לא רק באייפון: נעלי קקי מחייך במאות דולרים

האימוג'י, הסמיילי הצבעוניים שאנחנו נוהגים לקשט בהם את ההודעות שלנו, מבקשים לצאת מהעולם הדיגיטלי אל המרחב הציבורי ומופיעים על מגוון פריטי לבוש ואביזרי אופנה. "אנשים מתים על המוצרים האלה, ובוחרים באיזה אמוטיקון הם רוצים להתהדר", אומרת המעצבת | אז מי רוצה נעלי קקי מחייך בארבע מאות דולר ומה קארל לגרפלד עשה בנידון?

מאת  | ‏ 30 מרץ 2014
נעלי קקי מחייך ב-1300 שקל. אין מה לומר (צילום: יח"צ)

נעלי קקי מחייך ב-1300 שקל. אין מה לומר (צילום: יח"צ)

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אבל מסתבר שאמוג'י אחד יכול להיות שווה יותר מאלף דולר. רובנו כבר יודעים לעשות את ההבחנה בין סמיילי קורץ לבין סמיילי שקורץ ושולח נשיקה, ומתי הזמן הנכון להשמש בכל אחד מהשניים, ומקלדת האמוג'י הפכה בשנים האחרונות לשפה נוספת בה אנו מדברים שוטף. כעת הסמלים הצבעוניים מבקשים לצאת מהעולם הדיגיטלי אל המרחב הציבורי ומופיעים על מגוון פריטי לבוש ואביזרי אופנה.

הודות לשיתוף פעולה בין חברת מודה אופרנדי ללייבל הנעליים דל-טורו והמעצבת אדי פרקר, כל מי שמרגישה צורך יכולה להתהדר בזוג נעליים של אייקון הקקי המחייך בשווי 340 דולר, ואף בארנק תואם בשווי 1,595 דולר. עוד סמלונים אהובים שמעטרים פריטי ביגוד שונים הם: האשטג, נשיקה, סמיילי מחייך ועצוב, נעל העקב, הכתר, הרקדנית העליזה בשמלה האדומה, ועוד. העיצובים לוקחים את הסמלים הדיגיטליים ומעבירים אותם טיפול מפנק, ומצליחים, בעזרת חומרים עשירים כמו קטיפה ועור, ליצור מהם אופנה עילית מפוארת.

קלאץ מחייך. מי אמר חתוך ולא קיבל? (צילום: יח"צ)

קלאץ מחייך. מי אמר חתול ולא קיבל? (צילום: יח"צ)

"כולנו משתמשים כל הזמן במסרונים ומביעים רגש דרך דימויים ומילים, אומרת קלייר דיסטנפלד, בעלת חנות לונדונית המחזיקה בליין תכשיטי אמוג'י של המעצבת אליסון קמלה, 24, בעלת הלייבל 'אליסון לו'. "אנשים מתים על המוצרים האלה, ובוחרים באיזה אמוטיקון הם רוצים להתהדר." את תכשיטי הזהב שלוקחים השראה ישירה משפת הציורים ניתן לרכוש במחירים של בין 220-9000 דולר "תמיד אהבתי עיצוב וטכנולוגיה," מספרת המעצבת הצעירה, "ואני אוהבת תכשיטים שיש בהם אלמנט של כיף, ועומד מאחוריהם מסר."

גם המעצב קרל לגרפלד לא נשאר מאחור וקופץ על טרנד האמוג'י, והשיק לפני כשבועיים אפליקציה אופנתית במיוחד, אמוטיקרל, המאפשרת ללקוחות לבחור אחד מתוך עשרים אמוטיקונים בשחור לבן שעוצבו במיוחד עבור הפרוייקט, ביניהם ניתן לראות יד שעושה לייק או דיסלייק – עטויית כפפת עור, את מגדל אייפל, את קרל עצמו, את החתול צ'ופט, לבבות מסוגננים ועוד. ניתן לכתוב משפטים בעזרת האמוטיקונים, להדביק את היצירה המוגמרת בכל הרשתות החברתיות, ולהשתמש בשפה באיזה אופן שרוצים. הרשתות הגדולות כבר מוציאות טישירטים בנושא, כמו טישירט הסלפי של 'פרנץ' קונקשן', או תיקי האמוג'י של 'נאסטי גירל', ונראה שכולם מעוניינים, בגדול, שבאביב הקרוב נלבש את רגשותינו המאויירים בחוצות.

תופעה ושמה סלפי (צילום: יח"צ)

תופעה ושמה סלפי (צילום: יח"צ)

העיקר המצב רוח (צילום: יח"צ)

העיקר המצב רוח (צילום: יח"צ)

משעשע אך ביזאר למדי (צילום: יחצ)

משעשע אך ביזאר למדי (צילום: יחצ)

העיקר שיש האשטג (צילום: יחצ)

העיקר שיש האשטג (צילום: יחצ)

תכלס, הסמיילי חזר לגמרי לכותרות בלי (צילום: יח"צ)

תכלס, הסמיילי חזר לגמרי לכותרות בלי (צילום: יח"צ)

 

השאירו תגובה