אני, ג'יימס פרנקו, אייקון אופנה

שחקן, דוגמן, מעצב ובמאי קמפיינים | הגבר הכי מסתורי וקול בהוליווד הפך למאמי הבינלאומי של תעשיית האופנה

מאת  | ‏ 30 יוני 2014

שחקן, במאי, סופר, משורר, מרצה, אמן, מעצב, דוגמן ואושיית רשת – ג'יימס פרנקו הוא סלבריטאי מהזן המעורב והוא מג'נגל בין כל הטייטלים תוך שמירה על אפיל מסתורי. טוב נו, חוץ מהפעמים בהם הוא מעלה לאינסטגרם תמונות אינטימיות ומביכות של עצמו.

פרנקו (36) הפך לאחרונה למאמי הבינלאומי של עולם האופנה, מעיצוב קולקציה דרך הפיכתו לפרזנטור ועד בימוי קמפיין – נראה שפרנקו רוכב על גלי הסטייל.

פרנקו ואמה רוברטס | צילום: גטי אימג'ס

על שער מגזין נומרו, בליווי אקססורי שעיר במיוחד

פרנקו פרץ לתודעת הציבור בשלהי הניינטיז, בתפקיד החתיך התורן במגוון יצירות מיינסטרימיות – מ"מעולם לא התנשקה" לצד דרו בארימור ועד טרילוגיית סרטי ספיידרמן. בשלב מסוים הוא להציג לעולם את הצד האחר שלו, מתוחכם, אינטקטואלי וארטיסטי.

הוא נרשם ללימודים באוניברסיטה, פרסם ספר, הציג את יצירות האמנות שלו כצייר בתערוכה מיוחדת ובמקביל לכל אלו השיג לעצמו רזומה מכובד של משחק בסרטים עצמאיים.

לא עבר זמן רב ותעשיית האופנה זיהתה את הפוטנציאל הגלום בחידה הקרויה פרנקו. בשנת 2009 גוצ'י החלו את מערכת היחסים שלהם עם הכוכב, בקמפיין לבושם. הרומן ממשיך עד היום, והעונה הוא עבר לצד השני של המצלמה וביים את סרטון הפרסומת למשקפי השמש של גוצ'י. בכיכובו, כמובן. אז אם דוגמן ובמאי לא מספיקים כתוספת לרזומה, פרנקו ניסה את כוחו גם כמעצב. בשנת 2012 הוא עיצב קולקציה מיוחדת למותג Seven For All Mankind. גם כאן הוא תפקד כבמאי, ויצר את קמפיין המותג בכיכוב השמות הכי חמים, ביניהם לו דילון, לילי דונלדסון והנרי הופר.

ג'יימס פרנקו בפרסומת לגוצ'י

על הקאבר של מגזין דייזד אנד קונפיוזד

פרנקו ולילי דונלדסון בקמפיין של Seven for all Mankind

ג'יימס דין של ימינו? פרנקו קשוח בווג

| פרובוקטור אופנתי |

פרנקו אוהב לייצר פרובוקציות, וחלקן הגדול נוגעות לאופנה. בשנת 2010 טרי ריצ'רדסון צילם אותו למגזין הטרנסקסואלי Candy, כשהוא עוטה על עצמו מראה נשי וכך פתח בשיח אודות אנדרוגניות ומגדר בכלל.

"כשמדברים על הנושא הזה, הכל כל כך שחור ולבן. האם הוא סטרייט או גיי?", אמר פרנקו בריאיון ל"אינטרטיימנט וויקלי", בעקבות השתתפותו בסרט "יללה" כהומוסקסואל. "יש עוד המון רבדים לדמויות חוץ מהרגלי חדר המיטות שלהם". ולא מזמן שחרר את ההצהרה, "הלוואי שהייתי הומו, להיות הומו זה מדהים".

חשבון האינסטגרם של פרנקו הוא אחד ממוקדי המשיכה הגדולים והוא מספק לעולם הבידור הרבה אינפורמציה עסיסית למדורים הקבועים. הוא עוסק בשאלות של אופנה, זהות ופרסום, והתמונה הזכורה יותר מכל היא סלפי שלו לובש חולצה מלאה בתמונות של עצמו, או החתול של לובש את אותה החולצה. זה מטריד כפי שזה נשמע, אבל משעשע לא פחות.

מיני שערוריה נוספת הקושרת את פרנקו לעולם האופנה היא שלו ושל חברו הטוב סת' רוגן, שהחליפו את השער המדובר של קים וקניה בפרצופים שלהם.

פרנקו על שער מגזין קנדי

אמירה אופנתית? | צילום: אינסטגרם

היוש, קים וקניה החדשים. ג'יימס ופרנקו וסת' רוגן משתעשעים

אז אין ספק שלבחור יש חוש הומור וביצים להגיד מה שהוא רוצה, אבל מה לגבי הסטייל שלו? "אני מאמין שחשוב להשקיע בחליפה. מאז שהייתי הפרזנטור של גוצ'י, קולקציית החליפות שלי השתפרה", אמר בזמנו למגזין Men's Fitness. עם זאת, הוא שומר על הקוליות היומיומית ולא נוהר אחרי האופנה הכי חמה. "אני לא הולך אחרי טרנדים, אלא אוהב את המראה הקלאסי".

אם כן, בין המיינסטרים לחתרנות של השוליים, בין האול אמריקן לחספוס הסמי אירופאי – גם הסטייל של פרנקו נע בין חליפות סופר מדויקות ללא רבב ועד לוק בוהמי בואכה היפסטרי עם זקן, שפם או שניהם, קרדיגנים וטי שירטים ולוק של סטודנט לקולנוע. יש היאמרו כי מדובר בדו קוטביות, אבל מבחינתנו זה לא עניין של שחור או לבן. ומי שבאמת מבין בסגנון, יודע שהפכים תמיד משלימים – וזה נכון גם בתחומים אחרים.

הולך על החליפות, ביג טיים. פרנקו | צילום: גטי אימג'ס

פעמים רבות מחפש את הטוויסט, עם פפיון או צבע מעניין. פרנקו | צילום: גטי אימג'ס

נונשלנט במראה קז'ואל. פרנקו | צילום: גטי אימג'ס

מי יותר לוהט, אני או אני? | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה