על ראש הגנב בוער קלווין קליין

תדהמה בעולם האופנה: שמלת הפנינים של קלווין קליין שלבשה לופיטה ניונגו לטקס האוסקר בשבוע שעבר נגנבה מחדרה במלון באל.איי, והוחזרה כעבור מספר ימים, כשהגנב גילה כי מדובר בפנינים מזויפות. אז מסתבר שלא רק אנחנו אהבנו ממש את השמלה

מאת  | ‏ 1 מרץ 2015
השמלה הנחשקת (צילום: גטי אימג'ס)

השמלה הנחשקת (צילום: גטי אימג'ס)

שיר הילדים הנודע "גלגוליו של מעיל" המתאר את תלאותיו של מעיל אחד עייף בתוך משפחה מרובת ילדים נשמע פתאום סביר למדי בהשוואה לסיפורה הדרמטי של שמלת האוסקר שלבשה השחקנית לופיטה ניונגו בשבוע שעבר. לא רק שהשמלה עברה את טקס האוסקר המכובד, אלא מיד אחריו עברה  אצל גנבים, המשטרה, ולבסוף שבה הביתה בשלום.

על פי דיווחי התקשורת, השמלה יוצאת הדופן מבית קלווין קליין הייתה עשויה מששת אלפים פנינים שזורות, ושוויה נאמד ב-150 אלף דולר. לאחר סיום הטקס ניונגו החליפה אותה בשמלה אחרת של קלווין קליין, הפעם מוזהבת מטאלית, והשאירה את הלבנה בחדר המלון. שם ככל הנראה היא נגנבה, ורק לאחר מספר ימים הוחזרה לבית האופנה על ידי משטרת לוס אנג'לס.

למרבה האירוניה, השמלה הגנובה התגלתה על ידי כתב אתר הרכילות TMZ, העוסק בפפראצי ובידור. הכתב מספר כי קיבל טלפון חסוי מהאדם החשוד במעשה, שסיפר לו כי לקח שתיים מפניני השמלה להערכה אצל מומחה בלוס אנג׳לס, שבישר לו כי אלו אינן פנינים אמיתיות. מיד לאחר התגלית, נמסר מקלווין קליין כי ״איש מעולם לא אמר שהפנינים אמיתיות, אלא שמדובר בשמלה מקורית מבית קלווין קליין. הנחנו שכולם יודעים שהפנינים מזויפות, אך כנראה שלא. מישהו עדיין מעצב שמלות עם תכשיטים אמיתיים מאז קליאופטרה?"

אז לא, אין פה פנינים אמיתיות (צילום: גטי אימג'ס)

אז לא, אין פה פנינים אמיתיות (צילום: גטי אימג'ס)

נראה שהיא מאוד אהבה ללבוש את השמלה (צילום: גטי אימג'ס)

נראה שהיא מאוד אהבה ללבוש את השמלה (צילום: גטי אימג'ס)

לאחר האכזבה המהדהדת החזירו הגנבים את השמלה למלון ממנו נלקחה, הניחו אותה מתחת לכיור מקלחת בתוך שק שחור, והמשטרה לקחה אותה לשם המשך חקירה, לפני שהשיבה אותה לבעליה החוקיים. ״ברגע שהשמלה תוחזר אלינו אנו נשחזר אותה ונתקן את הנזקים״ מסרו מקלווין קליין. ״כעת השמלה הזו נכנסה להיכל התהילה ומציגה רגע חשוב בהיסטוריה של המותג״.

ניונגו, שזכתה באוסקר 2014 על משחקה ב-"12 שנים של עבדות" קיבלה כבר אז תשומת לב אדירה על שמלתה התכולה שהפכה לאיקונית, אבל לא נגנבה כמו זו של השנה. היא החליטה שלא להגיב על הפרשה, אך רק אמרה כי השמלה, לה ציוותה עגילים ושרשרת מיהלומים, היא הומאז׳ לשירו הידוע של פרינס "הלומים ופנינים". ״יש שוק אספנים עצום לפריטים כאלה״, אמרה מרי אליס סטפנסון, מומחית לאופנה. ״פריטים כאלה יכולים להניב בשוק השחור סכומים גדולים בהרבה מהמחיר הנקוב, ולהירכש בלא פחות כסף מציור של ואן גוך.״

השמלה שהחליפה ניונגו מיד אחרי הטקס (צילום: גטי אימג'ס)

השמלה שהחליפה ניונגו מיד אחרי הטקס (צילום: גטי אימג'ס)

למרות שאותה לא גנבו, השמלה הזו יותר יפה (צילום: גטי אימג'ס)

למרות שאותה לא גנבו, השמלה הזו יותר יפה (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה