המשבר הענק באמריקן אפרל: מיייסד המותג פוטר מהחברה

מנכ"ל ומייסד 'אמריקן אפרל', דב צ'רני, שנמצא כבר שנים מספר בתוך קלחת של האשמות על הטרדה מינית פוטר על יד מועצת המנהלים של החברה | החברה נמצאת בבעיות כלכליות קשות ואיבדה 95 אחוזים מערכה מאז שנת 2008, יש אומרים שלחוסר יציבותו של המנכ"ל יש יד בכך | בנות תל אביב מרכינות ראש

מאת  | ‏ 19 יוני 2014
אמריקן אפרל. האם זה הסוף או רק התחלה חדשה ?

אמריקן אפרל. האם זה הסוף או רק התחלה חדשה ?

אחד האנשים היותר שנויים במחלוקת בעולם רשתות האופנה הגדולות, מנכ"ל ומייסד חברת 'אמריקן אפרל' דב צ'רני, שנמצא כבר שנים מספר בתוך קלחת של האשמות על הטרדה מינית, ישלח עכשיו לביתו לחשוב על מה שעשה, כך החליטו כעת במועצת המנהלים של החברה, והגישו לו מכתב פיטורים.

צ'רני שיסד את החברה מהיסוד, והחל לייצר טישירטים ולמכור אותם כשהיה סטודנט צעיר בתחילת שנות השמונים, הפך עם השנים לאיקונת אופנה רצינית ובעליה הגאה של אחת מחברות האופנה היותר מעניינות בנוף האמריקני. כרגע מחזיקה החברה בכעשרת אלפים עובדים ומתפעלת 249 חנויות בעשרים ארצות, ביניהן ישראל. ההאשמות על תקיפה מינית החלו מזמן, והופנו כלפיו על בעיקר מצד העובדות שלו. עד כה הגישו נגדו שבע נשים תלונות. חלק ממקרים אלה בוטלו ואחרים נחקרים עד היום.

דב צ'רני. ידוע כבעייתי

דב צ'רני. ידוע כבעייתי

מעבר לליבידו האדיר שלו, צ'רני, 45, ידוע גם במזגו החם והואשם גם בנסיון חניקה של מנהלת אחת מחנויות הרשת. הטיפוס הצבעוני נוהג להגיע למשרד שלו בתחתונים ולדבר עם עובדיו בשפה מאוד מינית ופתיינית. עד כה הגנה החברה על צ'רני בחירוף נפש והועד המנהל עמד לצדו מול כל ההאשמות הרבות, אך לא עוד. ג'ון לוטרל, ראש מועצת המנהלים השעה כעת את צ'רני מתפקידו כנשיא ומנכ"ל החברה באופן מיידי, והוא יפוטר לאחר 30 יום.

"אנו לא נהנים מהמהלך הזה," מבטיח אלאן מייר שהפך כעת ליו"ר שותף למועצת המנהלים. "דב צ'רני יצר את אמריקן אפרל אבל החברה גדלה הרבה מעבר לאדם אינדיבידואלי אחד." החברה היושבת בלוס אנג'לס מייצרת ביגוד איכותי ומתחייבת לייצר את הבגדים בארה"ב ובתנאים הוגנים, ועל אף כל זאת תמיד נמצאת בלבה של סערה תקשורתית זו או אחרת, לרוב בעקבות המודעות הפרובוקטיביות שלה, את חלקן צילם צ'רני בעצמו.

החברה נמצאת בבעיות כלכליות קשות ואיבדה 95 אחוזים מערכה מאז שנת 2008, יש אומרים שלחוסר יציבותו של המנכ"ל יש יד בכך, ומניה שלה נסחרת בפחות מדולר אחד. כבר מספר שנים שמלחששים שצ'רני עשוי לאבד את מקומו כראש החברה שהקים אך איש אינו יודע לומר מהי הסיבה המדוייקת שדווקא עכשיו הוא נשלח הביתה, ומה היה בעצם הקש ששבר את גב הגמל.

מה יעשו בנות תל אביב בלי החנות האהובה?

מה יעשו בנות תל אביב בלי החנות האהובה?

מהקמפיינים הרגועים של החברה

מהקמפיינים הרגועים של החברה

אחר הקמפיינים האחרונים עם הדוגמנית בת ה- 62

אחר הקמפיינים האחרונים עם הדוגמנית בת ה- 62

[

מחכים לראות מה יעלה בגורל החברה

מחכים לראות מה יעלה בגורל החברה

 

השאירו תגובה