משב רוח רענן: טרנדים בשיער לאביב 2014

עונת הפריחה וההתחדשות עושה לנו חשק לשנות גם את הפריזורה | מצאנו את המראות הטרנדיים והמיוחדים שאפשר ליישם גם בבית: צמת ראש, קארה "בכאילו" או קוקו עם טוויסט

מאת  | ‏ 13 אפריל 2014

כל התסרוקות שיעשו לנו את האביב | צילום: יח"צ, David Webber for Moroccanoil

השמש הפוקדת את מחוזותינו בימים האחרונים מסמלת את בואו של חג האביב. העונה בה העורף מבקש איוורור והמראה הרומנטי מתאים לה כמו אגוזים לכיסים, דורשת חשיבה מחדש בכל הנוגע לתסרוקות. אפשר ואף רצוי לגוון בכל הנוגע לפריזורה, על כן החלטנו לצאת לחיפוש אחר המראות הטרנדיים לשיער לעונה הקרובה, כאלו שאפשר ליישם בבית ולהיראות כאילו הרגע חזרתם מהספר.

| צמת ראש: לא רק לבנות הכפר |

מראה רומנטי במיוחד שנראה מעולה עם כל שמלה פרחונית. רופפת על הצד או צמודה לקרקפת – צמת הראש מייצרת לוק תמים וכפרי, והיא שיא הסטייל.

איך עושים את זה:
עומר אסף, מעצב השיער הראשי של נטורל פורמולה, מסביר בשלבים פשוטים כיצד תשיגו את המראה: "מחלקים את השיער עם שביל באמצע, מורחים לחות קלילה לכל אורכי השיער ויוצרים בכל צד צמה כאשר קולעים אותה לכיוון המצח. אוספים את הצמות לקדמת הראש (כתר) ומקבעים בעזרת סיכות, פותחים מעט את הצמות ליצירת מראה משוחרר ומרססים ספריי ברק למראה זוהר וקורן".

צמת ראש של עומר אסף | צילום: איתן טל

לוק נוסף לצמת ראש הוא צמת קשר נמוכה בצד, כפי שמסביר מעצב השיער יניב שלום, מומחה למוצרי "פול מיטשל". "בשלב הראשון, לאחר חפיפת השיער מומלץ לשים שלוש טיפות של סרום על כף ידך ולמרוח את קצוות השיער לייבוש מהיר יותר. צרי שביל בצד בשיערך (לצד הטבעי שהשיער נוטה) ואיספי אותו עם גומייה כך שיווצר קוקו נמוך לצד. עשי צמה רגילה מהודקת עד הסוף. גלגלי את הצמה ל'אבועגלה' על העורף ותבטחי עם סיכות על מנת שהצמה לא תתפרק. להשלמת המראה ושמירה על התסרוקת יש לפזר ספריי מבריק שיעניק לשיער ברק, זוהר ומראה פיניש טבעי".

צמת קשר של יניב שלום | צילום: יח"צ

| קארה בכאילו: לא צריך להסתפר בשביל תספורת קצרה |

הגיע הזמן לחשוף קצת עורף, ולא צריך בשביל זה אומץ – רק ספריי וסיכות.

איך עושים את זה:
מעצב השיער פיטר גריי ל- moroccanoil עיצב את המראות בקולקציית אביב קיץ 2014 של באדג'לי מישקה. הוא שילב בין עיצוב בסגנון שנות ה-20 וה-30 למראה מודרני. כך עושים זאת:

יש לקלוע צמה אופקית נסתרת באזור העורף שתשמש כבסיס. למרוח כמות קטנה של שמן טיפולי מאמצע השיער לקצוות, כבסיס לעיצוב. לאחר מכן יש לייבש לחלוטין את השיער ולהתיז מעט ספריי לעיצוב ולקבע את השיער באמצעות שימוש בברזל מסתלסל מהעורף ועד מעל האוזן. להצמיד את התלתלים בצורה אנכית בכיוונים מנוגדים כדי ליצור תנועתיות בשיער ומרקם רך ולעצב בצורה זהה גם החלק של השיער מאזור המצח והצדדים. משם, לסרק כל קבוצת שיער בנפרד בעזרת מברשת דקה כדי ליצור שטח חלק ומבריק, דרך החלק הקדמי העליון. לגלגל את אורכי השיער אל תוך גליל אופקי קטן ורופף באזור העורף ולהשתמש בסיכות U כדי לחבר את האורכים לצמת הבסיס שמתחתיו. לבסוף, להתיז מעט ספריי ברק על כפות הידיים ולסרק את החלק העליון של השיער ובצדדים.

Badgley Mischka אביב קיץ 2014, שיער: Peter Gray for Moroccanoil, צילום: David Webber for Moroccanoil

Badgley Mischka אביב קיץ 2014, שיער: Peter Gray for Moroccanoil, צילום: David Webber for Moroccanoil

| צמה: הטרנד הרומנטי בגרסאות חדשות |

טרנד הצמה שממשיך איתנו זה מספר עונות, מגיע הפעם בוורסיות מיוחדות וישלים כל לוק – מקז'ואל עד ערב.

איך עושים את זה:
צמד הצמות של יגאל סיץ' ללוריאל פרופסיונל עשויה מחמש יחידות, מה שהופך אותן לסופר ייחודיות. הצמות מתאימות לבעלות שיער ארוך יחסית.

"לאחר חפיפה יש למרוח קרם לחות ולייבש באופן טבעי כמעט עד הסוף. כשהשיער כמעט יבש, מרחו מעט סיליקון לברק. לאחר מכן חלקו את השיער לשני חלקים. כל חלק יש להפריד לעוד חמישה חלקים. קלעו בכל צד צמה מאזור האוזניים בצורת שתי וערב, כאשר הפוני מקדימה מתחבר לצמה עם סיכה". פשוט, נכון?

הצמה של יגאל סיץ' | צילום: יח"צ

צמה מדליקה נוספת היא זו של אלי כהן ל- Walker, המבוססת על קוקו במראה רטרו. ניתן לבצע את התסרוקת על שיער חלק עד גלי באורך בינוני.

"מברישים או מחליקים בעזרת פן את קצוות השיער על מנת ליצור תנועה אחידה. אוספים את השיער למרכז הראש ומשחררים מעט את האחיזה בחלקו הקדמי של הראש. מיד תיווצר תנועה רפויה של שיער אשר תיצור נפח מוגבה מעט. ניתן להעצים את הנפח עם סיוע של 'מסרק שפיץ', אשר בעזרתו 'נרים' את קבוצת השיער הרפויה כלפי מעלה. תנועה זו תעצים את האווריריות של האיזור ותעניק לו נפח גדול יותר. רגע לפני שמאגדים את הקוקו בעזרת גומייה, מומלץ להשאיר קבוצת שיער מחוצה לו. אח"כ תוכלי ללפף את קבוצת השיער על הגומייה ולהעניק לה מראה מוקפד ומעוצב יותר. על זנב הסוס קולעים צמה ארוכה ורומנטית".

צמת קוקו של אלי כהן | צילום: יח"צ

שילוב בין צמה לקוקו. TONI&GUY | צילום: יח"צ

| שיער פזור: כך קמתי בבוקר |

לוק סקסי וגלי, שנראה כאילו קמת משינה ואת נראית כמו מיליון דולר, ניתן להשגה בלי לשבור את הראש יותר מדי. אבל לפני הכל כדאי שתגיעי מצוידת עם שיער מדורג, בעיקר בחלק הקדמי של הראש. מתאים לבעלות שיער גלי כחלק.

איך עושים את זה:
"בשונה מעונות קודמות, הנטייה היא לאמץ תסרוקות עם שיער מנופח עשיר ושופע במקום אסוף או גזור". מסביר מעצב השיער לירז אגם לרמינגטון. "להשגת התסרוקת המנופחת והשופעת מתחילים בריסוס השיער באמצעות ספריי מקשה. לוקחים רולים חמים בגודל אחיד שחוממו חצי שעה מראש. מחלקים את השיער לארבעה חלקים ומגלגלים אותם מלמעלה למטה בקבוצות שיער אחידות ונועצים. ממתינים עם הרולים החמים למשך חצי שעה. כעבור חצי שעה מתירים את הרולים מקבוצות השיער ונותנים לו ליפול. מרססים קצת ספריי מקשה על מברשת פשוטה או על מסרק רחב שיניים ומברישים קלות את השיער לקבלת מרקם אחיד. לבנות עם נטייה לחשמל סטטי ניתן לרסס מעט ספריי שומני או לקחת מעט חומר על קצות האצבעות ולמרוח באיזור השורשים".

שיער פזור ע"פ לירז אגם | צילום: דביר כחלון

| קוקו עם טוויסט: הכי מאוורר |

הקוקו עושה קאמבק רציני באביב הנוכחי ומתאים לבעלות כל סוג שיער, גלי, מתולתל וחלק. אם לא מתחשק לך להתאמץ או שקמת ליום שיער רע במיוחד, קוקו הוא הפתרון המושלם.

איך עושים את זה:
מראה השיער בתצוגת האופנה של פיטר סום לאביב קיץ 2014 הוא שילוב של מראה רומנטי עם המון חספוס ותחכום. השיער פונה מטה על מנת ליצור קונספט מנוגד של מראה נוקשה ורך, מראה כמעט שבור עם קצוות היוצאות החוצה. אמיר קל ל"וולה פרופשיונלס" מגלה כיצד מייצרים את המראה:

"חפפו את השיער היטב. לפני תחילת הפן השתמשו בתכשיר להגנה על השיער מפני חום, יבשו את השיער עם פן בתנועות מעגליות כלפי מעלה לכיוון השורשים על מנת ליצור נפח טבעי, אספו את השיער לקוקו ואז לפפו את השיער מסביב עם גומייה והדקו אותו עם סיכות. יש להשתמש בספריי לייצוב נשלט ולייבש שוב עם פן. הוציאו כמה שערות החוצה, על מנת ליצור מראה משוחרר וחסר שלמות. לשלב הפיניש יש לקחת שתיים-שלוש טיפות שמן לשיער ולפזר על השורשים, להענקת לחות וברק".

קוקו בתצוגת אופנה של פיטר סום | צילום: יח"צ

קוקו פרוע בתצוגה של פיטר סום | צילום: יח"צ

השאירו תגובה