לא להאמין: ניו באלאנס תובעים קארל לגרפלד על חיקוי

הסניקרס מטריפות את עולם האופנה: מותג הנעליים "ניו באלאנס" תובעים את אייקון האופנה קארל לגרפלד בכך שעיצוב נעלי ההתעמלות שלו דומה מדי למקור שלהם | אחד ההבדלים הגדולים בין הנעליים הוא המחיר: נעלי לגרפלד עולות 360 דולר ואילו ניו באלאנס עולות רק 104 | נחשו של מי כבר סולד אאוט?

מאת  | ‏ 8 יוני 2014
למעלה לגרפלד, למטה ניו באלנאס. תכלס, נראה ממש אותו דבר

למעלה לגרפלד, למטה ניו באלנאס. תכלס, נראה ממש אותו דבר

נדמה שנעלי הספורט המעוצבות, המכונות בימינו "פאשן סניקרס" השתלטו על רגליים מסביב לגלובוס, וראינו כבר אינספור עיצובים מלהיבים, חלקם יותר פרועים וחלקם פחות. כעת החליטה חברת ניו בלאנס שהעניין הזה הלך מעט רחוק מדי, והיא תובעת את המעצב ואיקונת האופנה, קארל לגרפלד, על כך שעיצוב נעלי התעמלות שלו קרוב מדי למקור שלהם.

מדובר בנעליים מתוך ליין "אפונימוס" של לגרפלד, ובעיצוב סולידי ביותר, שכמעט קשה להאמין  שדווקא הוא עומד בעינה של סערה גדולה שכזו. "בשלישי ליוני 2014, הגישה חברת ניו בלאנס תביעה נגד קארל לגרפלד על מנת להגן על נכסינו הרוחניים בנוגע לעיצוב הנעל האיקונית שלנו," הצהירה החברה בתקשורת, "איננו יכולים להכנס בשעה זו לפרטי המקרה אך אנו מאמינים כי חיוני להגן על המותג שלנו באופן פעיל ונמרץ".

קארל לגרפלד. קצת מוזר כל הסיפור הזה (צילום: גטי אימג'ס)

קארל לגרפלד. קצת מוזר כל הסיפור הזה (צילום: גטי אימג'ס)

הנעל המדוברת אכן דומה מאוד לנעלי ניו באלאנס, מהצורה הכללית, דרך הסולייה הלבנה העבה, ובעיקר, מתנוססת עליה בגאון האות K על הצד, בדיוק במקום שבו ניו בלאנס מציבה את האות N. אחד ההבדלים הגדולים בין הנעליים, ואולי גם זה שהכי מרגיז את חברת ניו באלאנס, טבוע במחיר: נעלי לגרפלד עולות 360 דולר, אל מול נעלי ניו בלאנס דומות מאוד, שיעלו 104 דולר ואפילו פחות. בחברה חוששים כי העיצוב החדש יגרום לבלבול בקרב הצרכנים, וזהו למעשה הבסיס לתביעה כולה.

החברה טוענת שהיא משתמשת בעיצוב הנושא את האות N על צד הנעל מאז שנות השבעים, ושזהו סימן ההיכר המשמעותי ביותר של נעליה. בלוגרי האופנה היו כנראה הראשונים שהבחינו בדימיון זה, וגרמו לחברה לנקוט צעדים משפטיים כנגד המעצב הנודע. "מה קארל לגרפלד חושב לעצמו? הוא פשוט גונב את העיצוב של ניו בלאנס?" כתבו שם. בינתיים נמכרו כל הנעליים של לגרפלד, וישנה רשימת המתנה של רוכשים פוטנציאליים נוספים, אך ברשת גורסים כי סביר שלבסוף יאלץ לגנוז את העיצוב ולפצות את החברה באופן זה או אחר.

ניו באלאנס. עולות הרבה פחות ויפות עד מאד

ניו באלאנס. עולות הרבה פחות ויפות עד מאד

 

הסניקרס של לגרפלד. עומדים בתור להשיג אותן

הסניקרס של לגרפלד. עומדים בתור להשיג אותן

השאירו תגובה