גליאנו הפסיד בתביעת הענק נגד דיור

סאגת המשפט של ג'ון גליאנו נגד בית האופנה דיור אותם תבע על מילונים, הגיעה סוף סוף לקיצה. גליאנו הפסיד ובגדול כשבית המשפט דחה את טענותיו וגזר עליו לשלם פיצוי סמלי של יורו אחד לטובת דיור. אאוץ'

מאת  | ‏ 5 נובמבר 2014
גליאנו. וולקאם בק טו ביזנס (צילום: גטי אימג'ס)

גליאנו. וולקאם בק טו ביזנס (צילום: גטי אימג'ס)

שנתיים אחרי שהתחיל המשפט של ג'ון גליאנו נגד בית האופנה דיור, בו תבע גליאנו תביעת פיצויים בסכום אסטרונומי שנע בין 2 ל-13 מיליון אירו בגין פיטוריו הלא מוצדקים, גזר בית המשפט כי דיור אינם אשמים וציווה על גליאנו לשלם פיצוי סמלי בסך אירו לחברת דיור.

הכל התחיל בשנת 2011 אחרי שגליאנו צולם תוקף זוג בפריז תוך שימוש בביטויים אנטישמיים. הסרטון שדלף לרשת הציג את מעצב אומר בלייב משפטים אנטישמיים תוך שימוש בדבריו של היטלר. בחודש יוני של אותה שנה במהלך משפט שהתקיים נגדו, התנצל המעצב על התנהגותו, אך לא הכחיש את הערותיו. אותן התבטאויות הובילו בסופו של דבר לפיטוריו מדיור ומהמותג הנושא את שמו, שם עבד בתור המנהל האמנותי, ומשם הדרך מבחינתו לתביעת פיצויים הייתה קצרה.

בית האופנה דיור. לא ישלם לו בכלל

בית האופנה דיור. לא ישלם לו בכלל

בשנת 2013, גליאנו היה בטוח שהנצחון שלו מובטח אחרי שבית משפט צרפתי פסק לטובתו והעביר את המשפט לבית דין לעבודה במקום בית משפט מסחרי. אולם, על פי הדיווח של אתר WWD, בדיון שנערך אתמול, בית הדין לעבודה פסק נגד גליאנו והורה לו לפצות באירו סמלי אחד את תאגיד האופנה LVMH המחזיק בדיור ובמותג ג'ון גליאנו.

"אני לא מסוגל לחשוב ש-17 שנים בהן עבדתי ונהניתי בדיור יסתיימו באופן כזה"

ניכר שבית הדין לעבודה לא קנה את קו ההגנה של גליאנו לפיה הוא פוטר שלא בצדק. לטענת של המעצב, שני מעסיקיו היו מודעים היטב להתמכרותו הקשה לסמים ואלכוהול, מה שכביכול היה אמור להסיר ממנו את האחריות להתנהגותו. "שתי החברות היו מודעות לחלוטין למצבי", אמר גליאנו בצרפתית בדיון שערך שעתיים, על פי WWD. "לקחתי ואליום כדי להתמודד עם מדידות בסטודיו".

 נקווה שלא יקח את זה קשה מדי (צילום: גטי אימג'ס)

נקווה שלא יקח את זה קשה מדי (צילום: גטי אימג'ס)

המעצב גם האשים לחצים מקצועיים בשתי החברות בהחמרת מצב ההתמכרות שלו שבסופו של דבר הוביל לפיטוריו. "אני לא מסוגל לחשוב ש-17 שנים בהן עבדתי ונהניתי בדיור יסתיימו באופן כזה. במהלך השנים הללו כמנהל אמנותי בבית הזה לא הבנתי שההצלחה של דיור והכפלת המכירות שלו פי ארבע, עלו לי באופן אישי והרסני: הבריאות הפיזית והנפשית שלי", גליאנו הצהיר בפני בית המשפט. "תמיד יותר עבודה, תמיד יותר התחייבויות, תמיד יותר לחץ, מעגל פתולוגי ומסוכן, בלי שליטה".

נכון לעכשיו, אין לא מדברים מצידו של גליאנו על ערעור, אבל הוא כנראה ינסה להשכיח את יגונו באמצעות העבודה החדשה שלו בתור המנהל הקריאטיבי של בית האופנה הצרפתי מייזון מרטין מרג'יאלה.

השאירו תגובה