שבוע האופנה פריז: גברים חשופים, חייזרים וגיהנום

הדוגמנים של בית האופנה ריק אוונס עלו על המסלול ללא תחתונים והדהימו את כולם, הגברים של דיור צעדו סביב קונצרט, בקנזו עשו קולקציה שהיא כולה קריאה לחייזרים ובג'יבנשי טוענים שבאופן כללי הכי טוב בגיהנום. סיכום שבוע מרתק באופנת הגברים

מאת  | ‏ 25 ינואר 2015
על המסלול של ריק אוונס. כן, אתם רואים נכון (צילום: גטי אימג'ס)

על המסלול של ריק אוונס. כן, אתם רואים נכון (צילום: גטי אימג'ס)

נתחיל מהפרובוקציה הגדולה: מעצב האופנה ריק אוונס העלה למסלול התצוגות בשבוע האופנה לגברים בפריז מספר דוגמנים לבושים בטוניקות ארוכות ללא תחתונים. מה ששמעתם. מי שישב בשורות הראשונות לא האמין כי הוא אכן רואה את אברי המין הגבריים מסתובבים מולו חופשי.

זו לא הפעם הראשונה שאוונס שובר מוסכמות. הוא העלה בעבר דוגמניות פלאס סייז בבגדי קוטור צמודים, העלה נשים מבוגרות שרקדו לצלילי מוזיקה וכעת העלה גברים חשופים. מאוד חשופים. עולם האופנה לא נשאר אדיש לתצוגה. מבקרי האופנה טענו שהגיע הזמן לעירום גברי. למה בעצם פטמות כן אבל איבר גברי לא? אין ספק שאוונס קיבל גם את החשיפה וגם את הדיון שרצה להשיג.

מתאים בול לקיץ הישראלי (צילום: גטי אימג'ס)

מתאים בול לקיץ הישראלי (צילום: גטי אימג'ס)

זרקתי על עצמי טוניקה ועליתי על המסלול (צילום: גטי אימג'ס)

זרקתי על עצמי טוניקה ועליתי על המסלול (צילום: גטי אימג'ס)

גרם לרעש גדול ודיון מעמיק (צילום: גטי אימג'ס)

גרם לרעש גדול ודיון מעמיק (צילום: גטי אימג'ס)

חליפות לנצח

הגברים של בית האופנה דיור נשארו בגדר הנורמה הממסדית כשצעדו מסביב לקונצרט חי על המסלול. הם אמנם צעדו קדימה אבל עם הסתכלות על היסטוריית החליפות של המין הגברי.

הלקוחות של דיור לא מחפשים שיגניבו אותם עם פרובוקציות, הם לא מחפשים יותר מדי תשומת לב, הם רוצים לקנות חליפות איכותיות שיחזיקו לעד. נדמה כי מעצב הבית של מחלקת הגברים של דיור, קריס ואן השה, מכיר היטב את הגברים להם מעצב וזה ניכר על המסלול.

בדיור עולים על חליפות (צילום: גטי אימג'ס)

בדיור עולים על חליפות (צילום: גטי אימג'ס)

חליפות - כן, משעמם - לא (צילום: גטי אימג'ס)

חליפות – כן, משעמם – לא (צילום: גטי אימג'ס)

עור ודנים. לא מה שחשבתם (צילום: גטי אימג'ס)

עור ודנים. לא מה שחשבתם (צילום: גטי אימג'ס)

אנחנו לא לבד בעולם

ובמעבר חד מהגברים המחויטים של דיור מצאנו את החייזרים של בית האופנה קנזו. תצוגת הגברים של קנזו הייתה לגמרי מהסוג השלישי. חליפות ניילון בצבע זית ויין, תיקים שנראים כמו שקיות זבל (רק מעור) וחולצות שכאילו נצבעו בספריי של גרפיטי מהרחוב.

האם אנחנו לבד בעולם? כנראה שלא. לפי מעצבי הגברים של בית האופנה קנזו, קרול לים והאמברטו ליאון, לא רק שאנחנו ממש לא לבד, אנחנו גם מוכנים כבר לקשר הראשון עם החייזרים.

נדמה כי הקולקציה מבקשת מהם לבוא לגור איתנו פה על כדור הארץ. אנחנו מוכנים בשבילם ובעיקר לבושים בשבילם – רק שיגיעו. אם הרמזים לא היו מספיק ברורים, אז למען הסר ספק, הסתובבו כמה סוויטשירטים עם הכיתוב UFO עליהם, כך שאם יגיעו לפה, הם ידעו למי לפנות.

קנזו עושים כבוד לחייזרים (צילום: אינסטגרם)

קנזו עושים כבוד לחייזרים (צילום: אינסטגרם)

קנזו. לא מדובר בשקיות זבל אלא בתיקי עור בעשרות אלפי שקלים (צילום: אינסטגרם)

קנזו. לא מדובר בשקיות זבל אלא בתיקי עור בעשרות אלפי שקלים (צילום: אינסטגרם)

קנזו. מלא שמחת חיים (צילום: אינסטגרם)

קנזו. מלא שמחת חיים (צילום: אינסטגרם)

ברוכים הבאים לגיהנום

מסכות של שלדים, בגדים בשחור ואדום והרגשה כללית של מוות – אלה מאפייני המסלול של אופנת הגברים של ריקרדו טישי, מעצב הבית של ג'יבנשי. טישי סיפר כי את ההשראה אסף ממקומות שכוחי אל, מקומות שאם היית מגיע אליהם, היית רוצה לנסוע משם כמה שיותר מהר כי אתה יודע שמשהו רע עלול לקרות. מסע של חופש, אבל גם של פחד.

"זו קולקציה רוחנית", מוסיף טישי, "אבל בסופו של דבר, הרוחניות נכנעת לבשר". יחד עם כל הטירוף, כשמסתכלים על הפריטים עצמם שרובם באדום ושחור, נדמה כי קהל הלקוחות של ג'יבנשי יקבל את הקולקציה בהבנה ובאהבה. הוא הלך רחוק עם החופש והפחד, אבל לא רחוק מדי.

ג'יבנשי. המקום החם ביותר (צילום: גטי אימג'ס)

ג'יבנשי. המקום החם ביותר (צילום: גטי אימג'ס)

ג'יבנשי. אש, לכי אתי (צילום: גטי אימג'ס)

ג'יבנשי. אש, לכי אתי (צילום: גטי אימג'ס)

מתברר שבתצוגת אופנת הגברים של ג'יבנשי יש גם נשים (צילום: גטי אימג'ס)

מתברר שבתצוגת אופנת הגברים של ג'יבנשי יש גם נשים (צילום: גטי אימג'ס)

גיהנום זה פה (צילום: גטי אימג'ס)

גיהנום זה פה (צילום: גטי אימג'ס)

אפל, זה השחור אדום החדש (צילום: גטי אימג'ס)

אפל, זה השחור אדום החדש (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה