קייט מוס מככבת בקמפיין לאלכסנדר מקווין בהשראת סרט אימה

שיתוף הפעולה בין הסופרמודל ובית האופנה לאביב קיץ 2014 במחווה לסרט אימה משנות השישים | בתסריט: קייט מוס לבד בחושך עם תסרוקת קצרצרה, פריטים מעור וזהב ובובת "מיני מי" קטנה ומטרידה

מאת  | ‏ 28 ינואר 2014

קריפי. קייט מוס בקמפיין לאלכסנדר מקווין, אביב קיץ 2014

היא אמנם חגגה לא מזמן יום הולדת 40, אבל קייט מוס ממש לא מגלה סימני האטה בקצב העבודה שלה. הסופר מודל נבחרה להיות הפרזנטורית לאביב-קיץ 2014 של אלכסנדר מקווין, ומדובר בקמפיין מפחיד לאללה.

ההשראה לקמפיין ולסרטון שצולמו על ידי סטיבן קליין במזרח לונדון התקבלה מסרט האימה הבריטי משנות ה-60 "המציצן" (Peeping Tom), בבימויו של מייקל פאוול, סרט שהקדים במספר חודשים את "פסיכו" והיווה נקודת מפנה קולנועית. הסרט מספר את סיפורו של רוצח סדרתי (מארק לואיס) שרוצח נשים ומתעד את רגעי המוות שלהן במצלמה, בניסיון ללכוד את הבעת האימה על פניהן. קריפי, במילים אחרות.

לטענת בית האופנה, הקמפיין מצידו ניסה "ללכוד את הדוגמנית הבריטית האייקונית בתור אישה מעולם אחר בסביבה חשוכה ולא מציאותית". אין מה לומר, הוא הצליח בגדול. בקמפיין נראית מוס לבושה בחזיית עור, חצאית תואמת וחפתי זהב רבים כמו גם תסרוקת פיקסי בצבע בלונד בוהק, ומזכירה באופן מטריד מעט את השחקנית טילדה סווינטון.

בסרט שביים וצילם קליין נראית מוס בסמטה חשוכה, כשזווית הראייה של הצופים אינה שלה אלא של אותו "מציצן", אותו מגלם הבמאי קליין בעודו מחזיק במצלמת הסרטה מיושנת. מוסיקת אימה נשמעת ומוס מציצה לעבר המצלמה לרגע, כאילו קלטה שמביטים בה. היא לבושה ג'קט וחצאית עור שחורים ושיערה הוא היחיד שבוהק בסצינה. המציצן מצידו משליך לפח בובה קטנה בדמותה, אולי סמל לבאות. מוס נכנסת לחדר חשוך ולכולנו מתחשק לצעוק "תדליקי כבר את האור!". בסוף הסרטון היא לבושה בחזייה, עם מבט מפוחד ומלא אימה כאשר מסרטת הצלם היא הדבר האחרון שאנחנו רואים.

הבובה הקטנה בדמותה של קייט המוצגת בסרטון ובתמונות לבושה באאוטפיט שעוצב על ידי שרה בורטון, מי שעיצבה את שמלת הכלולות המפורסמת של קייט מידלטון.

מוס הייתה חברה קרובה של מעצב העל הבריטי, אלכסנדר מקווין, עד למותו בפברואר 2010. מוס אמנם הפציעה בתור הולוגרמה בתצוגת האופנה שלו בשנת 2006, אך זהו הקמפיין הראשון של מוס עבור המותג.

קייט מוס בקמפיין לאלכסנדר מקווין, אביב קיץ 2014

אמאל'ה. קייט מוס בקמפיין לאלכסנדר מקווין, אביב קיץ 2014

קצת מטריד. קייט מוס בקמפיין לאלכסנדר מקווין, אביב קיץ 2014

קייט מוס בקמפיין לאלכסנדר מקווין, אביב קיץ 2014

קייט מוס בקמפיין לאלכסנדר מקווין, אביב קיץ 2014

השאירו תגובה