בנעליה: אלון ליבנה מארח מעצבת ישראלית על מסלול שבוע האופנה בניו יורק

אחרי שכבש כל חלקה טובה בהוליווד והלביש את מיטב הסלבס מביונסה ועד ליידי גאגא, אלון ליבנה חוזר לשבוע האופנה בפעם הרביעית ומפרגן למעצבת הנעליים הצעירה, שני לקס, בשיתוף פעולה הורס במיוחד

מאת  | ‏ 8 ספטמבר 2014

הנעליים כובשות את המסלול | צילום: אינסטגרם

אי אפשר להתכחש לעובדה שאלון ליבנה כבר הפך למעצב בעל שם עולמי ועם הופעה רביעית בשבוע האופנה בניו יורק אין ספק שמדובר בהוכחה נוספת להצלחה של המעצב שהלביש כבר את כל המי והמי בהוליווד. השנה הוא החליט לחלוק את הזרקור עם שני לקס, מעצבת נעליים צעירה שאחראית לנעליים בתצוגה.

ההשראה לתצוגת קיץ 2015 של ליבנה לקוחה מעולם הארכיטקטורה הפוסט מודרנית, בין היתר האמן-אדריכל מיכאל הנסמאייר העוסק בחיבור בין טבעי למלאכותי, אורגני ותעשייתי. "חברתי למעצבת הנעליים שני לקס המוכשרת, ויחדיו יצרנו נעליים המתכתבות עם סקלת הצבעים של הקולקציה: אפור, לבנדר, שחור ולבן", מספר ליבנה. "השתמשנו בחומרים משולבים בעורות שונים. הקונסטרוקציה של הנעל מורכבת מפלטפורמה קדמית הנקטעת לפני השפיץ הקדמי ליצירת מראה ארכיטקטוני וחדש".

"בכל קולקציה אני מחפש חידושים בתחום האביזרים", מסביר ליבנה את בחירתו בשיתוף פעולה עם לקס. בקולקציות הקודמות שיתף פעולה ליבנה עם מעצבת התכשיטים אפרת קסוטו והפעם משום ששמלות היו מרכז התצוגה, "התמקדנו בנעליים מיוחדות שישלימו את המראה ויתכתבו עם השפה", הוא אומר.

השראה: עולם הארכיטקטורה הפוסט מודרנית | צילום: אינסטגרם

| "הכנו את הדגמים תוך פחות מחודש" |

לקס, 32, למדה לפני כשמונה שנים עיצוב נעליים ב"אכילס", בית ספר שפתחו בו קורס לעיצוב נעליים ומאז נסגר. אחרי לימודיה עבדה ברשת חנויות הנעליים "שופרא". "במקביל עשיתי ניסיונות בעיצובי נעליים עבור חברים, בשביל הכיף. אבל לא חשבתי מיד על לפתוח מותג משל עצמי", מספרת לקס. "בשופרא היה מותג נעליים שנקרא 'שולה', וכשהמעצבת הראשית עזבה לקחתי את מקומה, לצד קובי לוי, שהיה המורה שלי בלימודים. אחרי שהמותג נסגר החלטתי שמתחשק לי לנסות לעשות כמה דברים משל עצמי, ולפני שנה הקמתי את המותג 'לקס'".

שיתוף הפעולה עם ליבנה הגיע ללקס בהפתעה. "אלון פנה אליי ואמר ששמע עליי מכל מיני חברים משותפים", היא מספרת. "ההצעה מאוד החמיאה לי. האמת היא שאף פעם לא פגשתי אותו לפני כן. כל הסיפור הזה קרה לפני חודש, אולי אפילו פחות ועשינו את זה נורא נורא מהר. זו הייתה הפקה חדשה והכנתי הכל מחדש, לא מדגמים קיימים. הסגנון שלי עד כה הוא הרבה יותר קול, לייידבק ועם המפגש עם אלון היה צורך לתת גובה, לתת סוג של משהו אנרגטי עם נוכחות לתצוגה. השיח בינינו היה על מה הוא היה רוצה, כשאני חושבת איך זה יראה: מה יהיה הגובה, מה יהיו החומרים ועוד. כל התהליך היה מאוד מעניין, למרות שהיה מהיר בטירוף".

לא ידעו האם הדגמים יתאימו לדוגמניות | צילום: גטי אימג'ס

"מראה ארכיטקטוני חדש". שיתוף הפעולה בין ליבנה ולקס | צילום: גטי אימג'ס

עבור התצוגה נוצרו 16 זוגות נעליים במידות 40-41. "זה היה הימור כי לא יודעים מי הדוגמניות יהיו בשלבים הראשונים. עם בגדים אפשר לעשות פיטינג על הדוגמנית, אבל כשזה נוגע לנעליים אי אפשר לשנות מידה".

על עבודתה עם ליבנה היא מספרת, "הופתעתי לטובה מאלון, בדרך כלל כשאני מראה סקיצה למעצבי אופנה שהם לא מעצבי נעליים הם לא יכולים לדמיין איך הנעל תראה בדיוק. אבל אלון יכול היה לדמיין איתי את הדברים וזה היה מאוד נחמד לראות. הוא גם לגמרי יודע מה הוא רוצה".

"הכל כמובן היה צריך להיות בוייב של העיצובים שלו, אבל התחלנו לחשוב יחד מה לעשות. הנעל עומדת בפני עצמה אבל הייתה צריכה להתאים לבגדים שכבר קיימים וצריך להבין מה יתן להם את ה'אקסטרה קיק'. נפגשנו די הרבה בחודש הזה. זה סיפור מאוד מורכב, כי כל אובייקט בנעל צריך להתאים בצורה חד משמעית ואם משנים משהו צריך לשנות את הכל".

הכינו הכל תוך פחות מחודש | צילום: שני לקס

שיתוף פעולה מעניין במיוחד | צילום: שני לקס

לקס מספרת שהנעליים היו מוכנות רגע לפני שנשלחו לניו יורק, "רצתי ממפעל למפעל ואספתי חומרים. זה היה תהליך מאוד אינטנסיבי, מעניין ומלחיץ כי עד השנייה האחרונה לא ידענו האם נצליח לעשות את זה. הצלחתי לגייס את כל הפועלים למלאכה ואת המפעל שלי, כולם התלהבו לעשות את זה ובסוף זה יצא. הייתה תצוגה מדהימה ממה שראיתי, כי לא הייתי שם בלייב. לגבי אלון, אני בכלל בשוק שהוא כבר עשה את זה כמה וכמה פעמים, כי בעיני זה 'וואו'. עניין מטורף. מאוד מרגש לראות את זה".

ומה לגבי שיתופי פעולה עתידיים? "זה בהחלט משהו שמעניין אותי", אומרת לקס. "מאוד נהנתי, זה מקום לבטא את עצמך בצורה שונה משום שזה לא מסחרי אלא נטו יצירתי. זה לא נעשה כדי להימכר איכשהו".

אם אתם בכל מקרה מתעניינים ברכישת דגמים, לקס אומרת ש"הנעליים נעשו ספציפית לתצוגה, ובכל אופן הן שייכות לקולקציית קיץ 2015, כך שכרגע הן בכל מקרה לא מוצעות למכירה, אבל אני מניחה שאת מה שכבר עשינו אפשר יהיה למכור ואולי בהזמנה אישית".

"זה מקום לבטא את עצמך, לא באופן מסחרי אלא נטו יצירתי" | צילום: אינסטגרם

השאירו תגובה