קונות מתלוננות: בנות קרדשיאן מכרו באי ביי פריטים "פגומים ומטונפים"

אחרי שהסתבר שקים קרדשיאן השאירה אצלה 90% מהרווחים על מכירת פרטי יד שנייה באי ביי למטרות צדקה - עלו לאתר גם שלל ביקורות קטלניות | הרוכשות המתוסכלות מדווחות על כתמי מייק-אפ, זועמות על משלוחים שלא הגיעו וזועקות "רימו אותנו" | ומי הקרדשיאנית היחידה שהצליחה לצאת נקייה מהעסק?

מאת  | ‏ 5 יוני 2014
בנות הקרדישיאן. יש הטוענים שמדובר בהונאה (צילום: גטי אימג'ס)

בנות הקרדישיאן. יש הטוענים שמדובר בהונאה (צילום: גטי אימג'ס)

גם אתן חלמתן לפשפש בארונות של בנות משפחת קרדשיאן, ללבוש שמלה של קים או לגנוב לקנדל את הג'ינס? הנה עצה בחינם בשבילכן – עדיף שתמשיכו לחלום.

מסתבר שנשים רבות שניסו להגשים את הפנטזיה הזו ורכשו פריטי יד שנייה מקים קרדשיאן, אחותה קלואי, אימא קריס והאחיות הצעירות קנדל וקיילי באי ביי, מצאו את עצמן משלמות מאות דולרים על בגדים ואקססוריז מלוכלכים, משומשים ומוכתמים – או כאלה שלא הגיעו כלל ליעדם.

כבר כמה שנים שבנות קרדשיאן וג'אנר מנצלות את הפרסום ואת המתנות הרבות שהן מקבלות בחינם ממעצבי על וחנויות בוטיק, ומרוויחות עוד כמה גרושים על חשבון מעריצות נלהבות – שמוכנות לשלם כל סכום כדי ללבוש משהו מהארון הפרטי של קרדשיאנית.

לא ברור למה הן בכלל צריכות את זה (צילום: גטי אימג'ס)

לא ברור למה הן בכלל צריכות את זה (צילום: גטי אימג'ס)

מדובר בעיקר בפריטים יקרים שנמכרים במחירים זולים למדי ומוצגים לרוב כחדשים לחלוטין, או כאלה שנלבשו רק פעם אחת. ככה זה כשהפפראצי מתעדים כל צעד של הקרדשיאניות – תמיד יהיה מי שיצביע עליהן וילשין אם יעזו למחזר פריט כלשהו.

| מכנסיים עם כתמים, משקפי שמש מלוכלכים |

אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד. החנויות שפתחו בנות המשפחה באי ביי הופצצו בחודשים האחרונים בביקורות קטלניות מפי קונות מאוכזבות, שלא היססו לכנות את כל העניין "הונאה". הרוכשות התלוננו על פריטים שלא הגיעו כלל, על טעויות במשלוח ועל פריטי לבוש שהגיעו כשהם "פגומים" ו"מוכתמים".

קונה אחת, שהזמינה סווטשירט של "בלמן" ב-30 דולר מקים, כתבה כי אשתו הטרייה של קניה ווסט "מוכרת בגדי גברים לנשים ומשקרת בנוגע לזה שהיו בבעלותה". קונה אחרת התלוננה שקיבלה "מכנסונים פגומים, שלדעתי קים מעולם לא נראתה לובשת" ואף הוסיפה: "קונים, היזהרו!"

המשלוח הגיע מלוכלך, פגום או בכלל לא הגיע (צילום: גטי אימג'ס)

המשלוח הגיע מלוכלך, פגום או בכלל לא הגיע (צילום: גטי אימג'ס)

מעריצה נוספת סיפרה שרכשה חולצה לבנה של דרייס ואן נוטן ב-147 דולר, אך היא "היתה מכוסה בכתמים". ביקורת אחרת על משקפי שמש משקפי שמש של טום פורד שנקנו בחנות של קריס ג'אנר ב-202.5 דולר, טענה שהם היו "מלוכלכים במייק-אפ עם טביעות אצבעות עליהם". מכנסיים של "זארה" ב-54 דולר שנרכשו מקיילי ג'אנר הצעירה "לא היו חדשים, לא היתה עליהם תווית. הם היו משומשים ונראה שנלבשו. אפילו היו עליהם כתמים", נכתב שם.

אבל הקונות הללו בנות מזל, לעומת אלה שבכלל לא קיבלו את הסחורה. מעריצה שרכשה מקים ז'קט ב-71 דולר טענה שהמשלוח מעולם לא הגיע, ועל הטענה הזו הגיבה העוזרת האישית של קרדשיאן: "הפריט עלה בטעות לאתר, והכסף הוחזר". קונה אחרת טענה כי "כבר פעם שנייה שקיבלתי פריט אחר לגמרי מזה שהזמנתי. פריט אחר לא הגיע בכלל".

האם קים תתחיל למכור את הבגדים של קניה בקרוב? (צילום: גטי אימג'ס)

האם קים תתחיל למכור את הבגדים של קניה בקרוב? (צילום: גטי אימג'ס)

זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שבנות קרדשיאן מסתבכות בגלל הפריטים שמכרו באי ביי. בעבר התברר כי למרות הבטחותיה, קים תרמה רק 10 אחוז מההכנסות מהמכירות הללו לצדקה. אחותה קלואי ובעלה לשעבר למאר אודום נאלצו לסגור ב-2013 את החנות המשותפת שלהם באתר, לאחר טענות שהכספים שגייסו עבור ארגון צדקה לא הועברו כמובטח.

היחידה מבין בנות המשפחה שלא זכתה לביקורות שליליות בחנות הוירטואלית שלה היא האחות הבכורה קורטני קרדשיאן, אבל גם אצלה ניתן למצוא ביקורות שקוטלגו כ"נייטרליות" וטענו כי מחיר המשלוח יקר להחריד וזמן המשלוח היה ארוך מהמצופה. אולי הגיע הזמן שהקרדשיאניות ינטשו את עסקי המכירות ברשת ויחזרו להרוויח כסף ממה שהן יודעות לעשות הכי טוב – שום דבר.

בנות הקרדישיאן. מפעל של כסף (צילום: גטי אימג'ס)

בנות הקרדישיאן. מפעל של כסף (צילום: גטי אימג'ס)

קנדל וקיילי. גם הדור הצעיר בעסק (צילום: גטי אימג'ס)

קנדל וקיילי. גם הדור הצעיר בעסק (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה