בשמים של סלבס: למה הם עושים אותם וכמה הם מרוויחים מזה?

תעשיית הבשמים של הסלבס משגשגת. מדובר בהכנסות כלליות של 1.3 מיליארד (!) דולר בשנה, המפורסמים סופרים את כל הכסף בדרך לבנק | אז כמה הם באמת מרוויחים מזה ומי מהם יודע איך להוציא מזה הכי הרבה כסף?

מאת  | ‏ 18 נובמבר 2013
ביוונסה. הפכה את זה לעסק משפחתי

ביוונסה. הפכה את זה לעסק משפחתי

ההכנסות הגדולות של הזמר המצליח ג'יי זי ב- 2013 הם לאו דווקא האלבום האחרון או הסיבוב ההופעות המוצלח, הפרוייקט שהכניס לו הכי הרבה כסף נקרא "Gold Jay Z" והוא בצורת בקבוק בושם שנמכר בין 30-70 דולר . במשפחת ג'י זי זה היה ידוע מראש כיוון שגם לאישה ביונסה יש בושם משלה שלא מפסיק להימכר מאז יצא לאור ב- 2010. אפשר להבין את סדר גודל המכירות מיום אחד שבו ביונסה התיישבה בכלבו היוקרתי מייסיס כדי לחתום את הבקבוקון הקטן. יום המכירות נגמר עם 72,000 בקבוקונים שנמכרו.

ההצלחה של הבשמים של המפורסמים גרמה לכך שכל סלב מתחיל חולם על בקבוקון משלו. בשנת 2012 היו על המדפים 85 בשמים של מפורסמים כאלה ואחרים. כוכבים כמו ג'סטין ביבר ושרה ג'סיקה פרקר מרוויחים מהבשמים שלהם מיליוני דולרים. רק לדייק: לפי מחקרים שנעשו בארה"ב בשמים של מפורסמים מעורכים ב-1.3 מיליארד דולר בשנה.

בשמים של מפורסמים זו תופעה שקיימת כבר 100 שנה. בשנות השלושים נוצר הבושם הראשון של הסלבס בהתאם למבנה גופה של הכוכבת הכי חמה של אז, מיי ווסט. בשנות החמישים השכיל בית האופנה ז'יבנשי לעשות בושם בכיכובה של אודרי הפבורן, אבל ההצלחה הגדולה הגיעה רק בתחילת שנות התשעים עם הבושם של אליזבת' טיילור מבית האופנה אליזבת ארדן. הבושם נמכר כבר ביותר ממיליארד דולר. למעשה טיילור הרוויחה מהבושם יותר מכל הסרטים שלה יחד.

ב- 2011, כוכב הלהקה מארון 5, אדם לוין טען שאין סיכוי שהוא יוצא בושם משלו. לא עבר יותר מדי זמן והבושם הרישמי של אדם לוין יצא ומכר בשיגעון. למה הוא הסכים? לא יכל להגיד לא לכל כך הרבה כסף.

שרה ג'סיקה פרקר. כולן רוצות את הבושם של קרי ברדשו

שרה ג'סיקה פרקר. כולן רוצות את הבושם של קרי ברדשו

| אז כמה הם באמת מרוויחים? |

הסלבס מרוויחים בין 5% ל- 10% מהרווחים וזה עוד בלי לחשב את את הסכום הממוצע של 3 מיליון דולר שהם מקבלים כתשלום ראשון להוצאת הבושם. רוב המפורסמים מקבלים יותר מהבושם בשנה ממה שהם עושים ממכירת אלבומים וסיבוב הופעות גם יחד.

מקרה בריטני ספירס הוא דוגמה קלאסית לכמות הכסף שהסלבס עושים ממכירת הבשמים. הבושם שלה מכר יותר ממיליארד בקבוקים מהרגע שהוא יצא עם היקף מכירת של למעלה ממיליארד דולר. לפי פורבס הזמרת מעורכת כיום בהון של 220 מיליון דולר נטו, שהרבה מתוכם זה בזכות אותם בשמים שהוציאה.

חשוב לומר שלא כל הסלבס הצליחו למכור. כוכבות כמו: סנוקי, קייט וולש ודניס ריצ'ארד נחלו כישלון חרוץ בקופות של בתי הכלבו. חשוב גם להבין שהמכירות מאד תלויות בקידום שהסלבס מוכנים לעשות.

פריס הילטון שאיננה באמת זמרת או שחקנית אלא רק כוכבת בגלל שהיא עשירה מצליחה למכור את הבושם שלה עד היום הודות לקידום המסיבי שהיא עצמה עושה. ג'ניפר אניסטון לעומתה, כוכבת בסדר גודל עולמי, לא מצליחה למכור טוב את הבושם כי היא פשוט לא עושה קידום כמו שצריך. כנראה ששיווק זה הכל בחיים.

בריטני. הבינה כבר מההתחלה כמה כסף יש בשוק הזה

בריטני. הבינה כבר מההתחלה כמה כסף יש בשוק הזה

פריס הילטון. סלב על פארש אבל עושה הון מהבושם שלה

פריס הילטון. סלב על פארש אבל עושה הון מהבושם שלה

ג'י זי והפרוייקט שמכניס לו הכי הרבה כסף

ג'י זי והפרוייקט שמכניס לו הכי הרבה כסף

אדם לוין. never say never

אדם לוין. never say never

 

 

 

 

השאירו תגובה