עולם האופנה עוזב את הצבע

הקמפיינים הגדולים לאביב כבר כאן והם מצולמים בשחור לבן. שאנל, פראדה, ורסאצ'ה וג'יבנשי הוציאו השבוע תמונות ראשונות לאביב 2015 כשאין בהם אף צבע. למה אתם שואלים? נדמה שמצאנו את התשובה

מאת  | ‏ 3 ינואר 2015
המלכה האם מדונה בקמפיין החדש

המלכה האם מדונה בקמפיין החדש

בעוד הסתיו והחורף מסמלים אצל רוב בני האדם ובטבע תקופה שקטה יותר של התכנסות והתכרבלות, האביב והקיץ מזוהים עם פריחה, להט, חום, ויצריות מסעירת חושים. כשמתרגמים את תכונות אלה לויז׳ואל, לרוב מקבלים צבעים מועטים ודלים בעונה הקרה, ובחמה צבעים חמים וחזקים. לכן מפתיע מאוד לגלות שרבים מבתי האופנה המובילים, לקראת אופנת אביב וקיץ 2015, בחרו להשאיר את הצבעים בחורף ולצאת לעונה החמה בקמפיינים על טהרת השחור והלבן.

בתי האופנה מתעקשים שהקיץ הזה עומד להיות מונוכרומטי, ומאז ימי צ׳רלי צ׳פלין לא התקיפו את העין כל כך הרבה דימויים בשחור ולבן בפריים טיים. יש אומרים שהשחור והלבן מחמיאים ועושים חסד עם המצולמים, ולכן הם הולכים יד ביד עם הטרנד השני של העונה: פרזנטוריות מבוגרות יותר.

אין צורך בצבע, יש מדונה

אין צורך בצבע, יש מדונה

ורסצ׳ה לקחו את מדונה בת החמישים ושמונה לקמפיין הקיץ. זו הפעם הרביעית שהאישה והאגדה מצטלמת לקמפיין של המותג מאז שנת 1995, כשהפעם היא החליפה את ליידי גאגא שעשתה את הקמפיין הקודם. הבגדים שמציע המותג בתמונות הם שחורים וכסופים, כך שהבחירה הזו מחמיאה להם.

עוד אחת שיכולה להיות אמא של דוגמניות רבות היא ג׳וליה רוברטס, 47, שנכנסה בקלילות לתפקיד הפנים החדשים של ג׳יבנשי, במסגרתו הצטלמה ללא איפור או עיצוב שיער, בחליפה כהה, והבחירה בשחור לבן באה לשדר כנות ואיכות. ״אני מאוד אוהב קמפיינים מציאותיים,״ הסביר המנהל האמנותי של המותג, ריקרדו טישי. ״להיות אמיתי זה מאוד מודרני״.

ג'וליה רוברטס לג'יבנשי. הורסת בשחור ולבן

ג'וליה רוברטס לג'יבנשי. הורסת בשחור ולבן

עוד יפהפיה בוגרת שמקדמת את אופנת האביב בשחור ולבן היא השחקנית ג׳ניפר קונולי, 44,  שהצטלמה ללואי ויטון בעזרתו האדיבה של הצלם האגדי ברוס וובר.

אביב 2015 של פראדה מגיע אף הוא ללא צבע, עם קמפיין נקי ופשוט בכיכובה של ג׳מה וורד המתוקה, שעושה קאמבק גדול לשורה הראשונה של הדוגמניות, כשמאחורי המצלמה עומד סטיבן מייזל.

ג'יזל בשחור לבן (וגם יחפה) לשאנל

ג'יזל בשחור לבן (וגם יחפה) לשאנל

גם שאנל, להם דווקא מלתחת אביב צבעונית יותר, החליטו ללכת על ג׳יזל בשחור לבן, כשהיא מציגה מאחוריה את פריז של הלילה, קלאסית, רומנטית ומיסתורית מאי פעם.

בספרה של צלמת האופנה וירג׳יניה פוסטרל, ״כוחו של הגלאמור״, מוקדש פרק שלם לנושא השחור והלבן. ״השחור והלבן יוצרים אפקט דרמטי ומיסתורי,״ מסבירה פוסטרל, ״יש משהו יותר ממוקד ורציני בתמונות ללא צבע, עם צללים חזקים, ולנצח תמונת עירום בשחור לבן תתפס כיותר זוהרת ואמנותית ופחות וולגרית מתמונת עירום בצבע. השחור לבן הוא גם סמל ליוקרה ועושר. צבעים רבים ורוויים תופסים אמנם את העין, אך פעמים רבות הם לוקחים פוקוס מהדבר עצמו שאותו אנו מנסים להציג״.

ג'מה וורד לפראדה. מישהו רואה פה צבע?

ג'מה וורד לפראדה. מישהו רואה פה צבע?

אם כבר קודר אז עד הסוף

אם כבר קודר אז עד הסוף

האם זה באמת משדר יוקרה?

האם זה באמת משדר יוקרה?

אפור זה שם המשחק. פראדה

אפור זה שם המשחק. פראדה

פריז, יפה גם בשחור לבן

פריז, יפה גם בשחור לבן

השאירו תגובה