בית האופנה הישראלי שירגש גם אתכם

מקולקציה ראויה לשבח של המותג המיתולוגי "משכית" דרך תערוכה וקולקציית קפסולה לזכר איימי ווינהאוס ועד מותג אופנה ספרדי מנצח למידות גדולות. באנו, ראינו וקנינו, כל מה שעשה לנו את השבוע

מאת  | ‏ 23 אוקטובר 2014
באנו, ראינו, קנינו. צילום: גורן ליובוביץ, יח"צ

באנו, ראינו, קנינו. צילום: גורן ליובוביץ, יח"צ

באנו >>

קולקציית החורף של משכית
קולקציה שנייה במספר של בית האופנה המיתולוגי "משכית" בעיצוב שרון טל, ולראשונה קולקציה שעומדת בפני עצמה ולא כמחווה לבית האופנה של פעם. לא צעידה אחורה בערגה, כי אם צעד רציני קדימה.

ארגז יצירות קרמיקה מהווה את לב הקולקציה הנוכחית. זה נשמע מוזר, אבל זה בדיוק מה שהוביל את שרון לייצר את הקולקציה. בתיה סרנגה, אמנית קרמיקה שפעלה בשנות השישים במסגרת ובשיתוף בית האופנה בגלגולו המקורי, הותירה אחריה אחרי לכתה ארגז מלא בעבודותיה שהגיע למפתן דלת סטודיו "משכית". שרון פתחה את הארגז והתאהבה.

העושר הצורני והגוונים העזים בעבודותיה הציתו בשרון את אש היצירה, היא שילבה את הרעיון עם סגנונו מלא הצבע של מארק רותקו והחלה לעבוד על קולקציה צבעונית במיוחד, בהשראת סרנגה ובשילוב פריטי קרמיקה מקוריים של האמנית.

טכניקות אריזה ואריגה מרהיבות במיוחד. צילום: גורן ליובוביץ

טכניקות חריזה ואריגה מרהיבות במיוחד. צילום: גורן ליובוביץ

שמלת הטוגה בטוויסט עדכני, שימו לב לאלמנט הקרמיקה באזור עצם הבריח. צילום: גורן ליובוביץ

שמלת הטוגה בטוויסט עדכני, שימו לב לאלמנט הקרמיקה באזור עצם הבריח. צילום: גורן ליובוביץ

עבודות הרקמות והחריזה, מדברות את אותה השפה של משכית המיתולוגית, משכית של פעם, אבל באופן הכי רלוונטי ועדכני שיש. פלטת הצבעים הרחבה, מורוד בהיר ונקי דרך כתום עז, ירוק וכחול, משתלבים נפלא על גבי שמלות ארוכות כמו גם פריטי קז'ואל נגישים כמו חולצות ומכנסיים.

שני פריטים איקונים של בית האופנה המקורי צוטטו בקולקציה הנוכחית וקיבלו מקום של כבוד: מעיל המדבר ושמלת הטוגה – כעת בוריאציות מחמיאות ולבישות. אין מה לומר, פשוט התאהבנו.

טווח מחירים: 700-25,000 שקלים.
בית משכית, אוארבך 4, תל אביב.

מעיל המדבר בגרסתו החדשה. צילום: גורן ליובוביץ

מעיל המדבר בגרסתו החדשה. צילום: גורן ליובוביץ

משמאל - פיס קרמיקה מקורי של סרנגה, מימין - שמלה מושלמת. צילום: גורן ליובוביץ

משמאל – פיס קרמיקה מקורי של סרנגה סוגר שכמיה, מימין – שמלה מושלמת. צילום: גורן ליובוביץ

לוק קז'ואלי מוצלח.  צילום: גורן ליובוביץ

לוק קז'ואלי מוצלח. צילום: גורן ליובוביץ

ראינו >>

איימי ווינהאוס – תערוכה וקולקציה קפסולה של פרד פרי
איימי ווינהאוס הייתה מסוג האמנים שאפשר לאהוב, אפשר לשנוא, אבל אי אפשר להתעלם מהם. השערוריות, הסמים, הכישרון, הכניסה למועדון הסופר סטארים שמתים בגיל 27, ומעל הכל – הסטייל הייחודי, הם מרכז התערוכה האינטימית לזכרה. 'איימי ויינהאוס- דיוקן משפחתי' הגיעה הישר מלונדון אל בית התפוצות בתל אביב, כתערוכה שבאה לספר את סיפורה האישי של הזמרת היהודייה, ומציגה אוסף פרטי של ווינהאוס, תמונות, קטעי ארכיון, תקליטים, בגדים ועוד.

על התערוכה לוקחת חסות רשת פקטורי 54, שהקימה בכניסה לתערוכה מיצג מיוחד הכולל פריטים מקולקציית הקפסולה הנושאת את שם הזמרת למותג "פרד פרי". מאז מותה של ווינהאוס, המותג משיק מדי עונה קולקציה המורכבת מפריטים בסגנונה, עליה מנצחת מנהלת העיצוב של המותג, מי שהייתה סטייליסטית ואסיסטנטית של הזמרת המנוחה. התוצאה: מראה קלאסי של פרד פרי עם טוויסט וחספוס של ווינהאוס.

מתוך התערוכה של איימי ווינהאוס, בית התפוצות. צילום: יח"צ

מתוך התערוכה של איימי ווינהאוס, בית התפוצות. צילום: יח"צ

2222

מחווה לאהבתה הגדולה של איימי וויינהאוס למוסיקה, לאופנה, ללונדון ולמשפחתה. צילום: יח"צ

מחווה לאהבתה הגדולה של איימי וויינהאוס למוסיקה, לאופנה, ללונדון ולמשפחתה. צילום: יח"צ

כך, בקולקציית הקפסולה לחורף הקרוב ניתן למצוא הדפסים הגראפיים משולבים בגזרות הקלאסיות המוכרות של פרד פרי ושהיו אהובות על ווינהאוס: שמלות פולו קצרצרות וחולצות פולו. הגוונים חורפיים ועשירים, והסטייל פיפטיז ונשי באופן מובהק. רווחים ממכירת פריטי הקולקציה נתרמים ל'קרן איימי ווינהאוס', המסייעת לצעירים הזקוקים לתמיכה בשל התמכרויות, מצב כלכלי קשה או בריאות לקויה.

טווח מחירים: 349-1,290 שקלים.

את קולקציית 'איימי ויינהאוס' ניתן להשיג בחנות הדגל של פרד פרי במתחם שרונה בתל אביב וברשת FACTORY 54.

תצוגת 'איימי ויינהאוס- דיוקן משפחתי' תמשך עד חודש מאי בבית התפוצות, קמפוס אוניברסיטת תל אביב, שער 2, רח' קלאוזנר, רמת אביב. עלות כניסה: 32 שקלים לסטודנטים, 42 שקלים לאורח.

קולקציית הקפסולה של פרד פרי, מחווה לאיימי ווינהאוס. צילום: יח"צ

קולקציית הקפסולה של פרד פרי, מחווה לאיימי ווינהאוס. צילום: יח"צ

לא הכל שחור. צילום: יח"צ

לא הכל שחור. צילום: יח"צ

הדפסים גראפיים בגזרות קלאסיות. צילום: יח"צ

הדפסים גראפיים בגזרות קלאסיות. צילום: יח"צ

קנינו >>

קולקציות החורף של המותגים SPRINGFIELD, TRUCCO ו-PUNT ROMA
שלושה מותגים ספרדיים שמייבאת רשת "המשביר לצרכן" מציעים את קולקציות החורף שלהם, ומצאנו לא מעט פריטים מוצלחים.

רשת ספרינגפילד הקז'ואלית והצעירה הולכת על דנים ומראה אורבני ורוקיסטי. הרבה וסטים ושכמיות דמוי שמיכה – הלהיט של החורף הקרוב, אבל מבלי לוותר על הצבעוניות.

ספרינגפילד במראה צעיר ואורבני. צילום: יח"צ

ספרינגפילד במראה צעיר ואורבני. צילום: יח"צ

ספרינגפילד, קז'ואל שמספק את הסחורה. צילום: יח"צ

ספרינגפילד, קז'ואל שמספק את הסחורה. צילום: יח"צ

דווקא הרשת החביבה לא סיפקה את הסחורה הרגילה אבל לא מעבר לזה, בניגוד לחברתה "טרוקו", מותג ספרדי בוגר ומתוחכם שהצליח להפציץ בכמה פריטים שראויים בהחלט להיכנס לארון של נשים צעירות ומבוגרות כאחד. אהבנו מאוד את הז'קטים העדכניים ואת חליפות החולצה והחצאית שהולכות על טרנד חזק אבל בצורה חכמה ובוגרת.

טרוקו, הפתעה נעימה. צילום: יח"צ

טרוקו, הפתעה נעימה. צילום: יח"צ

קול, בוגר, מתוחכם. צילום: יח"צ

קול, בוגר, מתוחכם. צילום: יח"צ

המותג האחרון, פונט רומא, מצליח לעשות את מה שנראה לנו בשנים האחרונות כמעט בלתי אפשרי: הוא מייצר מראות קלילים וצעירים, גם עבור מידות עד 54. צבעוניות שבדרך כלל לא רואים במידות גדולות, הדפסים נכונים וגזרות שנופלות באופן מדויק על הגוף.

טווח מחירים: ספרינגפילד – 40-600 שקלים. טרוקו – 100-500 שקלים. פונט רומא – 50-700 שקלים.
להשיג ברשת "המשביר לצרכן".

פונט רומא. עושה כבוד למידות הגדולות. צילום: יח"צ

פונט רומא. עושה כבוד למידות הגדולות. צילום: יח"צ

לא צריך להסתתר מאחורי אוהלים. צילום: יח"צ

לא צריך להסתתר מאחורי אוהלים. צילום: יח"צ

השאירו תגובה