הדור הבא: טומי הילפגר שלא הכרתם

עם חנות ענקית במתחם שרונה, ליין חדש ומחויט לגברים ולנשים וזכיינים חדשים – המותג טומי הילפגר שונה ממה שהכרתם עד עכשיו | אומנם חולצות הפולו עדיין פה אבל איתם גם מכנסי עור, מעיל טרנץ' וחולצות משי

מאת  | ‏ 27 אוגוסט 2013
סמסטר חורף של טומי. מישהו נכנס לשיעור הבא? (צילום: קרייג מקדין)

סמסטר חורף של טומי. מישהו נכנס לשיעור הבא? (צילום: קרייג מקדין)

עברו כבר 28 שנים מאז פתח בחור בלונדיני, שנוי במחלוקת, את "טומי הילפגר", מותג הקרוי על שמו. הוא עוד לא היה מוכר בשום מקום אבל כגאון שיווקי, צעיר וחצוף הבין שבשביל שכולם יכירו אותו בין לילה הוא חייב לעשות משהו אחר. במהלך השנים, חטף טומי הרבה ביקורות על העיצובים שלו, אבל את דרכי השיווק שלו כולם יכולים ללמוד – טומי תלה שלט חוצות ענק ובו כתב מי הם ארבעת המעצבים  הכי הגדולים, ובין קלווין קליין, ראלף לורן ופרי אליס – הוא הכניס את שמו. יום אחרי זה כבר כולם שאלו מי זה האיש הזה ומה הוא מוכר.

עד היום, כשאמרנו טומי הילפגר, ישר קפצה לנו לראש חולצת פולו בלבן, אדום או כחול עם האייקון בצד ימין. עכשיו, המשחק משתנה. לא מדובר רק בבגדי ספורט וקז'ואל, אל השוק הישראלי נכנס שחקן חדש עם קולקציה אחרת. קבוצת אל שרד, בבעלות משפחת אירני (מבעלי "פקטורי 54"), קיבלה את הזכיינות הבלעדית לחברה ויחד עם הסטייליסט סיימון אלמלם שאחראי על הקניינות, בחרו קולקציה שונה ומגוונת שתנחת פה בארץ.

קולקציית Runway. מופתעים שזה טומי? (צילום: יחצ חול)

קולקציית Runway. מופתעים שזה טומי? (צילום: יחצ חול)

| טרנץ' מעור וחולצות משי |

הגברים עומדים ליהנות מליין הטיילור, קו מחויט ואיכותי של מכנסיים, חולצות וחליפות שנעים סביב ה- 2500 ₪ לחליפה. מחירים סבירים תמורת איכות טובה של בדים וגזרות. לנשים יגיע לראשונה ליין ה"ניו יורק", ליין הרבה יותר נשי ממה שהכרנו עד כה. אהבנו במיוחד את הטרנץ' מעור ואת חליפת הפיג'מה ממשי. בנוסף, יגיע גם ליין הדנים, אי אפשר בלי דנים, שיכלול ג'ינסים איכותיים וחולצות מכופתרות.

אל תטעו, העובדה שהמשרדים הראשיים את החברה יושבים באמסטרדם לא אומר שהמורשת וקו העיצוב הראשי של החברה השתנה, והוא לעד יישאר אמריקאי. המותג לא יכול להרשות לעצמו להתנתק מהצבעים המנחים אותו – אדום, כחול ולבן והוא גם ממש לא מכוון לשם. אבל הוא כן, לוקח את עצמו כמה צעדים קדימה.

"הנוסחה שלנו היא קלאסיקה, אמריקה וקוליות", מספר לנו דניאל גריידר מנכ"ל טומי הילפגר אירופה בשיחה במשרדים במטה המרכזי של החברה, "אנחנו לא מפסיקים להשקיע במוצר, באנשים, בתקשורת וכך למעשה אנחנו גדלים".

מר הילפגר. האיש והחליפה (צילום: יחצ חול)

מר הילפגר. האיש והחליפה (צילום: יחצ חול)

בית האופנה "טומי הילפגר" ידע עליות ומורדות. בתחילת שנות האלפיים החברה איבדה את כוחה, את שמה ואת המיתוג שלה. בשנת 2010 נקנתה החברה על ידי קבוצת PVH  (פיליפ ואן הוזן) שמחזיקה גם את המותגים: קלווין קליין, ARROW ומשווקת גם את קנת' קול, מייקל קורס ודונה קארן. לאחר הרכישה עבר ניהול החברה לאירופה שם עבדו קשה כדי להחזירו על הרגליים ולמרכז העניינים.

השם של טומי ממשיך להתנוסס מעל הכל, אבל האיש עצמו כבר פחות בפרונט. הוא אומנם נותן את האישורים הסופיים של העיצובים, אבל עיקר תפקידו כיום הוא להיות שגריר החברה.

בארץ כבר מוכרים את טומי בשלוש חנויות אבל ב- 29 באוקטובר, תפתח חנות הדגל של החברה במתחם שרונה בתל אביב. מדובר בחנות הכוללת שלוש קומות, יותר מ-700  מ"ר וטומי הילפגר אחד שעשוי לקפוץ להשקה.  

הגרים החדשים (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

הגברים החדשים (צילום: ג'ורג' ברודוויק)

אמריקן גירלז (צילום: קרייג מקדין)

אמריקן גירלז (צילום: קרייג מקדין)

cool and the gang (צילום: קרייג מקדין)

cool and the gang (צילום: קרייג מקדין)

צעד אחד קדימה מכל מה שידענו על המותג (צילום: יח"צ)

צעד אחד קדימה מכל מה שידענו על המותג (צילום: יח"צ)

טומי ואנה. אוהבים ושונאים (צילום: גטי אימג'ס)

טומי ואנה. אוהבים ושונאים (צילום: גטי אימג'ס)

הכותבת הייתה אורחת טומי הילפגר באמסטרדם.

השאירו תגובה