם אחריה?

    מאת: אורח |‏ 5 במרץ 2015 | 22:18
  • תהיו צנועות ותפסיקו כבר עם הפריצות להיות ערומות אתם גורמים לגזרות תתעוררו אתם בנות של השם תחזרו אליו תפסיקו ללמוד מהגוים

    מאת: רמי |‏ 5 במרץ 2015 | 22:01
  • בבקשה תפסיקו לדחוף את הבחורה הזאת, מלכה, לכל פינה וכתבה. לא יודע כמה משלמים לכם לקדם אותה או כמה משלמים ליהודה לוי,אם בכלל, אבל ברור שיש פה עניין יח"צני בעיקר וזה מזלזל באינטלגנציה של כולם ומאוד מוריד מערכה. באמת שלפעמים לא צריך עומס של פרסום, מספיק גם פעם בכמה זמן ולא כל יום.

    מאת: אורח |‏ 5 במרץ 2015 | 20:30
  • חווה מונד האחת ויחידה

    מאת: אורח |‏ 5 במרץ 2015 | 19:32