סערה ברשת: כוכבת הסרט "אנני" הוחלפה בדוגמנית לבנה

למרות שהוליווד מתעלפת על קוובנז׳נה וואלס שנבחרה לככב כ"אנני" בסרט החדש, ברשת טארגט בחרו בדוגמנית לבנה להוביל את הקולקציה שלהם בהשראת הסרט. זה בדיוק מה שהיה חסר בארה"ב של היום כדי שתקום סערה. אז היא קמה והיא לא קטנה בכלל

מאת  | ‏ 4 ינואר 2015
הדוגמנית של טארגט מימין וכוכבת הסרט משמאל. הבדל אחד

הדוגמנית של טארגט מימין וכוכבת הסרט משמאל. הבדל אחד

בעוד עולם הקולנוע ועולם האופנה מתעלפים ממתיקותה של השחקנית הצעירה קוובנז׳נה וואלס, שמגלמת בימים אלה את הילדה היתומה אנני בעיבוד מחודש למחזמר, נראה שחברת ׳טארגט׳, המוכרת ליין של בגדים בהשראת הסרט, עוד לא ממש הפנימו את העובדה שאנני החדשה הינה ממוצא אפרו אמריקני, ובמודעות המקדמות את המיני קולקציה מופיעות ילדות לבנות.

הבחירה הזו מעוררת מהומה גדולה, ואף עצומה חדשה שעלתה לרשת, עליה חתמו כבר עשרות אלפי אנשים. בטארגט, בינתיים, שומרים על פוקר פייס. ״ילדות מכל סוגי הרקעים האתניים מופיעות בקמפיין השלם״, נמסר מהרשת בהודעה רשמית, ״וזהו שיקוף של המסר: כל אחת יכולה להיות כמו אנני.״

עוד תמונות מהקטלוג של טארגט

עוד תמונות מהקטלוג של טארגט

בטארגט קיוו שוואלס עצמה תדגמן בקמפיין אך לא הצליחו להגיע עמה להסכמה, היו לה דגים שמנים יותר, כמו ארמני, על הצלחת. הציבור טוען כי הבחירה בדוגמנית הראשית, זו שלובשת את השמלה האדומה האיקונית מהסרט, היא היחידה שחשובה. ״השמלה והתליון של אנני הם הבגדים הידועים שלה״, אומרת לה-שון ריניק שלטון, האם הרותחת שעומדת מאחורי העצומה החדשה. ״אפילו שטארגט לא הצליחו להשיג את וואלס לקמפיין, החברה הייתה צריכה למצוא דרך לייצג אותה בקמפיין. הדוגמנית הלבנה יפה מאוד, אבל אלה לא הפנים של אנני היום. בתוך הסירחון הכללי של גזענות שמחלק את אמריקה, לטארגט הייתה הזדמנות לקחת חלק בדבר היפה שעשו יוצרי הסרט החדש, אבל הם חטאו לו״.

העצומה שרצה ברחבי הרשת

העצומה שרצה ברחבי הרשת

שלטון יצרה את העצומה לאחר שבתה בת השמונה שאלה בתמימות מדוע הילדה בפרסומת לשמלה מהסרט שהיא כל כך מעריצה בימים אלה לא נראית כמותה. ״אנני לא נראית ככה״, פסקה הילדה. ״אנני החדשה והשחורה לא מספיק טובה בעיניהם? אני לא מספיק טובה בעיניהם?״ כתבה האם מכתב פתוח לאנשי טארגט, שבינתיים עושה רעש תקשורתי אדיר ברשת. ״למה אתם חושבים שאנחנו לא מספיק טובות או יפות כדי להיות מיוצגות בחנויות שלכם?״ שואלת שלטון במכתבה, ״טארגט, לנשים האפרו אמריקניות יש כוח קניה גדול כיום שעומד על כטריליון דולר לשנה. אנו המיעוט השני הכי גדול במדינה. למה לא מייצגים אותנו בפרסומות? קוובנז׳נה וואלס השיגה את התפקיד הזה ואנו דורשים את הכבוד שלכם לכך״.

טארגט רצו אותה אבל ארמני זכו בה

טארגט רצו אותה אבל ארמני זכו בה

השאירו תגובה