החיג'אב הלוהט: בלוגרית מוסלמית שלא מפחדת לדגמן

בלוגרית אופנה מוסלמית בחרה להוריד את כיסוי הראש בשביל תחרות יופי, אבל רגשות האשם והכיתובים בפייסבוק שברו אותה והיא החליטה להחזיר אותו ולהראות לכולם כמה היא יכולה להיות אופנתית יחד איתו | אל תדאגו, לה היא כבר לוהקה לדגמן לחברות אופנה שפונות למגזר הדתי

מאת  | ‏ 12 אוגוסט 2014
מרגישה הכי פאשן עם הכיסוי ראש

מרגישה הכי פאשן עם הכיסוי ראש

בשנים האחרונות התרגלנו לעקוב אחרי בלוגריות פאשניסטות מרחבי העולם. רובן יפות, רזות ויודעות להתלבש, וגם לא מפחדות להראות רגליים או מחשוף כשהלוק דורש. דווקא על רקע זה, הבלוגרית היפיפייה מטרינידד, נבאלה צ'י, הצליחה לייחד את עצמה בנוף הבלוגיספירה, כשהיא מתהדרת בחיג'אב ראש צבעוניים ומהפנטים, ובבגדים ארוכים, אבל ללא ספק מיוחדים ומלאי אמירה אישית. הרשת הגועשת סביב סיפורה של צ'י שהחליטה להוריד את הכיסוי ראש שלה עבור תחרות יופי, ואז להחזיר אותו כשהבינה שהוא חלק מהזהות שלה. מה שמלמד אותנו שבניגוד לדעות רווחות, נשים כן יכולות להחליט בעצמן אם הן רוצות להתעטר בכיסוי ראש, או להורידו.

צ'י, גדלה באי הקאריבי טרינידד, כמוסלמית להורים שהתאסלמו. בזמן שהייתה באוניברסיטה, ראתה בעיתון המקומי מודעה לתחרות יופי. כמו סיפורים דומים של הדוגמניות המצליחות ביותר בעולם, צ'י החליטה להירשם לתחרות. אל המוקדמות הגיעה מכוסה כולה בבגדים ארוכים, וכן, בכיסוי על ראשה. השופטים שאלו אותה אם תוכל להוריד אותו, כיוון שבתחרות כלולים השלב המוכר של בגדי ערב, וכן שלב הביקיני הידוע לשימצה, מה שהיה יכול להיות בעייתי עם כיסוי ראש דתי. צ'י, שהתהלכה עם כיסוי כל חייה, רצתה להתקבל לתחרות, ולכן אמרה לשופטים שאין לה בעיה להורידו, על מנת להשתלב כמו שאר המתחרות.

"הרגשתי צבועה ולא אני"

"הרגשתי צבועה ולא אני"

רגשות האשם לא איחרו לבוא. בראיון לאחר המקרה, צ'י הודתה כי הרגישה צבועה. "כאילו בגדתי בעצמי ובצורה בה משפחתי גידלה אותי". אבל מה ששבר אותה היה דווקא הפייסבוק. תמונה מהמוקדמות, כשהיא לבושה בג'ינס וחולצה לבנה, אולי הלוק הכי קונבנציונלי ולא פרובוקטיבי, עשתה גלים ורעש, כשאנשים שונים מהקהילה החלו לשתף את התמונה. בנות החלו לצחוק עליה וחבריה הקרובים אמרו לה שהיא נראית רע, בגלל שהיא לא לבושה כפי שהיא אמורה. האדם היחיד שתמך בה באותו הזמן היה החבר שלה, אבל גם הוא הרגיש שזו לא הבחורה שהוא מכיר ואוהב. לבסוף, לאחר הרהור על המשמעות של מה שהיא עושה, ועל הערכים הדתיים והמוסריים עליהם גדלה, החליטה צ'י לעזוב את התחרות.  "בסוף זה מה שהכריע. דיברתי עם האחראית על התחרות ואמרתי לה שאני לא חושבת שאני יכולה להמשיך עם זה. הרגשתי אשמה. הבנתי שאם אמשיך בתחרות זה יגרום לקרע גדול יותר ביני ובין הרבה אנשים מסביבתי".

אחד הבלוגים היותר צבעוניים שיש

אחד הבלוגים היותר צבעוניים שיש

למרות שהחליטה לעזוב את התחרות ולחזור וללבוש את החיג'אב המדובר, צ'י מספרת כי היא מרגישה לא פחות יפה עם הכיסוי עליה."החיג'אב הוא בכל זאת חלק כל כך חשוב מהזהות שלי, מהיותי אדם דתי ומוסרי." וכיוון שהייתה צריכה ללבוש אותו בחזרה בזמן התפילות היומיות שלה, החליטה להחזיר ולהישאר איתו, כמו שהייתה לפני התחרות.עם החזרה לחיג'אב צ'י הבינה משהו חשוב על התרבות בה היא חיה. "הרגשתי שעם החיג'אב אנשים כיבדו אותי יותר, והסתכלו עליי כפי שאני, ולא בחנו אותי על פי המראה שלי. ברגע שהורדתי אותו, הרגשתי שציפו ממני להיות מינית. הדוגמנות הפכה את כל העניין לחומרני וקשור לסקס".

ומה בנוגע לקריירת הדוגמנות של צ'י שנדמתה כאילו חמקה ממנה? ובכן, כיאה לאישה יפה ומיוחדת כמוה, ההצעות החלו להגיע במהירות. חברות אופנה שקהל היעד שלהן הוא נשים מוסלמיות דתיות מיהרו ללהק אותה.

חובבת אקססוריז ובגדים

חובבת אקססוריז ובגדים

קריירת הדוגמנות שלה רק מתחילה

קריירת הדוגמנות שלה רק מתחילה

היחיד שתמך בה התחרות זה בן הזוג

היחיד שתמך בה התחרות זה בן הזוג

מתאימה את החיג'אב לבגדים. גם בצהוב זוהר

מתאימה את החיג'אב לבגדים. גם בצהוב זוהר

ויתרה על התחרות בשביל החיג'אב

ויתרה על התחרות בשביל החיג'אב

האם מדובר בבלוגרית ההיפסטרית המוסלמית הראשונה?

האם מדובר בבלוגרית ההיפסטרית המוסלמית הראשונה?

השאירו תגובה