ללכת על חבל דק: נעלי אספדריל סופר קוליות

מצרפת דרך הוליווד וגם אצלנו: האספדרילים הם הדבר הכי חם העונה | הם הלכו דרך ארוכה עד שהפכו לקונצנזוס בעולם האופנה ועכשיו הם חובה בכל ארון | הם נוחים, נעימים ובעיקר זולים

מאת  | ‏ 1 יולי 2013

אספדריל של CHANCE

לצד המילה "נונשלנט" צריך להופיע במילון האורבני תמונה של זוג אספדרילים. סמל הנוחות והשיק איננו חדשה מרעישה, כבר מספר עונות זכינו לצפות בסוליות החבלים מככבות בשלל ורסיות. אבל בקיץ הנוכחי האספדרילים מופיעים בפול פאוור, הפעם בגרסתן הקדמונית – נעליים שטוחות בבד העוטף את הרגל וחבלים בתחתית.

קראש הנעליים של העונה הנוכחית הגיע גם למעצבי העל, ועד כמה שהאספדריל נחשב לנעל "פושטית" – שאנל, ולנטינו, מייקל קורס ועוד חברים העניקו את הפרשנות הקוטוריסטית שלהם והפכו אותו לפריט מאסט בקרב הפאשניסטיות. הנעליים ללכת איתן לשוק או לעשות סידורים הפכו למעיין אובייקט סופר פאשן המעורר בנו אסוציאציות של חופשה, שמש ושיקיות מקסימלית.

אספדריל - הגרסה של שאנל

הבלוגרית גאלה גונזלס באספדריל של שאנל

אז מי אתן בכלל? הנעליים מגיעות מהרי הפירנאים בספרד וצרפת בסביבות המאה ה-14, ובמקור היו עשויות בד קנבס בחלק העליות והסוליה עשויה חבלים הקלועים ל"צמה" מפותלת. הנעליים היו חלק בלתי נפרד מחייהם של איכרים כמו גם של המטיילים – ואפילו הגיעו עם כריסטופר קולומבוס עד אמריקה הרחוקה. "אספדריל" הוא השם הצרפתי, נגזר מהמילה "אספרדניה" בקטלנית – העשב ממנו עשוי החבל בסוליה. בספרד ובמדינות דרום אמריקה נקראות הנעליים אלפרגטה או אספרנניה.

ומה מחבר בין טיול עירוני של פאשניסטה במאה ה-21 למטייל במאה ה-14? הפשטות, היופי הוא בבסיס היוניסקסי נטול הפוזה. זו בדיוק הסיבה מדוע הכניסה אותן הכוכבת לורן באקול לאופנה המערבית בשנות הארבעים, היא נעלה אותן בסרט Key Largo משנת 1948, ואחריה הלכו אודרי הפבורן, גרייס קלי ושאר כוכבות הוליוודיות אפופות שיק. בין הסלבריטאיות החובבות את הנעליים הנינוחות בימינו אנו ניתן למצוא את קייט בוסוורת', קמרון דיאז, אן הת'אווי, בלייק ליבלי ועוד רבות וטובות.

לורן באקול. הביאה את הנעליים למיינסטרים ההוליוודי

אמה רוברטס, קמרון דיאז וקייט בוסוורת'. נעליים קלילות וג'ינסים קצרים

מצאנו את הנעליים הכי מיוחדות וטרנדיות, וחילקנו אותן כך שכל בחורה לפי סגנונה תוכל למצוא את אספדריל חלומותיה.

>> ביום בהיר אחד: לוק נשי ונעים לעין.


1. סטיב מאדן, מחיר: 169 ש"ח
2. VANS, מחיר: 300 ש"ח
3. ברשקה, מחיר: 189 ש"ח
4. ספרינג, מחיר: 170 ש"ח
5. ניין ווסט, מחיר: 480 ש"ח

>> בקז'ואל: מקסימום קוליות במינימום מאמץ.
1. ריפליי, מחיר: 199 ש"ח
2. טוונטיפורסבן, מחיר: 50 ש"ח
3. ניין ווסט, מחיר: 480 ש"ח
4. פול אנד בר, מחיר: 140 ש"ח
5. זארה, מחיר: 169 ש"ח
6. StyleRiver, מחיר: 99 ש"ח
7. AEROSOELS, מחיר: 299 ש"ח

>> זוהר בדשא: גרסת הנטורל לטרנד הניאוני.
1. קלארקס, מחיר: 400 ש"ח
2. טוונטיפורסבן, מחיר: 50 ש"ח
3. Reef, מחיר: 300 ש"ח
4. ASOS, מחיר: 8 פאונד (כ-48 ש"ח)
5. ניין ווסט, מחיר: 480 ש"ח
6. אלדו, מחיר: 213 ש"ח

השאירו תגובה