עולם האופנה עובר לנוח

מהפכה: נעליים שטוחות ספורטיביות, גלביות נינוחות ומכנסיים רחבים מחליפים את הסקיני והסטילטו | תכתיבי סטייל של שנים מתנפצים על מסלולי התצוגה וברחוב | האם יש עתיד למגמה החדשה?

מאת  | ‏ 22 מאי 2014

לארה רוסנובסקי. גלביה שהיא שמלה, שהיא כפתן ( צילום: דודוי חסון)

לארה רוסנובסקי. גלביה שהיא שמלה, שהיא כפתן ( צילום: דודי חסון)

כבר אי אפשר להתעלם: בשנתיים האחרונות מתחולל שינוי דרמטי באופן שבו אנחנו מתלבשים. זה ניכר ברחוב, בבלוגי האופנה המובילים וכמובן, על מסלולי התצוגות. הפריטים המככבים הם בגדים בגזרות רחבות ורחוקות מהגוף: מכנסיים גדולים בגזרת הבויפרנד, גלביות שהשתלטו על ארון הבגדים בעולם כולו, ואפילו חליפות פיג'מה רכות ונעימות שכל פאשניסטה כבר טרחה להשיג לעצמה.

המהפך הגיע גם לתחום הנעליים. הסנדלים הכי טרנדיים הם שטוחים לחלוטין, האספדריל בקאמבק מטורף מהאייטיז והבירקנשטוק, שחוו רנסאנס בתצוגת אביב 2013 של סלין, הגיעו הקיץ בעשרות אינטרפרציות אצל מעצבי העל וברשתות והפכו לפריט מאסט. גם נעלי הריצה והסניקרס מתארחות בכל מגירת נעליים שמבינה עניין, ובאופן כללי יש מגוון רחב של נעליים שטוחות שדוחקות את הסטילטו בארון של כל פאשניסטה.

זה כבר כמה עונות טובות שהמעצבים מביאים לתודעתנו שיק אחר. בעצם הם אומרים לנו, תפסיקו ליפול למראה נעלי עקב צרות וגבוהות יחד עם ג'ינס סקיני שקשה לנשום דרכו באופן סדיר. תתבגרו.

הבלוגריות המובילות כבר בחרות בכפכפים

הבלוגריות המובילות כבר בוחרות בכפכפים

| פיוס עם הגוף |

"הגלבייה היא השמלה של מחר. אנחנו נפסיק לקרוא לה גלבייה, היא פשוט תקרא שמלה", מסבירה המעצבת לארה רוסנובסקי, המזוהה עם הכפתנים (כן, ככה אומרים גלבייה בעברית) הססגוניים שלה. "היום יש מגמה של פיוס עם הגוף וכבוד אליו. נשים בגיל מסוים מבינות שיפה זה פונקציונאלי. רק בנות צעירות מאוד שבויות אחר עקבים ובגדים אולטרה צמודים כחלק מההתפתחות המינית והזהותית שלהן".

זה לא הופך אותנו לנינוחות מדי, קצת אפילו זרוקות?
"בארץ יש המון תרבות חוץ ויותר מלגיטימי שבחורה תוכל ללבוש את אותו הבגד לחוף הים, לבית קפה או לפגישה. המראה של 'האישה העובדת', שכולל חליפה מחויטת שתציג כוח, הוא כבר לא כל כך אטרקטיבי. היה פה זמן רב פער בהתאמה בין האקלים לבין מה שאנחנו לובשים. הגזרה של הגלבייה והבדים מהם היא בדרך כלל עשויה, פשוט נכונים ומתאימים לאקלים שלנו".

סופר סטייל על שטוח. גם ברחוב וגם בתצוגה, אפילו של שאנל (צילום: גטי אימג'ס)

סופר סטייל על שטוח. גם ברחוב וגם בתצוגה, אפילו של שאנל (צילום: גטי אימג'ס)

איך את מסבירה את השינוי?
"החיים שלנו דינמיים וגולשים מעבר לקירות המשרד – והלבוש בהתאם. יש טשטוש גבולות במובן שאנחנו פחות חיים בתבניות ויותר מחוברים לעצמנו, אנחנו עובדים מבתי קפה או ממקומות שלא נחשבים לסביבת עבודה קונבנציונאלית וזה משפיע על האופן שאנחנו מתלבשים. הבגד הפך לפריט שצריך לשרת אותנו ולא להפך".

אליז ג'וליארד, בעלת חנויות 'אליז' ו- numero 13 מוסיפה: "לי אישית הנוחות חשובה מאוד, אבל הנראות אף יותר. לכן אני דוגלת במראה הלא מתאמץ. כשחייתי בפריז עד לפני מספר שנים, הייתי על עקבים מהבוקר עד הערב, כמו כל הבחורות שם. אבל אני כבר לא נמשכת למראה הזה. הוא פשוט לא קול. בנסיעות הקניינות שלי לחו"ל אני מרגישה שיש הרבה פחות היצע של עקבים לעומת נעליים שטוחות ואני רואה התפתחות אדירה של מעצבי נעלי ספורט יוקרתיות כמו פיליפ מודל וגולדן גוס. גם הנשים מהתחום שלי שאני פוגשת בירידים, ופעם תמיד היו על עקבים, נועלות כיום נעלי ספורט מגניבות באופן גורף. אלה המקומות בהם אתה רואה אנשים הכי מעודכנים ועם הכי הרבה סטייל".

מריון קוטיאר בדיור. גם הכוכבות האופנה הבינו את משמעות הגוף (צילום: גטי אימג'ס)

מריון קוטיאר בדיור. גם הכוכבות האופנה הבינו את משמעות הגוף (צילום: גטי אימג'ס)

| זה לא רק ספורט |

הפיכתן של נעלי הריצה להצהרה אופנתית חזקה, שניתן לנעול גם עם בגדים 'לבושים' יותר, היא אחד הנושאים החמים בעולם האופנה.

אחת מיריות הפתיחה לבשורה הספורטיבית היו נעלי הhigh tops של איזבל מארה, שהפכו בין לילה לפריט הלוהט של כל פאשניסטה עם יד על הדופק וחלחלו לרשתות, כמו כל דבר חם בתעשיית האופנה, בצורת חיקויים טובים יותר ופחות. אלו היוו כנראה השראה למותגי הספורט הלגיטימיים ביותר כמו נייקי ואסיקס לעצב נעלי ריצה מן השורה, כך שיראו מגה אופנתיות ולגיטימיות לנעילה מחוץ לחדרי הכושר.

גם המעצבות המקומיות משלבות (מימין: טובלה, משמאל: נסטיה ליסנסקי)

גם המעצבות המקומיות משלבות (מימין: טובלה, משמאל: נסטיה ליסנסקי)

נשים רבות מאמצות את המראה הקולי של שמלה או חצאית (אפילו פליסה או משי) בשילוב עם נעלי ריצה בסקאלת צבעים שנעה משחור אלגנטי דרך גוונים פסטליים או סופר זרחניים. זה בלט מאוד בתצוגה של שאנל מינואר האחרון, שבה הדוגמניות לבשו את השמלות והטווידים המוכרים של בית האופנה האקסקלוסיבי עם נעלי ריצה בעיצוב המותג. אף נעל עקב לא נראתה באופק, וזה היה סופר סופר מרענן.

גם בשבוע האופנה גינדי תל אביב נצפו נעלי הספורט על מסלולי התצוגות. המעצבת הותיקה טובל'ה בנתה את הקולקציה שלה בשיתוף פעולה עם מותג הספורט פומה, ואצל המעצבת הצעירה נסטיה ליסנסקי צעדו הדוגמניות בשמלות high fashion ונייקי על הרגליים. אין ספק שהדרך הטובה ביותר לביצוע היא שילוב של פריטים נוחים עם פריטים 'גבוהים', כמו למשל גלביות, שככל שיהיו מעוצבות ויפהפיות עדיין יש בהן משהו ארצי, עם סנדלי עור מעוצבות ואף מתוכשטות שירימו את כל הסיפור.

דבר אחד בטוח, הדרך שבה אנחנו מתלבשות בהחלט משתנה צעד (שטוח) אחר צעד. מגמות, בניגוד לטרנדים, ובמיוחד כאלה שמחלחלות לארונותינו ותודעתנו לאט ובמשך מספר עונות, הן בעלות פוטנציאל גדול יותר בהשארת חותם ונוכחות ממושכת. אז הישארו רגועות והתלבשו בהתאם.

הסניקרס המדוברות של איזבל מארה

הסניקרס המדוברות של איזבל מארה

נושם והגיונני. פקטורי 54 (צילום: יח"צ)

נושם והגיונני. פקטורי 54 (צילום: יח"צ)

גם בזארה זורמים. קצרים ורחבים ובעיקר שטוחים (צילום: יח"צ)

גם בזארה זורמים. קצרים ורחבים ובעיקר שטוחים (צילום: יח"צ)

עוד כמה פריטים שאהבנו:

1. מכנסיים, גת רימון לבוטיק אליז, מחיר: 675 ש"ח
2. גלביה, לארה רוסנובסקי מחיר: 1400 ש"ח
3. גלביה, משכית, מחיר: 7500 ש"ח
4. סנדלים, דניאלה להבי, מחיר: 890 ש"ח
5. סנדלים, דיסקו רוסו, מחיר: 499 ש"ח
6. סנדלים, דניאלה להבי, 890 ש"ח
7. כפכפים, רייצ'ל זו לעמנואל, מחיר: 1590 ש"ח
8. נעלי התעמלות, נייקי, מחיר: 650 ש"ח

השאירו תגובה

 

  •  למה בירנקשטוק?

    מאת: שירי |‏ 24 במאי 2014 | 17:19
  •  המשטור של הגוף שהתבטא בעבר בעיקר בבגדים ועקבים עבר למשטור הגוף הפיזי עצמו- תיהי נורא רזה ותעשי הגדלת חזה, מתיחת פנים, ניתוח אף, ניפוח שפתיים, תסירי שיער בלייזר בכל מקום אפשרי ותחליקי את שיער הראש- איפה נוחות והשלמה?

    להפך. הלחץ עבר לגופך הפיזי עצמו אז אפשר כאילו להקל מעט על הבגדים..

    מאת: מבט ביקורתי |‏ 24 במאי 2014 | 10:48