דונט קול אס: הסירובים הראשונים של דוגמניות העל

מארק ג'ייקובס דחה את קארה דלווין בטענה שהיא "גמדה", 42 סוכנויות סירבו לג'יזל וקייט מוס נחשבה רזה מדי | הסופר מודלס ששמעו בתחילת דרכן את המילה "לא"

מאת  | ‏ 23 יוני 2013

קארה דלווין בתצוגה של רוברטו קוואלי | צילום: גטי אימג'ס

שוקינג, אבל גם לסופר מודלס הידועות בעולם לא כל הדלתות היו פתוחות בתחילת הדרך. אחרי שמלהקת הדוגמניות שעובדת בצמידות עם מעצב הבית של לואי ויטון, מארק ג'ייקובס, חשפה השבוע שהמעצב הנודע דחה את קארה דלווין מתצוגת אופנה שלו לפני שנתיים, הבנו שבעולם האופנה פשוט אי אפשר לדעת מה מחפשים.

| "למה הגמדה הזאת פה?" |

קארה דלווין הפכה לשם הכי לוהט בשנת 2013 לאחר שהופיעה בשבוע האופנה כמו גם בקמפיין של ברברי לקיץ 2013, לא תמיד הייתה האיט גירל שהיא עכשיו. למרות שהיא מתנשאת לגובה של 176 ס"מ, דלווין שניסתה להתקבל למסלול של לואי ויטון בסתיו/חורף 2012-13, זכתה לדחייה רצינית ממארק ג'ייקובס כמו גם לעלבון לא קטן.

מאיפה שאנחנו עומדים, היא דווקא נראית די גבוהה. קארה דלווין | צילום: גטי אימג'ס

"ניסיתי להכניס את קארה למסלול, אבל כולן היו שם נורא גבוהות ונורא ארוכות", מספרת קייטי גרנד, המלהקת הצמודה לג'ייקובס. "אני זוכרת שמארק הסתכל עליי ואמר, 'למה הגמדה הזאת פה?' והייתי מזועזעת. התנצלתי בפניה אחרי כן והכנסתי אותה לשוטים ומסלולים חשובים אחרים". עם זאת מסתבר ששנתיים זה מספיק זמן בשביל לשכוח ודלווין מאז הפכה לאחת הדוגמניות המועדפות על ג'ייקובס. "יש לה אנרגיה מצוינת והיא מודל לחיקוי מצוין עבור בנות". לאור מקרה האבקה הלבנה שנמצאה בתיקה לא מזמן, על זה דווקא היינו חולקים.

| רזה מידי, שיניים עקומות |

מוס הממשיכה לדגמן במרץ על אף גילה ה"מתקדם" (39), לא תמיד זכתה לתמיכה הכי גדולה מתעשיית האופנה. למרות שהתגלתה בגיל 14 לקח לה זמן להשיג עבודות על המסלול ובקרב מעצבים בשל גופה הרזה וגובהה הנמוך (היא כולה 170 ס"מ) ביחס לדוגמניות מסלול אחרות ששלטו במסלול בזמנו (סטייל נעמי קמפבל וסינדי קרופורד, עליה עוד נדבר).

לקח לה זמן לזכות בהכרת עולם האופנה. קייט מוס לטופשופ

בנוסף לנתונים הבעייתים הללו, מוס ניחנה בשיניים עקומות משהו ורגליים בצורת קשת. אם היה נדמה לרגע בתחילת שנות התשעים שאולי היא תשכח, פגישה אחת עם קלווין קליין שינתה הכל. מוס נבחרה בתור הפרזנטורית של הג'ינסים שלו והתפקיד החדש הקפיץ אותה לרמת האייליסטריות ולמלכת ההירואין שיק.

| פלולה בולטת. בולטת מדי |

בתחילת דרכה של סינדי קרופורד כדוגמנית, היו יותר סוכנויות דוגמניות שסירבו לה מאשר כאלה שענו בחיוב. הסיבה: נקודת חן בולטת יתר על המידה על פניה ובמילים אחרות, פלולה. עם החלטה גורלית שלא לעבור ניתוח להסרת הנקודה, הדוגמנית המפוללת טיפסה לאיטה עד שהתקבלה לסוכנות הנחשבת עלית.

סינדי קרופורד בקמפיין ל-TSUM

אולם, גם אחרי הצלחתה אותה נקודת חן המשיכה לעשות לקרופורד בעיות בעיקר כשבצילומיה הראשונים למגזינים נחשקים כמו ווג, הסירו את הנקודה בעזרת פוטושופ. "בפעם הראשונה ששמו אותי על השער בווג הם ריטשו את הנקודת חן שלי", סיפרה קרופורד. "כשמתעסקים בפלולה שלי אני מתכווצת כולי!" שנים אחרי, ברור שבחירתה של קרופורד שלא להסיר את הסו קולד מגרעה שלה הייתה הנכונה והפכה את אותה פלולה לסמל המסחרי שלה.

| אל תקרא לי שחורה |

בגיל 17 טיירה בנקס ביצעה פריצת דרך ענקית אחרי שחתמה עם סוכנות הדוגמניות היוקרתית, עלית. אולם, לא היה די בכך כדי להעפיל אל הפסגה של עולם הדוגמנות. מלווה במצח מאסיבי משהו ובעיקר עם גוון עור שלא היה נחשב לאופנתי בזמנו, בנקס מצאה את עצמה בתוך קאט פייט אימתני על משרות דוגמנות כשנעמי קמפבל הרגישה שבנקס הצעירה ממנה מנסה לגזול ממנה את הספוט לייט. "למה אני צריכה להעיף את נעמי החוצה כדי להצליח?" שאלה בזמנו בנקס. "עם דוגמניות לבנות זה לא היה קורה".

קט פייט עם נעמי קמפבל. טיירה בנקס | צילום: גטי אימג'ס

למרות שסגרה 25 מסלולים שונים בשבוע הראשון שלה בפריז, בנקס הבינה מהר מאד שהתעשייה לא פתוחה לקבל את הגוף העסיסי שלה. אחרי שקשרו את שדיה בזמן שצעדה על המסלול, בנקס צפתה במשרות המוצעות לה מתקצצות דרמטית כשאפילו ריטושי הירכיים שעשו לה בתמונות לא עזרו. במקום לפרוש מהתחום בנקס החליטה ללכת עד הסוף עם הלוק הסקסי שלה והפכה לדוגמנית השחורה הראשונה שהופיעה פעמיים (ובפעם השנייה לבדה) על המגזין "ספורטס אילוסטרייטד". מאז הפכה בנקס למינימום אופרה ווינפרי שתיים וניצלה את מעמדה על מנת לשפר את הדימוי הגופני של דוגמניות בתעשייה.

| על אפה ועל חמתה |

ג'יזל בונדשן נחשבת לאחת הנשים הסקסיות ביותר בעולם, אולם בתחילת הדרך לא כולם ששו לתת לה עבודות – בעיקר בשל האף הבולט שלה. לא פחות מ-42 סוכנויות סירבו לה, עד שהגיעה לסוכנות מספר 43. "המשכתי לנסות. לא התכוונתי ללכת הביתה בידיים ריקות", היא סיפרה. "אבל כן נפגעתי ואמרתי לאבא שלי על כך והוא אמר לי, 'ג'יזל, תתעלמי מהם. לאנשים עם אפים גדולים יש אישיויות גדולות. אפים קטנים משמעם אישיויות קטנות' וזה היה זה. לא היה אכפת לי יותר. אמרתי, 'אני לא הולכת להקשיב לאנשים שרוצים לגרום לי להרגיש רע'".

ג'יזל בונדשן מדגנת את קו הלנז'רי שלה

מסתבר שעצה מאבא שווה זהב כי קצת אחרי השיחה הצפופה ג'יזל טסה ליפן לשלושה חודשים והחלה לדגמן שם בקטלוגים כשהיא מרוויחה די כסף כדי שתוכל להמשיך להתפתח בתחום. אין ספק שאחרי שהפכה לאחת הדוגמניות בעולם ההשקעה הייתה משתלמת.

השאירו תגובה