את הכי יפה כשאת יודעת להתאפר

רוב הנשים אוהבות להתאפר רק חלקנו הגדול עושה כל כך הרבה טעויות, שזה גורם לנו להיראות הרבה יותר מבוגרות. אז מה חשוב שנדע כדי שניראה יותר יפות ויותר צעירות? מדריך האיפור המלא, כולל הטרנדים הכי חמים לחורף הקרוב

מאת  | ‏ 2 אוקטובר 2014
הכל נראה טוב כשמתאפרים כמו שצריך (צילום: גטי אימג'ס)

הכל נראה טוב כשמתאפרים כמו שצריך (צילום: גטי אימג'ס)

רוב הנשים, בטח אחרי גיל 25, אוהבות להתאפר. זה חלק מהכיף בלהיות אישה, ביחד עם שופינג, מניקור פדיקור ועוד מיני פינוקים. כל זה טוב ויפה בדמיון שלנו. מה שקורה במציאות, לפעמים נראה כמו חריקת בלמים צורמת. ריכוז שאריות מייק אפ בכל מיני פינות על הפנים שלא נמרחו כראוי, אייליינר מוגזם כמו של האחיות קרדשיאן בתחילת דרכן ואודם לא מתאים שיכול גרום למראה מרושע ומיותר.

איפור הוא כלי שיכול לגרום לנו להיראות מטופחות יותר, יפות יותר וצעירות יותר. הבעיה הגדולה היא, שהוא גם יכול ברגע אחד להיות האויב הגדול שלנו ולגרום לנו להיראות מגוחכות ובעיקר הרבה יותר מבוגרות ממה שאנחנו באמת.

אז איך יודעים איפה הקו הנכון בין המייק אפ שדואג לשמור עלינו בקו אחיד לבין זה שגורם לנו להיראות עשור יותר מגילנו האמיתי. איזה סומק נכון והאם אודם כהה ישר שולח אותנו לבית אבות. קבלו את המדריך המלא לאיפור שיגרום לנו להיראות יותר צעירות.

בר רפאלי. להתאפר בלי להיראות יותר מבוגרת ממה שאת (צילום: גטי אימג'ס)

בר רפאלי. להתאפר בלי להיראות יותר מבוגרת ממה שאת (צילום: גטי אימג'ס)

 מייק אפ
"נשים רבות נוטות לבחור גוון בסיס מעט בהיר מצבע עורן המקורי, דבר המשווה מראה של רוח רפאים", מסבירה שרון גוטליב מ"אסתי לאודר", "גוון המייק אפ צריך להיות בתאום מושלם עם גון העור, כך שבעצם לא נראה אותו בכלל על הפנים. הכי טוב לבחון את הגוון באור יום, כי השמש לא משקרת. חשוב לא לבדוק את הגוון על גב כף היד. בדרך כלל אין קשר מדויק בין צבע עור היד לזה של הפנים".

יוני שיין, מאפר הבית של "inglot" מוסיף, "הדבר הכי קריטי הוא הכמות. כשמניחים יותר מדי הבסיס  בעצם יורד מהר יותר כי הוא כבד מדי על העור. חשוב למרוח את עור הפנים עם הרבה לחות (סרום וקרם) ורק אז להניח כמות קטנה של בסיס כך שהעור יהיה מכוסה ועדיין יראה קליל".

טעויות מייק אפ קשות של ניקול קידמן ואנג'לינה ג'ולי

טעויות מייק אפ קשות של ניקול קידמן ואנג'לינה ג'ולי

קונסילר
"נשים רבות עושות את אותה טעות כמו במייק אפ גם בקונסילר", מסביר ערן פאל ל"איל מקיאז', "הקונסילר, תפקידו להתגבר על פגמים שהמייק אפ לא מצליח להסתיר. אם מישהי תבחר קונסילר בהיר מדי זה יעמיק את קמטי העיניים. בעקרון גוון הקונסילר אמור להיות קרוב לגון המייקאפ בסיס. תפקידו לטשטש, לא להראות. לבעלות עיניים כהות מומלץ לבחור בקונסילר בעל גון חם צהוב/כתום על מנת להקליל אותו ניתן לערבבו עם מעט קרם או סרום".

שרה ג'סיקה פרקר מציגה שפתון ניוד רגוע ומחמיא (צילום: גטי אימג'ס)

שרה ג'סיקה פרקר מציגה שפתון ניוד רגוע ומחמיא (צילום: גטי אימג'ס)

שפתיים
השפתיים הם אולי מקור הבעיות הכי גדול באיפור. נשים בגיל מסוים, וכל אחת בד"כ יודעת כשהגיעה לגיל הזה, נוהגות להשתמש בגווני אודם כהים (כמו אדומים סגלגלים ואפילו כחולים) וזה עלול לגרום למראה שפתיים דק ומרושע. "החלופה הנכונה היא שפתונים בגוון ניוד ופסטלים", מדגישה אורלי עוז שמואל מחברת "קלרינס", "מומלץ  גם להימנע מתוחמי שפתיים כהים וקונטרסטיים לגוון האודם. זה יוצר מראה דודתי וזול. במקום זאת כדאי להשתמש בתוחם הכהה רק במעט או באותו הגון של האודם".

שרון גוטליב מוסיפה כי "שפתון אדום עלול להדגיש לשלילה שיניים שלא לגמרי ישרות או מספיק לבנות. ולא רק בשיניים זה עלול לגרום לבעיה אלא גם בגוון העור. מישהי עם עור שזוף כדאי שתלך על גוונים בהירים מצבע העור שלה. לבעלות עור בהיר, יחמיאו גוונים חמים ומעט כהים כמו צבעי אדמה". שפתונים עשירים בלחות וגלוסים נוזליים נוטים לברוח היישר אל הקמטוטים שמסביב לפה ולהדגיש אותם. אסף בבו מ"לוריאל פריז" מציע להניח קונסילר על השפתיים לפני השימוש בליפסטיק וכאמור תחמי את השפתיים בעפרון בגון זהה לזה של האודם.

קארה דלווין ולילי קולינס. מובילות מחאת הגבות העבות (צילום: גטי אימג'ס)

קארה דלווין ולילי קולינס. מובילות מחאת הגבות העבות (צילום: גטי אימג'ס)

גבות
גבות דקות זה מלחיץ, גבות עבות זה מבגר. אז מה עושים? מדגישים את הגבות באופן מדויק. יוני שיין מציין כי "טעות נפוצה אצל הנשים היא להתחיל את צביעת הגבה מחלקה הפנימי החוצה (ליד גשר האף), זה מכביד על מראה הגבה וגורם לה להיות עבה מדי. צריך לשאוף ליצור את ההפך, מראה נקי יותר ומסודר. הכי טוב לעשות זאת על ידי כך שנניח את הצבע (בין אם באמצעות עפרון ובין אם צללית), החל ממרכז הגבה כלפי חוץ ועם שאריות החומר על המברשת ניגע בטפיחות קלות על חלקה הפנימי של הגבה. חשוב מאוד לסרק את הגבות במסרק גבות לאחר הנחת הצבע על מנת להיפטר משאריות ולאזן.

שמעתם על מסקרה לגבות? מתברר שיש חיה כזו והיא אפילו מומלצת. גל שפירו מ"מייבלין" ממליציה להבריש את הגבה עם המברשת נגד כיוון צמיחת השיער, ורק אחר כך עם כיוון הצמיחה, כך שערות הגבה יהיו מכוסות משני הכיוונים.

דיאן קרוגר נוהגת להשתמש בסומק ורוד עדין שנראה לגמרי טבעי (צילום: גטי אימג'ס)

דיאן קרוגר נוהגת להשתמש בסומק ורוד עדין שנראה לגמרי טבעי (צילום: גטי אימג'ס)

לחיים
שימוש בסומק כהה מדי מכתים ומכביד על מראה הפנים. בחירת הגוון היא עניין של טעם רק חשוב לזכור כי הסומק אמור להוסיף זוהר וטאץ' טבעי. "בחירת גוון כהה מדי עשוי לגרום לך להראות מצועצעת", טוען רונן שטיינר מ"פופה", "רצוי להימנע גם מירידה עם הסומק לכיוון הפה, זה יגרום לפנים מראה עייף ומבוגר". באופן כללי מיטב המאפרים בעולם ממליצים כמעט באופן גורף על שימוש בסומק קרם. הוא נמרח טוב יותר ובעיקר נראה הרבה יותר טבעי על עור הפנים.

צלליות
"צלליות מבריקות באקלים הישראלי הלח הופכות את המראה למיוזע ועייף ומבליט את מה שראוי להסתיר", מסביר ערן פאל, "תני לגוונים הטבעיים והלא מבריקים להיות הבחירה הטבעית שלך, זה נראה כל כך יותר טוב". עוד הרגל בעייתי שנשים נוטות לעשות, זה לתחום את העפעף התחתון עם צללית. לרוב זה  גולש לקמטוטים שמתחת לעיניים ומדגיש את השקע בזוית הפנימית.  פאל מדגיש שכדאי להניח פריימר גם על העפעפיים ולפדר אותן לפני השימוש בצללית כדי שתעמוד במקום ותישאר שם.

קים קרדישיאן. איפור נקי, המון ריסים (צילום: גטי אימג'ס)

קים קרדישיאן. איפור נקי, המון ריסים (צילום: גטי אימג'ס)

ואם כבר אנחנו רוצות להיראות צעירות יותר ולהיות עם יד על הדופק, הנה כמה מהטרנדים הבולטים לחורף הקרוב בעולם האיפור:

האייליינר חוזר לגלם תפקיד ראשי. הפוקוס שוב עליו והפעם הוא מרשה לנו להיות יצירתיות איתו, גם מבחינת הצבעוניות (גוונים כמו כחול, סגול, ירוק) וגם מבחינת הגרפיות שמעודדת קווים חדשים וישנים עם קריצה לשנות השישים.

כמה שיותר ריסים יותר טוב. הדרך הקלה להגיע לתוצאות היא שימוש מאסיבי במסקרה. תמרחי ואז תמרחי עוד.

אחד המראות המדוברים ביותר הן הפנים הערומות. פנים נקיות וחפות מאיפור כביכול. כאשר בפועל הן מאופרות למשעי, אך הסקאלה של צבעי האיפור מורכבת ממגוון צבעי ניוד. שזה אומר שגם הסומק, הצלליות והשפתון הכל כמעט בלתי מורגש.

שפתיים בגווני פירות יער. כלומר לא רק אדום אלא גם צבעי יין וארגמן. בחורף כולנו נראות חיוורות יותר וכדאי לגוון עם שפתונים אדומים.

בנות, תפסיקו לסדר גבות. נכון, זה לא חדש, אבל העונה יש תחושה שהגבות עוד יותר עבות מבעבר. מי שאין לה נתונים טבעיים יכולה להיעזר בעפרונות או בצלליות.

אם את כבר בוחרת למרוח צללית מעל העין, חשוב שהיא תהיה צללית מטאלית. יש בנות שזה עלול לא להחמיא להן בעיקר כי לא כולן יודעותמרוח את זה בדיוק הנדרש, אבל לאיפור יותר דרמטי שווה לנסות. רק שלא יבריק.

להשתמש בפרימייר. זה לא רק טרנד זו ממש החלטה שתשנה לך את החורף הקרוב. המוצר הזה מחליק ומכין את העור לפני הנחת האיפור ועוזר לקיבוע של המייק אפ. מוצר חובה בתיק האיפור.

כמה מוצרים שיעשו לך את העבודה

1. עיפרון לעיצוב גבות, סופט טאץ', מחיר: 91 שקלים.
2. עיפרון לשפתיים, inglot, מחיר: 89 שקלים.
3. עיפרון לעיצוב גבות, stendhal, מחיר: 45 שקלים.
4. צללית, קלרינס, מחיר: 156 שקלים.
5. צללית, נטשה דנונה, מחיר: 119 שקלים.
6. צללית, נטשה דנונה, מחיר: 119 שקלים.
7. גלוס, inglot, מחיר: 89 שקלים.
8. שפתון, מייבלין, מחיר: 89 שקלים.
9. איי ליינר, איב סאן לורן, מחיר: 193 שקלים.
10. מסקרה לגבות, מייבלין, מחיר: 60 שקלים.
11. שפתון, סטנדל לאפריל, מחיר: 72 שקלים.
12. שפתון, בורזוואה, מחיר: 125 שקלים.
13. שפתון, איל מקיאז', מחיר: 109 שקלים.
14. סומק נוזלי, inglot, מחיר: 89 שקלים.

 

השאירו תגובה

 

  • אשכרא מתאפרות יפה

    מאת: יפית |‏ 4 באוקטובר 2014 | 21:03
  • הכי יפה טבעי בלי איפור לדעתי

    מאת: אנה |‏ 3 באוקטובר 2014 | 17:56
  • איפור זוועה, קחו מעצבת טפטים וזה יהיה עדיף

    מאת: חגית |‏ 2 באוקטובר 2014 | 22:33
  • אחלה מחירים!

    מאת: נועם |‏ 2 באוקטובר 2014 | 18:59
  • התמונות הראשונות הן לא תוצאה של בחירה גרועה של בסיס (מייק אפ) אלא של פודרה HD שנקלטת בפלאשים של המצלמה ויוצרת את המראה. הן משלמות מספיק כסף למאפרות מקצועיות כדי שגוון של בסיס לא תהיה הפאשלה שלהן

    מאת: רעות |‏ 2 באוקטובר 2014 | 18:00
  • חוכמה גדולה לתת נשים כלכך יפות כדוגמה למישהי שנראית טוב בלי הרבה איפור

    מאת: נירית |‏ 2 באוקטובר 2014 | 17:50