מוכרת לנו: ג'יג'י חדיד במחווה לשער של ווג עם מיכאלה ברקו

הדוגמנית החמה בעולם, שהיא במקרה גם בתו של מילארדר פלסטיני, עושה כבוד לקאבר של הדוגמנית הישראלית הלוהטת מיכאלה ברקו, הגיליון הראשון שערכה אנה וינטור שיצא לאור לפני 26 שנים | "יש לנו את אותו סוג של יופי, נחמד שמישהי עם אבא פלסטיני מצטלמת בדיוק כמו מישהי מישראל", אומרת ברקו

מאת  | ‏ 27 אוגוסט 2014

ג'יג'י חדיד עושה מיכאלה ברקו

אי אז, בשנת 1988, כשאנה וינטור התכוננה להוציא לאור את השער הראשון שלה בתור העורכת הראשית של מגזין ווג אמריקה, היא כנראה לא שיערה לעצמה את השינוי שיחולל אותו השער בעולם האופנה. כעת, יותר משני עשורים מאוחר יותר, אין ספק שאותה תמונה אגדית של הדוגמנית הישראלית, מיכאלה ברקו, הקדימה את זמנה.

לרגל ההשקה מחדש של האתר Vogue.com החליטו לצלם מחווה לאותו שער בכיכובה של ג'יג'י חדיד בת ה-19 אשר מחזיקה בידיה את תמונתה של מיכאלה, גם היא בגיל 19.

הצלם שון תומס שיחזר את התמונה האיקונית של פיטר לינדברג ובמקום להלביש את חדיד בז'קט של כריסטיאן לקרואה בשווי 10,000 דולר אותו לבשה ברקו, הסוודר בעלות של 265 דולר בלבד אותו לובשת חדיד נוצר משיתוף פעולה בין הפיינליסטיות בתחרות Vogue Fashion Fund, דנה לורנץ מפנטון/פאלון ואנדריאה ליברמן מ- A.L.C. שהחליטו על הדרך לוותר גם על הצלב המפורסם מהחולצה המקורית.

השער ההיסטרי של מיכאלה. לא האמינה שהתמונה תהפוך לקאבר

| "יש לנו את אותו סוג של יופי" |

חדיד שגדלה בקליפורניה הינה בת לאב מיליונר שנולד ברשות הפלסטינית ודוגמנית עבר הולנדית שמככבת בסדרת הריאליטי "עקרות הבית האמיתיות של בוורלי הילס". היא התגלתה בגיל שנתיים בלבד על ידי פול מרסיאנו ומאז צמחה לגובה של 178 ס"מ והפכה בשנים האחרונות לאחת הדוגמניות היותר בולטות וידועות בעולם האופנה שהספיקה להופיע בקמפיינים לגס, טום פורד ובירחון השנתי של ספורטס אילוסטרייטד.

ייתכן שאחת הסיבות לבחירתה לשחזור התמונה נובעת מכך שבאתר של ווג ראו דימיון רב בינה לבין ברקו. "אני חושבת שיכול להיות שיש לנו את אותו סוג של יופי עם הפיצ'רים הגדולים בפנים", מסכימה ברקו, המתפקדת כיום כבעלת החברה "לייק אנד שייר" ופרזנטורית של רשת "עונות". "העיניים והשפתיים הגדולות והשיער. מבחינת החזות אנחנו מזכירות אחת את השנייה. זה מצחיק, היא ילדונת שמחזיקה תמונה שלי ביד ובטח חושבת שהייתי יכולה להיות אמא שלה, וזה באמת ככה".

מה שבטוח, המחווה ריגשה את ברקו במיוחד. "עצם הרעיון שאחרי 26 שנים עוד עושים מחוות לשער הזה וממשיכים לדבר עליו זה תמיד מחמיא. מי היה מאמין? לא שמעתי על ג'יג'י לפני כן, אבל אני רואה שהיא מאוד מפורסמת ומצליחה. באה עכשיו דוגמנית מהממת ומפורסמת ומצטלמת עם השער שלי ביד. זה דבר גדול בשבילי וזו תמיד מחווה יפה. זה באמת מרגש אותי כל פעם מחדש כי היו מספיק שערים לווג האמריקאי, שערים מיוחדים עם כל מיני אנשים על השער והשער הזה כל הזמן בצורה כזו או אחרת חוזר על עצמו. אני מתה לראות תגובות לזה. וואו, איזה כבוד. זה מדהים".

מחווה לאימאג' המפורסם. ג'יג'י חדיד

| "השער הזה יהפוך לחלק מההיסטוריה של עולם האופנה" |

ברקו מספרת שאותו שער אגדי בכלל לא היה אמור להופיע בקאבר. "חשבתי שאני צעירה מדי ולא האמנתי שתמונה שלי תגיע לשער. הגעתי לצילומים בעודף משקל והחצאית לא עלתה עליי. הסטייליסטית רצתה לרצוח אותי ופיטר לינדברג, הצלם, אמר שהוא יציל אותי. בסופו של דבר הצטלמתי ויצאה תמונה מהממת ואני זוכרת שהצלם בצילומים אמר לי, 'יא אללה איזו תמונה, היא יכולה להיות בשער' ואמרתי לו שזה בכלל לא הסטייל של השערים, כי זה לא תוכנן להיות קאבר. אבל אז החליטו אחרת".

אותו הרגע בו נבחרה תמונתה להיות על הקאבר הקפיצה את ברקו מדרגה בעולם הדוגמנות. "לינדברג אמר לי שאני לא מבינה מה זה יעשה להיסטוריה של עולם האופנה, ולא ירדתי לסוף דעתו. לא חלמתי שאחרי 26 שנה אנה וינטור עדיין תדבר על השער ותגיד שהוא הכי משמעותי בחייה או שיעשו מחוות לתמונה. לא חשבתי שזה יקרה. זה מרגש". התמונה מופיעה בספר המיוחד שיצא לרגל 100 שנה לווג. "רק היום יורד לי האסימון", מספרת ברקו. "אני אכתוב מכתב לאנה וינטור ואגיד לה כמה שאני מתרגשת".

| מה הקשר בין ברקו, חדיד והרשות הפלסטינית? |

האם חדיד נבחרה לשחזור התמונה בשל היותה בת לאב ממוצא פלסטיני, כשברקע הנושא הבוער בעולם: יחסי ישראל-פלסטין? "אני מנסה לחשוב מה המניעים החבויים מאחורי זה, אבל זה ממש לא משנה", אומרת ברקו. "אני לא חושבת שבעולם האופנה נותנים למישהו יותר קרדיט אם הוא בא ממדינה כזו או אחרת ואין התייחסות כל כך לפוליטיקה. מה שבטוח הוא שזה מאוד נחמד לספר שמישהי עם אבא פלסטיני מצטלמת בדיוק כמו מישהי מישראל. אגב, היא מיוצגת על ידי סוכנות IMG ובעל הסוכנות הוא אריה מנואל הישראלי".

הדבר החם בעולם האופנה. ג'יג'י חדיד

השאירו תגובה