והאוסקר הולך לשמלה של ולנטינו

טקס האוסקר שמתקיים היום בלילה מביא עמו הימורים רבים. מי יזכה בסרט השנה, בתואר השחקן הראשי ושחקנית המשנה. אבל מה שמעניין אותנו באמת הן השמלות. רגע לפני השטיח האדום ורשימות ארוכות של המתלבשות הטובות והרעות של הערב, בחרנו את שמלות המעצבים שהכוכבות צריכות ללבוש. הימורי האוסקר, פאשן פורוורד סטייל

מאת  | ‏ 22 פברואר 2015
המועמדות הגדולות של הערב: קירה נייטלי, מריון קוטיאר ואמה סטון (צילום: גטי אימג'ס)

המועמדות הגדולות של הערב: קירה נייטלי, מריון קוטיאר ואמה סטון (צילום: גטי אימג'ס)

מאז ומתמיד טקס האוסקר לא סבב באמת סביב סרטי השנה. החלטות האקדמיה הן בדרך כלל ארכאיות והוליוודיות מאוד, ורוב הסיכויים שסרט העוסק באירוע היסטורי מכונן כלשהו הוא זה שיזכה במרבית הקטגוריות. לכן מה שבאמת מעניין את אלו שמצפים לו במשך כל השנה הוא מה שקורה מסביב. מי הדייט של כוכב כזה או אחר, מי החליט להישאר בבית, ומעל הכול – מה לובשות הכוכבות הכי גדולות בתעשיית הקולנוע.

זוהי שעתה היפה של תעשיית האופנה. אין יותר נוצץ מערב האוסקר. כל שמלות הקוטור שנתפרו בשבועות שקדמו לו מתחננות להגיע לאור הפלאשים של מאות הצלמים הממתינים מחוץ לאולם. לשחקניות, כמובן, מוצעות כל האופציות האפשריות. מדיור, ולנטינו וארמני. זה הרגע שלהן להיכנס אל היכל התהילה האמיתי של הוליווד – המתלבשות הבלתי נשכחות של האוסקר. אין מי שלא זוכרת את השמלה הוורודה של ראלף לורן שלבשה גווינית' פאלטרו כשזכתה על תפקידה ב"שייקספיר מאוהב", או שמלת וורה וואנג הצהובה שלבשה מישל וויליאמס כשהייתה מועמדת על תפקידה ב"הר ברוקבק".

אז לפני שנראה מה החליטו המועמדות ומוזמנות הטקס ללבוש השנה, אלו ההצעות וההימורים שלנו לשמלות שהכי מתאימות להן. עוד כמה שעות נראה אם צדקנו.

ג'וליאן מור. האם תלבש שמלה של אלקסיס מייבל? (צילום: גטי אימג'ס)

ג'וליאן מור. האם תלבש שמלה של אלקסיס מייבל? (צילום: גטי אימג'ס)

ג'וליאן מור היא המועמדת הבטוחה לזכייה בשחקנית ראשית על תפקידה בסרט "עדיין אליס". הכוכבת בת ה-56 נראית מדהים לגילה, ומראה לכל שחקנית בת 20 איך עושים את זה כמו שצריך. אנחנו צופים כי מור תלך על צבע ירוק אמרלד שייראה מושלם על גוון עורה הבהיר וצבע שיערה האדמוני. שמלת הקוטור הזו של אלקסיס מייבל היא אופציה נהדרת (מינוס הגוונים הירוקים בשיער).

מריון קוטיאר הצרפתייה בוודאי תלך על דיור (צילום: גטי אימג'ס)

מריון קוטיאר הצרפתייה בוודאי תלך על דיור (צילום: גטי אימג'ס)

ציפור קטנה וצרפתייה מיחסי הציבור של דיור רמזה לנו כי מריון קוטיאר, המועמדת גם היא לפרס השחקנית הראשית על תפקידה "יומיים ולילה" תבחר בשמלה של בית האופנה הצרפתי לו היא משמשת כפרזנטורית. אמנם קשה להתעלות על שמלת ז'אן פול גוטייה הלבנה שלבשה קוטיאר כשזכתה באוסקר 2007 על תפקידה כאדית פיאף, אבל השמלה השמאלית הזו מתצוגת הקוטור של דיור היא מועמדת ראויה. וכמו שאומרים, זה כבוד רק להיות מועמד.

האם השמלה הזו של ארמני תהיה בחירתה של קירה נייטלי? (צילום: גטי אימג'ס)

האם השמלה הזו של ארמני תהיה בחירתה של קירה נייטלי? (צילום: גטי אימג'ס)

קירה נייטלי היא אחת שלא מפחדת לקחת סיכונים. כעת כשהיא בהריון ראשון וסופר מתוקשר, היא הולכת על שמלות מלאות עניין ולא שגרתיות, המצליחות להיות נשיות ומלאות בסטייל שונה וייחודי. נייטלי, המועמדת כשחקנית משנה על תפקידה ב"משחק החיקוי" תראה נפלא לדעתנו עם השמלה התכולה הזו של ארמני פריבה. שכבות הבד יצליחו לטשטש מעט את הבטן הגדלה, ועדיין להקנות לה מראה רומנטי ומלא באופי.

השמלה של ולנטינו תתאים בול לגווינית' (צילום: גטי אימג'ס)

השמלה של ולנטינו תתאים בול לגווינית' (צילום: גטי אימג'ס)

אחת ממגישות הפרסים הערב היא גווינית' פאלטרו, שזכתה ב-1998 בפרס האוסקר. השנה היא אולי לא מועמדת, אבל עדיין מסקרן לדעת מה היא עומדת ללבוש. אם ההופעות האחרונות שלה על השטיח האדום יכולות לרמוז על משהו, זה בעיקר צבע והרבה עור חשוף. פאלטרו אוהבת להשוויץ בגופה מעורר הקנאה עליו היא עומלת, ובוחרת בשמלות בצבעים עזים עם מחשופים עמוקים ושסעים לא קונבנציונליים. שמלת הקטיפה הזו של ולנטינו קוטור יכולה להיות פיתרון מושלם לכל מה שגבינית אוהבת ללבוש.

אמה סטון תהפוך את השמלה הזו של ארמני לאגדית (צילום: גטי אימג'ס)

אמה סטון תהפוך את השמלה הזו של ארמני לאגדית (צילום: גטי אימג'ס)

אמה סטון הצעירה מוכיחה שלא צריך הרבה ניסיון חיים כדי להיות אמיצה ולקחת סיכונים. סטון, המועמדת בתור שחקנית משנה על "בירדמן" בוחרת לא פעם באאוטיפיטים מקוריים, שלא הרבה נשים מסוגלות ללבוש, אבל עליה הם נראים מעולה. קחו לדוגמא את החליפה שלבשה לטקס גלובוס הזהב האחרון. אם היא עדיין בעניין פפיונים על המותן, היינו ממליצים לה על השמלה הזו של ארמני פריבה. אמנם היא יכולה להיות מעט מבוגרת במבט ראשון, אבל לדעתנו סטון יכולה להפוך אותה לדבר הכי קול שראינו על השטיח האדום.

כסוף יפה לפליסטי ג'ונס. אנחנו מציעים שתישאר בגוון עם השמלה הזו של אלי סאאב (צילום: גטי אימג'ס)

כסוף יפה לפליסטי ג'ונס. אנחנו מציעים שתישאר בגוון עם השמלה הזו של אלי סאאב (צילום: גטי אימג'ס)

אחת מהבנות האהובות עלינו בעונת הטקסים האחרונה היא פליסטי ג'ונס. השחקנית האנגלייה, המועמדת על תפקידה הראשי ב"התיאוריה של הכל" היא התגלמות האלגנטיות. היא יפה ועדינה, ובוחרת בשמלות נסיכותיות מבלי להיכנע לקיטש. לכבוד האוסקר הראשון שלה, היינו מציעים את השמלה הכסופה והיפהפייה הזו של אלי סאאב, מלך שמלות השטיח האדום.

ריס וותרספון - מה כעתך על סטרפלס שחור של ארמני? (צילום: גטי אימג'ס)

ריס וויתרספון – מה דעתך על סטרפלס של ארמני? (צילום: גטי אימג'ס)

ריס וויתרספון היא לא חדשה באוסקר. היא זכתה ב-2005 בפרס השחקנית הראשית וכעת היא מועמדת שוב, הפעם על תפקידה ב"הולכת רחוק". וויתרספון אוהבת שמלות מקסי פשוטות – חובקות גוף בצבעים עדינים וקלאסיים. שמלה כמו זו של ארמני פריבה יכולה להיות נהדרת עליה – גזרה מחמיאה, צבע מעודן, אבל עם טקסטורה מיוחדת ההופכת את הלוק לשווה פרס.

דקוטה ג'ונסון תראה נפלא בשמלת ולנטינו הזו (צילום: גטי אימג'ס)

דקוטה ג'ונסון תראה נפלא בשמלת ולנטינו הזו (צילום: גטי אימג'ס)

אל דאגה, דקוטה ג'ונסון לא מועמדת לאוסקר על תפקידה ב"חמישים גוונים של אפור". אבל ההייפ סביב הסרט הספיק כדי להעניק לג'ונסון מקום של כבוד כאחת ממגישות הפרס הערב. כיוון שמדובר בתפקיד נישתי במערך הכולל של הטקס, לג'ונסון כדאי ללכת על שמלה מרהיבה אך פשוטה ונקייה. כזו שתכניס אותה לרשימת המתלבשות הטובות, מבלי להיות יתר על מידה. לכן השמלה הלבנה והא-סימטרית הזו של ולנטינו תהיה נהדת עבורה. היא מספיק סקסית כדי להתכתב עם הסרט שפירסם אותה, אבל לא חושפת שום דבר (במיוחד אחרי שראינו כבר הכל באולם הקולנוע). בקיצור, אם היא לא לובשת אותה, אנחנו נלבש.

סיינה מילר - האם אפשר להציע לך את השמלה הזו של אמיליה וויקסטד? (צילום: גטי אימג'ס)

סיינה מילר – האם אפשר להציע לך את השמלה הזו של אמיליה וויקסטד? (צילום: גטי אימג'ס)

שחקנית נוספת שלא מועמדת אבל תהיה מבין המגישים היא סיינה מילר. מילר, המשחקת ב"צלף אמריקני" המועמד לסרט הטוב ביותר, היא אחת מאיקונות האופנה הגדולות של ימינו. כשהחלה את דרכה נודעה הודות לסטייל הבוהמייני שלה, שכעת מקבל תפנית יותר מינימליסטית וארכיטקטונית. לכן, אנחנו מהמרים שתלך על השמלה הזו של המעצבת הבריטית אמיליה וויקסטד, ותציג לא רק פטריוטיזם בריטי, אלא גם סטייל מתוחכם כמו שרק לה יש.

ארמני ומריל סטריפ  זה ניצחון (צילום: גטי אימג'ס)

ארמני ומריל סטריפ זה ניצחון (צילום: גטי אימג'ס)

ונסיים באחת ויחידה, מריל סטריפ. אמנם היא הפסידה באוסקר יותר מאשר כל אחד אחר (בכל זאת, הייתה מועמדת 19 פעמים וזכתה "רק" ב-3), אבל היא עושה בית ספר לכל שחקנית אחרת בתעשייה. היא פה בשביל המשחק. האמנות שלה היא מה שמענייין אותה. הבגדים הם הקישוט. רוב הפעמים היא בוחרת בשמלות ואאוטפיטים אמנותיים המסגירים את גילה, אבל למלכה האם לא באמת איכפת מה אנחנו חושבים. ובכל זאת, אם יורשה לנו, נהמר כי סטריפ האלילה, המועמדת כשחקנית משנה על סרטה "אל תוך היער", תבחר בלוק הנ"ל של ארמני פריבה, שיתאים לגילה ולרוח הבחירות האמנותיות שלה. שיהיה בהצלחה!

השאירו תגובה