תודה שעישנתם: תיקי הרמס היוקרתיים "מריחים כמו מריחואנה"

התיקים הנחשקים והמפורסמים בעולם עולים לכותרות, והפעם בנסיבות מביכות: לקוחות החזירו את התיקים לבוטיקים מהם נקנו, בטענה שהם מריחים מגראס

מאת  | ‏ 13 אוקטובר 2014
מה זה הריח הזה? תיקי הרמס בניחוח חשוד

מה זה הריח הזה? תיקי הרמס בניחוח חשוד

תיק הבירקין של הרמס הוא ללא ספק סמל הסטטוס העליון והמוחלט בעולם התיקים. על מנת להגיע לזכות העילאית ולהיות ברשימת הרוכשות של תיקים אלה, יש להחזיק בסטטוס חברתי אופנתי גבוה במיוחד, להיות קונה מסורה במיוחד בבוטיק, וכמובן להיות מוכנה, בכל רגע נתון, לשלוף כעשרים אלף דולר.

רשימת ההמתנה לתיקי הבירקין עומדת על כשש שנים בממוצע. התיקים מיוצרים על ידי אומנים מומחים בצרפת, והם מובחנים גם בכך שכל אחד נושא עימו ריח אחר, בהתאם לעור ממנו הוא עשוי. כעת עולם האופנה מחייך חיוך משועשע לאחר שמספר לקוחות שהמתינו לא מעט זמן לאחוז בבירקין שלהן החזירו אותו כי דיווחו כי מהתיק עולה ניחוח חריף של מריחואנה.

"מדובר בסיטואציה מביכה", אומר גורם בחברה. צילום: גטי אימג'ס

"מדובר בסיטואציה מביכה", אומר גורם בחברה. סניף של הרמס בהוליווד. צילום: גטי אימג'ס

התיקים הוחזרו אל הבוטיקים מהם באו, והלקוחות נענו על ידי הצוות של הרמס כי נוצרו מעור צרוב ומושחם יתר על המידה. תהליך השיזוף הזה שעבר העור על מנת להעניק לו את צבעו, גרם לו לניחוח חזק שמזכיר את ריח עשן המריחואנה, שמשתחרר ומתחזק ברגע שהתיק נמצא באור שמש או במכונית חמה. "המון לקוחות מחזירות את הבירקין שלהן לבוטיקים ברחבי ארה"ב בטענה שהם מריחים מגראס", אומר מקור מתוך החברה ששומר על זהותו חסויה, "זה כולל את החנות במדיסיון אווניו. החברה שולחת את התיקים שהוחזרו לפריז, כי איש לא יודע בדיוק כיצד להתמודד עם זה. מדובר בסיטואציה מביכה עבור כולם".

מדובר בבעיה עולמית, לא רק אמריקנית, אך העור הריחני הזה לא נוצל למוצרים נוספים של הרמס, רק לתיקי הבירקין, תיקי קלי ותיקי אלאן, שמחירים עומד על 5,000 דולר. כל התיקים שסובלים מהבעיה נרכשו בשנים 2013 ו-2014, וכעת נאמר שהבעיה מופיעה גם בתיקי עור הקרוקודיל של החברה שמחירם עומד על שישים אלף דולר.

החברה הבטיחה כי בצרפת יפרקו את התיק, יסירו ממנו את הפאנלים עם הריח הבעייתי ויבנו אותו מחדש. בינתיים, ברשת, בפורומים המוקדשים למוצרי יוקרה, נטבע מוצר חדש: SSS. סקאנק סטינקי סינדרום, תסמונת הבואש המסריח, ומרפרטואר ריחני שכזה נראה שלחברה יהיה מעט קשה יותר להפטר. "לאחר שנסעתי עם התיק באוטו חצי שעה, הרחתי משהו שחשבתי שהוא בואש מת," מספרת אחת הלקוחות. "לעולם לא האמנתי שזה יגיע מהתיק שלי. מאז אני מחזיקה אותו כלוא בארון נפרד. כשפותחים את דלת הארון הריח מכה בך. כך גיליתי לבסוף שהריח מגיע מהתיק".

מעניין מה יש לאנה דלו רוסו ותיק הבירקין שלה להגיד על הסיפור הזה. צילום: גטי אימג'ס

מעניין מה יש לאנה דלו רוסו ותיק הבירקין שלה להגיד על הסיפור הזה. צילום: גטי אימג'ס

גם תיקי הקרוקודיל מריחים ממריחואנה. צילום: גטי אימג'ס

גם תיקי הקרוקודיל מריחים ממריחואנה. צילום: גטי אימג'ס

קייט מוס ותיק הבירקין שלה. צילום: גטי אימג'ס

קייט מוס ותיק הבירקין שלה. צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה