בתאני מוטה, רק בת 18 וכבר משנה סדרי עולם בתעשיית האופנה
לערוץ היוטיוב שלה יש 4,823,912 צופים, יש לה מעל מיליון עוקבים בטוויטר ו-2.2 מיליון עוקבים באינסטגרם - שזה יותר ממספר העוקבים של ווג, אל, קוסמופוליטן, גלאמור ומארי קלייר ביחד | הכירו את הילדה שהפכה לדבר הכי חם בתעשיית האופנה והיא עושה מזה יותר מ-40,000 דולר בחודש
אם השם בתאני מוטה לא מצלצל לכם מוכר, זה לגיטימי. אבל כאשר תשאלו כל טינאייג'רית טיפוסית על הבחורה הזו, היא בטוח תכיר את מק'ברבי, אלילת המדיה החברתית.
זו לא הגזמה לקרוא למוטה בת ה-18 גורו אופנה בקנה מידה עולמי, והנה כמה נתונים יבשים שיגרמו לכם להנהן בהסכמה: לערוץ היוטיוב שלה יש 4,823,912 רשומים, נכון לכתיבת שורות אלו, מעל מיליון עוקבים בטוויטר ו-2.2 מיליון עוקבים באינסטגרם – שזה יותר ממספר העוקבים של ווג, אל, קוסמופוליטן, גלאמור ומארי קלייר ביחד. על פי ההערכות, מוטה מרוויחה כ-40,000 דולר מדי חודש מהפרסומות הנלוות לסרטונים שלה.
מוטה, נערה מתוקה בת 18 מקליפורניה, היא כוכבת סרטוני Fashion Hauls, הטרנד השלט באינטרנט בשנים האחרונות. מדובר בסרטוני וידאו קצרים של נערות (בעיקר) שמציגות את מה שרכשו במסע השופינג האחרון ומבקשות מהגולשים לחוות דעה. לחלקנו זה אולי ישמע כמו שעמום אטומי, אבל מסתבר שמדובר בתופעה גלובלית והסרטונים המצליחים הופכים להיסטריה של ממש.
זה פשוט וקליל בדיוק כפי שזה נשמע. מאחורי ה-Fashion Hauls עומדות נערות צעירות שהפייסבוק, הבלוגספרה והאינסטגרם היו כלים לגיטימיים עבורן עוד מגיל צעיר. רובן התחילו בטאמבלר בו הן צילמו וכתבו על דברים שרכשו, ואז הן עברו לצלם סרטונים ביוטיוב בליווי הסברים. ללא צלם, תאורן, סטייליסט, ובטח שללא תסריטאי או במאי, בסך הכל בחורה ושלל המציאות שרכשה. כמו כן, מוטה מעלה סרטוני "עשי זאת בעצמך" ומלמדת בנות כיצד להתאפר או להכין מתנות מדליקות לחגים.
מוטה היא מחלוצות הטרנד וכבר מגיל 13 החלה להעלות סרטונים שלה לעמוד היוטיוב שלה, Macbarbie07. בראיון ל"ביזנס אינסיידר" היא מספרת שהחלה את הסרטונים הללו אחרי שנער הציק לה ברשת. "לא רציתי לדבר עם אף אחד. ביוטיוב יכולתי להיות עצמי מבלי לדאוג ממה שאחרי חושבים עלי".
חמש שנים מאוחר יותר ועם מאות סרטונים תחת שמה, מק'ברבי היא אייקון אופנה ואפילו בעלת ליין מצליח לצעירות. היא הפכה מגורו שחיה רק באינטרנט לסטייל אייקון בעולם האמיתי. לפני כחודש הושק שיתוף הפעולה בין מוטה לחברת Aéropostale, בקו הנושא את שמה עם לוגו ממותג ולבבי במיוחד. קולקציות נוספות בעיצובה יצאו במהלך השנה. האם השלב הבא הוא מעצבת, דוגמנית או בעלת תכנית ריאליטי?
תביאו אותה לארץ!!
מאת: אורח | 3 בפברואר 2016 | 19:53תקשיבו חייבים להביא אותה לישראל למיט אפ ולהביא את הבושם שלה לחנויות אבל מהר ישלה בארץ מלאא מעריצות ואנחנו חייבות את הבושם והבגדיםםםם אבל מהר היא מושלממתתת ומתוקה היא עושה גם diy ולא רק מה קניתי ומה עשיתי היא ממש חמודה ויפהה ומתלבשת מהממםםם ומי שחושבת שלא אז היא מקנאאאאהה בהצלחחה שלה!!
מאת: אין שם!! | 31 ביולי 2014 | 10:05תודה לאל שעשיתם עליה כתבה!!!!
כל מי ששאלה- האינסטגרם שלה הוא bethanynoelm
ומי שאמרה שהיא מתלבשת מכוער, וואו, את כלכך לא מבינה באופנה!! היא מושלמת וגם אם את חושבת שהיא לא מתלבשת יפה, את מוזמנת להסתכל בסרטונים שלה ביוטיוב, אני מבטיחה לך שאת תהני מכל רגע ותמכרי ובאמת שפשוט תתאהבי בה!!!!
והתאריך לידה שלה הוא ה7 לנובמבר(:
מאת: אנונימית | 11 באפריל 2014 | 18:13סוף סוף עושים כתבה עליה!!!אבל הכי גרוע:
בסדר עשיתם כתבה על בתאני אבל לא חשבתם שאם היו מביאים target או michaels או hobby lobby לארץ,בכלל לא ההינו צריכים להסתכל על סרטוני diy ולחשוב איך לעשות את זה?!תשובה:אי אפשר!!!בגלל שהמדינה שלנו לא מביאה חנויות יצירה וקראפט נורמליות!בכל חנות יצירה בארץ יש מלא ציוד משרדי,דברים מטופשים לילדים,ומעט חומרי יצירה כיפים כמו אקדח דבק זול,מדבקות פלסטיק קשיחות לתכשיטים לנערות!!!עם דגש על הנערות!!!יש רק חרוזים למבוגרים ודברים שבכלל לא רלוונטיים!אם תביאו את החנויות האלה(להביא אותם גדולות כמו בארהב)תצאו עם משהו חשוב שנקרא יצירתיות!!!!!!ובקשר להזמנה מהאינטרנט:
זו אפילו לא אופציה!!ההורים מבזבזים על זה ועל השיפינג פי 3 יותר ובסוף מקבלים מוצר שאפילו לא רצית כי לא קראת את האנגלית טוב!!!אז כמובן שכל טינאגרית עם טיפת יצירתיות תשמח כשתגלה שהסניפים האלו מתוכננים לבניה(רצוי target ו-michaels)!!
מאת: אורח | 7 באפריל 2014 | 07:32בת'אני מושלמת!!! אם את צופה בוידיאו אחד שלה את מתחילה לאהוב אותה!!! הצופים בסרטונים גרמו לה שיהיה לה ביטחון עצמי והיא אומרת את זה. אם תצפו בוידיאו שלה draw my life תראו כמה בודדה היא הייתה ואם תתקדמו ותצפו בסרטונים הבאים תראו שהיא השיגה חברות וידידים בזכות הסרטונים שלה. היא בן אדם מדהים והיא מחלקת פרסים יקרים כמו אייפונים שהיא קונה בעצמה ואף אחד לא ביקש ממנה. כל התמיכה של המעריצים שלה עוזרת לה ובונה לה ביטחון עצמי. בקיצור היא ממש מושלמת ואני שמחה שעושים עליה כתבה :)
מאת: motivator | 31 במרץ 2014 | 15:26מה התאריך לידה שלה??
מאת: אנונימי | 11 במרץ 2014 | 14:42אני לא מאמינה שעושים עליה כתבה! לפחות עוד כמה אלפיי אנשים יכירו אותה! היא בן אדם מדהים !
מאת: נטלי מוטה | 29 בינואר 2014 | 16:45יוטיוברית מוכרת וותיקה…באופן אישי לא מתחברת לערוץ שלה ולסגנון שלה…
אבל מה שבטוח בעקבות הערוץ הפכה לטחונה בכסף!!!
מאת: אורח | 20 בינואר 2014 | 10:39אבל היא לא מתלבשת יפה חחח
מאת: אורח | 19 בינואר 2014 | 21:13אני מזמינה אותך להסתכל שוב בערוץ ולראות שלמרות שישנם סרטוני הולז רוב הסרטונים הם פייבוריטס לוקבוקס וסרטוני איפור!
ויש תרבות דיון, את לוקה בה בחסר ותודה לאל אין לי צורך בריטלין אבל השימוש הציני שלך לתרופה מזעזע! בפעם האחרונה שבדקתי מותר להביע דעה… אז גברת אסתי…… ת-נ-ו-ח-י!
מאת: המשתמשת האנונימית | 19 בינואר 2014 | 20:27היא לא טיניג'רית אבל היא פשוט מדהימה גורו בפני עצמה שווה לחפש אותה ביוטיוב !!!
וכמובן גם הביהינד זה בקשיז !
חולה עליה !
מאת: אורח | 19 בינואר 2014 | 20:25גברת משתמש אנונימי תנוחי, הכותבים פה לא טעו, חלק גדול ממה שהיא עושה זה פאשן הולז, קפיש?
דבר שני, במקרה שלך אולי עדיף שלא תכתבי ותיקחי כדור ריטלין
מאת: אסתי | 19 בינואר 2014 | 16:31רואים שלא ראיתם סרטונים שלה ושאתם לא מוכרים עם התופעה, קוראים להן ביוטי גורוז ורוב הסרטונים הם לא הולס אלא סרטונים על איפור ואיך להתאפר או לוקבוק למיניהם פעם הבאה שאתם עושים כתבה על מישהי שנחשבת ברמה כזו לנוער מכל העולם אל תתנו למישהי שנשמעת בת 50 שלא ראתה סרטון יוטיוב בחייה לכתוב.
שיהיה לכם יום טוב ותדעו לבחור נושאים לכותבים שלכם פעם הבאה או שתכתבו על זה מנקודת מבט של נערה אני בטוחה שיש לכם מאות קוראות מוכשרות שיהיו שמחות לעשות זאת.
שיהיה יום טוב!
מאת: אורח | 19 בינואר 2014 | 15:05