הכירו את הטרנד החם בעולם: בגד ים עם שרוולים

מכת שמש: בעולם זה הפך לטרנד רותח אבל אלינו זה עדיין לא הגיע. הכירו את בגדי הים עם השרוולים הארוכים שיגינו עליכן מהשמש. אורבן אאוטפיטרס, אסוס ועוד הרבה חנויות כבר סולד אאוט | האם זה יצליח בארץ? יש סיכוי טוב שכן

מאת  | ‏ 11 יוני 2014
הבגד ים מאסוס. מחטף מהאתר בכמויות (צילום מסך)

הבגד ים מאסוס. מחטף מהאתר בכמויות (צילום מסך)

הרבה נשים מעדיפות ללבוש לחוף הים בגדי ים קטנטנים ככל האפשר ואם זה תלוי ברוב הגברים בגדי ים מלאים כנראה היו מוצעים מחוץ לחוק, אבל מסתבר שטרנד חדש מאיים להעיף את הביקיני לתוך המצולות ולהצניע את המשתזפות. הכירו את בגדי ים עם שרוולים (שמעתם נכון) שמזכירים חליפות גולשים ומגנים על המתלבשות בהם מפני השמש.

פותח כניסיון למנוע סרטן העור

נראה שמדובר בטרנד שמשתלט על רשתות האופנה העולמיים ביניהם מצאנו את: אסוס, אורבן אאוטפיטרס, נימן מרקוס ועוד הרבה חנויות שהחלו למכור בהצלחה רבה בגדי ים עם שרוולים ארוכים. בגדי הים מגיעים בגרסאות שונות מצווארון פתוח דרך בגד ים שלם ועד חולצות בטן ארוכות שרוולים שישיגו ללובשות אותם שיזוף בטני בלבד. בעוד חלק מהדגמים  עשויים בדים שמגנים מפני קרני השמש, אחרים הלכו יותר על הקטע האופנתי מאשר על הפונקציה הבריאותית.

תכלס, כמו בגד גוף שאפשר להיכנס איתו למים

תכלס, כמו בגד גוף שאפשר להיכנס איתו למים

חלוצת הטרנד הינה חברה שמייצרת בגדים המגנים מפני השמש הממוקמת בדאלאס ארצות הברית בשם Cover. המותג שהציג את בגד הים השלם בעל השרוולים הארוכים עוד בשנת 2012 הינו פרי יצירתה של ליסה מור שהחליטה ליצור את המותג בשנת 2007 אחרי שאחותה הקטנה חלתה בסרטן העור בגיל 23. בניסיון למצוא לאחותה בגד ים מגניב שיעניק לה הגנה מפני השמש, מור הבינה במהרה שכמות האופציות בשוק היו מעטות.

היא החליטה לחנך נשים בנוגע להגנה מפני השמש וכיצד להיות חכמה בשמש בעוד התעקשה שלא יוותרו על החוש האופנתי שלהן וייראו סטייליסטיות בזמן שהן עושות זאת. אחרי ההצלחה של חליפות הגלישה שעיצבה, מור החליטה להשיק קולקציית בגדי ים עם שרוולים והכפילה את ההכנסות של המותג.

העיצובים עשויים ספנדקס ארוג בחוזקה שלטענתה חוסם את קרני השמש מלשרוף את העור מתחת לבגד הים. ניכר שמור עלתה על משהו שכן המוצרים של המותג אוזלים מידי עונה מרוב ביקוש. "בגדי הים מיועדים לנשים בכל הגילאים וסוגי הגוף", מספרת מור לדיילי מייל, "הם למעשה מאד מחמיאים ובמיוחד למי שיש זרועות לא קטנות".

הגרסה של אורבן אאוטפיטרס. בין השוות שראינו

הגרסה של אורבן אאוטפיטרס. בין השוות שראינו

בניגוד למצופה, לא מזיעים איתם

רובנו היינו נוטים לחשוב שבגדי הים עם השרוולים הארוכים יגרמו ללובשת אותם להזיע בצורה קשה אבל מור מתעקשת שהמיקרופייבר שבבד מתאים את עצמו לטמפרטורה מסביבו. "אם אתם תהיו בחוף ים קריר יותר כמו בצפון קליפורניה לא תזיעו והבגד ים יגן עליכן מהרוח. אם תהיו בטמפרטורה חמה ותהיה לחות קלה הבגד ים יצנן אתכן".

לטענת ד"ר ליסה איירן, רופאת עור מניו יורק שמופיעה לא מעט פעמים ברשימת המתלבשות הטובות ביותר של ווג, "אנשים לובשים חליפות גלישה בגלשנים משום שיש חיכוך רב עם הגלשן על העור ואפשר לקבל כוויות רציניות בזמן החתירה. אם אתם רוצים ללבוש את הבגדי ים הללו משום שאתם מבלים הרבה זמן על החוף ורוצים להיראות מגניבים זה דבר אחד, אבל אם אתם מבלים שעות על הגלשן תוכלו להישרף גם איתם".

טרנדי ביותר ומגן מהשמש

טרנדי ביותר ומגן מהשמש

גדעון אוברזון: "אני לא מאמין שבארץ הטרנד של לא להיחשף לשמש יחזיק"

לטענת מעצב בגדי הים גדעון אוברזון, המגמה הזו לא קיימת כיום בארץ בכלל. "המודעות שלנו לשמש היא רק עד גיל 12 ואחרי זה כבר פושטים את השרוולים. אני לא מאמין שבארץ הטרנד של לא להיחשף לשמש יחזיק. זה משהו שאם הוא כבר נפוץ זה במגזר חרדי או אצל גולשים שמשתמשים בזה כדי לא להיפגע מהשמש ולא להישרט מהסלעים". יחד עם זאת, מסביר אוברזון שכטרנד אופנתי הוא עלול להגיע אלינו אבל בספק אם יחזיק הרבה זמן. "ברגע שזה טרנד נטו שמחובר למודעות בריאותית של חשיפה לשמש זה יכול להגיע לפה. כפי שאני רואה, באיזשהו מקום היום עושים את זה מחומרים ובגזרות טובות כך שזה מבליט את הגוף ומאד מחמיא ודווקא מכסה קמטים וקפלים או פגמים שלנו שאנו לא רוצים להבליט".

גל אנג'ל המעתבת של המותג "אגלי דקלינג"  חושבת שזה לא ממש יתפוס כאן. "מגמות הן משהו שהוא תלוי מקום ואוכלוסייה. זה נשמע לי כמו טרנד חולף", היא מסבירה, "אני לא רואה את עצמי לובשת בגד ים כזה. מרגיש שהטרנד שאוב מעולם הספורט. מובן שילדים צריכים את זה אבל אנשים מבוגרים שלא כל היום נמצאים תחת השמש ולא עוסקים בספורט ימי זה נשמע לי כמו משהו מיותר. כל הרעיון בבגד ים הוא להיות עם כמה שפחות טקסטיל".

האם בקרוב נמצא את בגדי הים בחופי תל אביב?

האם בקרוב נמצא את בגדי הים בחופי תל אביב?

אין ספק שמדובר בפריט מחמיא

אין ספק שמדובר בפריט מחמיא

 

 

השאירו תגובה