גונבים את ההצגה: הסופרמודלס הצעירים בעולם

הם יפים, צעירים, מלאי חיים וסופר פוטוגניים: הכירו את המלכים החדשים של עולם האופנה, שמקבלים את כל הקמפיינים ועדיין לא עברו את גיל 12

מאת  | ‏ 2 נובמבר 2014
ביילור קריידר לווג במביני

ביילור קריידר לווג במביני

עולם האופנה הפך לגן השעשועים החדש עבור ילדים רבים, המרוויחים 50,000 דולר מפרסומת אחת ובין 100 ל-1,500 דולר ליום עבור צילומים למגזינים והליכה על המסלול. ההצלחה ההיסטרית של ילדים רבים שרובם מתחת לגיל 12 נובעת משתי סיבות: הראשונה, טרנד חדש בקרב חברות יוקרה כמו פול מיטשל, אסתי לאודר וטיפאני לכלול ילדים בקמפיינים פרסומיים למרות שהמוצרים הנמכרים כלל לא מיועדים לילדים. הסיבה השנייה, נטועה בכך שתעשיית אופנת הילדים עתידה להכניס 12.6 מיליארד דולר עד שנת 2019 – כך על פי הערכת אנליסטים והדיווח של NY Post, כך שניכר שנראה עוד הרבה ילדים יפים במיוחד מגיחים לתעשייה.

רק כדי להוכיח את הפופולאריות של העסקת דוגמנים צעירים, משרד התעסוקה בניו יורק מדווח על עליה של 50% במספר הבקשות להיתרים לילדים לעבוד בתחומי אופנה ומשחק, זאת לעומת שנת 2004.

הכל נשאר במשפחה. רומיאו בקהאם לברברי

הכל נשאר במשפחה. רומיאו בקהאם לברברי

הדסון קרוניג על המסלול של שאנל. צילום: גטי אימג'ס

הדסון קרוניג על המסלול של שאנל. צילום: גטי אימג'ס

"זו תקופה פורחת משום שילדים הם לא רק חלק מהאופנה – הם ה-אופנה", מסביר מרלין וולך, נשיאת "ווילהמינה ילדים ונוער", אחת מסוכנויות הדוגמנות הגדולות בניו יורק. "הודות לתוכניות ריאליטי והעליה של המדיה החברתית, אנשים מהופנטים על ידי ילדים של סלבריטאים כמו ויקטוריה בקהאם וגווינת' פאלטרו, שתמיד נמצאים באינטרנט או במגזינים. הם רוצים לחקות אותם על ידי רכישת בגדים דומים לילדים שלהם והשוק מגיב לכך. כמעט לכל מותג יש כיום מבחר בגדים לילדים ונוער".

המרוויחים הגדולים ביותר בניו יורק נכון לעכשיו הם הדסון קרוניג, בנו בן השש של הדוגמן לשעבר של אמברקומבי אנד פיץ' בראד קרוניג, והפך כבר למוזה של קרל לגרפלד, כמו גם רומיאו בקהאם, 12, בנם של ויקטוריה ודיוויד שפניו מככבות בקמפיין לחג המולד של ברברי. השניים טסים לא מעט ללוקיישנים אקזוטיים עם אייקונים אופנתיים ביניהם קארה דלווין, קירה נייטלי וצ'ארלי פרנס. הנה מבט קרוב על עוד מספר ילדים שנמצאים בדרך להפוך לסופר מודלס הבאים.

הדסון קרוניג

גיל: 6
מקום מגורים: מנהטן
רווחים השנה: סודי בהחלט
סוכנות: פורד (כמו אביו, בראד קרוניג)
קמפיינים מובילים: שאנל, פנדי, דולצ'ה וגבאנה. צילומים להרפרז באזאר, מגזין W ועוד.

הסנדק של הדסון הוא לא אחר מאשר קרל לגרפלד, חבר קרוב של אביו הדוגמן שהיה מוזה רבת שנים של שאנל החל מתחילת שנות ה-2000.

הדסון הופיע לצד ג'ואן סמולס בקמפיין של שאנל לקרוז 2015 והלך על המסלול של שאנל הוט קוטור בפריז כשהוא מחזיק בשובל שמלתה של קארה דלווין. בסוף התצוגה הוא הלך לצידה ולצד לגרפלד וצעק, "קרל, אתה מפוטר".

שאנל קרוז 2015 בכיכוב הדסון קרוניג

שאנל קרוז 2015 בכיכוב הדסון קרוניג

אמילי ואלכסנדרה סו

גילאים: 10 ו-7
מקום מגורים: מנהטן
רווחים השנה: 12,000 דולר כל אחת
סוכנות: ווילהמינה ילדים
קמפיינים מובילים: סאקס פיפת' אבניו, טרגט, יוניקלו, h&m, פרסומות לניקולודיאון, תצוגת אופנה ל- petitePARADE

אלכסנדרה סו מדגמנת ל-Lamantine

אלכסנדרה סו מדגמנת ל-Lamantine

"אני אוהבת את הביטחון העצמי שדוגמנות העניקה לבנות שלי", מספרת אימן ג'יין צ'וי אשר מג'נגלת בין עבודה כעורכת דין לבין הסעת בנותיה לאודישנים. "יש להן נימוסים טובים והן מתמקדות במה שצריך בתעשייה הזו".

שתי הבנות הופיעו על שלטי חוצות ענקיים ברחבי אסיה, שם הן מפורסמות בעיקר בקוריאה ויפן."נכון לעכשיו הן נהנות מדוגמנות וכל עוד הן ימשיכו לאהוב את זה, אתמוך בזה", מסבירה אימן, המפקידה את כל רווחיהן לחשבון חסכון לקולג'.

אמילי סו מדגמנת ל-Mischka Aoki

אמילי סו מדגמנת ל-Mischka Aoki

כל הרווחים מופקדים בחשבון מיוחד לקולג'. אלכסנדרה סו ל-Lamantine

כל הרווחים מופקדים בחשבון מיוחד לקולג'. אלכסנדרה סו ל-Lamantine

אקטרינה סמסונוב

גיל: 11
מקום מגורים:
פאתי ניו יורק
רווחים השנה: 50,000 דולר
סוכנות: New York Model Management
קמפיינים מובילים: ג'יי קרו, DKNY, ג'ייסי פני, מייסיס, LittleMissMatched, Ruum.

צלם הציע לאימה של אקטרינה, גאלה, לספר את שיערה לתספורת בוב כשהייתה בת 3. מאז העבודות לא הספיקו לזרום. "לפתע היא הוזמנה לכל אודישן", סיפרה סמסונוב שהחלה ללמד את ביתה בבית לפני שנה, משום שהיא צריכה להיות גמישה עבור העבודה שלה וגם בגלל שהצלחתה של אקטרינה הובילה ילדים להציק לה. אימה גם מתחזקת את עמוד הפייסבוק המצליח שלה.

העבודה הכי רווחית של אקטרינה בה הרוויחה משכורת בת חמש ספרות הייתה פרסומת של נוטלה אותה צילמה במשך יום אחד בלבד. "אכלנו המון נוטלה, אבל בכל הפסקת צילומים, איש הופיע עם קערה כדי שנירוק את הנוטלה החוצה", סיפרה. "הייתם חושבים שיימאס לי מזה, אבל ברגע שהגעתי הביתה ביקשתי מאמא שלי כריך נוטלה".

אקטרינה בקמפיין ל-DKNY

אקטרינה בקמפיין ל-DKNY

אקטרינה בפרסומת לנוטלה, עם התספורת ההורסת

אקטרינה בפרסומת לנוטלה, עם התספורת ההורסת

ביילור והדסון קריידר

גילאים: 10 ו-7
מקום מגורים: מונקלייר, ניו ג'רזי
רווחים השנה: 45,000 דולר כל אחד
סוכנות: New York Model Management
קמפיינים מובילים: ראלף לורן ילדים, ג'יי קרו, אוסקר דה לה רנטה ילדים, ג'ו פרש, גאפ, קרטר'ס, ספרי.

ביילור קריידר. אחים מתוקים במיוחד

ביילור קריידר. אחים מתוקים במיוחד

מארי קריידר, אימן של שני הדוגמנים נזכרת בטיסה לבהאמס עם ביילור למשך חמישה ימים לרגל צילומים של ג'יי קרו. ברגע שנחתו בניו יורק התבשר לה שהיא צריכה לטוס חזרה לבהאמס עם הדסון ביום למחרת לרגל צילומים של ראלף לורן. "זה היה מטורף", היא מודה בראיון ל- NY Post. "אבל רוב העבודה היא סביב או בתוך ניו יורק", מוסיפה האם לעוד שני ילדים, אלי,11, ובקט, 3, שגם כן מדגמנים.

מאז תחילת הקריירת דוגמנות של הבנים לפני שנתיים וחצי, הרווחים שלהם נכנסו לחשבון חסכון בבנק לקולג', למרות שמארי מחלקת 250 דולר בין ארבעת ילדיה מידי חג המולד כדי שיוכלו לרכוש מתנות אחד לשני.

הדסון קריידר ל-groovy Il Gufo

הדסון קריידר ל-groovy Il Gufo

ביילור ל-ג'יי קרו

ביילור ל-ג'יי קרו

לילי צ'י

גיל: 11
מקום מגורים: ברוקלין
רווחים השנה: 22,000 דולר
סוכנות: ווילהמינה ילדים
קמפיינים מובילים: נייקי, ליוויס, בוני יאנג, קוהלס, יוניקלו, ראלף לורן, ולוטין.

עם אם לבנה ואב ממלזיה, ללילי יש מראה אוניברסלי.לילי נצפתה בזמן שהייתה בקניות עם אביה, מקס, לפני שנתיים על ידי מגלה כשרונות מטעם ווילהמינה. "מקס היה די סקפטי בהתחלה, אבל לילי ממש רצתה לנסות את זה", מסבירה אימה, רבקה צ'י. "הלכנו לאודישן לנייקי ומייד התבקשנו לחזור שוב".

נייקי פינקו את בני המשפחה בביקור למלון יוקרתי בבוורלי הילס עליו שולמו כל ההוצאות מראש, עבור הצילומים של קמפיין אביב 2014.

"לא שמים את הילדים שלך בעולם הדוגמנות בגלל הכסף", אומרת צ'י, שכמו הורים אחרים מכניסה את כל רווחיה של ביתה לקופת חסכון שלא תוכל להשתמש בה עד גיל 18. "דוגמנות זה לא הדבר היחיד בעולם ואנחנו מוודאים שיהיו לה עוד תחביבים ואופציות".

לילי צ'י ל-Mischka Aoki

לילי צ'י ל-Mischka Aoki

ג'וליאן אוניל

גיל: 7
מקום מגורים: מילבורן, ניו ג'רזי
רווחים השנה: 12,500 דולר
סוכנות: Product Model Management
קמפיינים מובילים: האנה אנדרסון, יורוקלאב ילדים, רוברטו קוואלי ילדים, ווג במביני, טויז אר אס.

לבוש ג'קט עור וחצאית משבצות, ג'וליאן היה הילד היחיד בין דוגמניות בסשן צילומים ל-12 עמודים בירחון ספטמבר 2013 של מגזין אל. "בזמנו הפנוי הוא הלך לדוג ותפס שני דגים", סיפרה אימו של ג'וליאן. זו שלחה תמונות של בנה לסוכנויות דוגמנות לפני שנה וחצי אחרי ששכנה העוסקת בליהוק דחפה אותה לעשות זאת. מאז, הילד שנמצא בכתה א' לא הספיק כמעט לעבוד.

שיערו של ג'וליאן נצבע לאדום עבור צילומים ליורוקלאב ילדים. "היה להם כבר ילד בלונדיני", מסבירה אימו. "הוא אהב את השינוי".

ג'וליאן אוניל ליורוקלאב

ג'וליאן אוניל ליורוקלאב

השאירו תגובה