פיטר פן: ג'וני דפ חוגג חמישים שנות סטייל פרוע

אליל הנשים הנצחי חוגג יובל, סיבה מספיק טובה לערוך סקירה על התפתחות הסטייל האישי שלו לאורך השנים, לצד הפאשניסטות הקוליות שזכו להיקרא בנות זוגו

מאת  | ‏ 9 יוני 2013

ג'וני דפ | גטי אימג'ס

ג'ון כריסטופר דפ השני, או בקיצור ג'וני דפ, הפך כבר מזמן לאחד מהשחקנים המוערכים והמוכרים בעולם. פרט לנשים הרבות בחייו, דפ גם התפרסם בזכות הסטייל האופנתי שלו, שהושפע מבנות הזוג השונות וכן מהסרטים בהם השתתף. החלטנו לסקור את התלבושות המעניינות ביותר של הילד שמסרב להתבגר.

| הבד בוי המקורי |

ג'וני היה בד בוי מימי גיל ההתבגרות. בגיל 15, אחרי שלוש שנות נגינה בגיטרה, נשר מהלימודים על מנת להפוך לכוכב רוק. למרות שאחת מהלהקות שלו הניבה הצלחה כשחיממה את הזמר איגי פופ, המהלך כנראה היה מוביל את הבחור לדמי אבטלה אילולא פגש במאפרת, לורי אן אליסון, שהכירה לו את ניקולס קייג' אשר הפנה אותו לסוכנות שחקנים וזרק איזו מילה טובה.

ג'וני דפ ב"רחוב ג'אמפ 21"

אחרי חתונה עם לורי אן בגיל 20, ג'וני השיג את תפקידו הראשון בקולנוע בסרט "סיוט ברחוב אלם". עוד כמה סרטים התווספו לרזומה וג'וני הגיע להצלחה מטורפת כששיחק בסדרת הקאלט "רחוב ג'אמפ 21". עם שיער מפונפן לאחור, ז'קטי ג'ינס מאגניבים, תכשיטי ערסים ואבזמים אין קץ, ג'וני הפך לאליל הבנות, אבל הנפש הארטיסטית של דפ פנתה לכיוון הקולנוע.

| וינונה לנצח |

בשנת 1986 לורי אן הייתה כבר היסטוריה ודפ הספיק להתארס לשתי שחקניות אחת אחרי השנייה, אבל גם זה נגמר בצ'יק – ולשמחתו הרבה בלי קעקועים מיותרים, כפי שיבואו בהמשך. ב-1990 ג'וני שיחק בסרט הקאלט המעולה "נער שוליים", כרוקיסט חתיך וממורמר.

ג'וני דפ ב"נער שוליים". הפך לקאלט

באותה שנה ג'וני זכה להכיר את הבמאי שישפיע על כל הקריירה שלו, טים ברטון, בסרט בו שיחק את הדמות הראשית, "המספריים של אדווארד". באותו סרט שיחקה גם בת זוגתו משנת 1989 ואחת מאהבותיו הגדולות ביותר ("אם לא ה-"), וינונה ריידר.

במהלך הקשר בין השניים שנמשך עד שנת 1993, הזוג המאוהב השפיע זה על זו מבחינת סטייל כששניהם עוברים מסגנון הגראנג' הזרוק של אותה תקופה ועד לוק ראוי לשטיחים האדומים. ג'וני מצידו לא בייש את אדוארד (ההוא עם המספריים), והפגין טירוף מה בבחירות הלבוש שלו עם מכנסי פסים ופפיונים, חליפות עם וסטים, ז'קטים בגוונים זועקים, מעילי החורף עד הברך והכל עם שיער שחור כעורב שתאם לפריזורה של וינונה. כשהשיער של השניים נעשה זהה באורכו, הם כנראה החליטו לעשות סוויץ': וינונה קיצצה וג'וני הלך על קארה.

בחירות אופנתיות לא שגרתיות. ג'וני דפ ו-וינונה ריידר

אחרי חמישה חודשים הזוג התארס, וג'וני מצהיר בפני התקשורת, "הייתי מת בשבילה, אני אוהב אותה כל כך. אני לא יודע מה הייתי עושה בלעדיה". הוא אף קעקע "וינונה לנצח" על הזרוע. כשהקשר נגמר ג'וני לא הסיר את הקעקוע אלא שינה אותו ל"וינו לנצח" ואמר, "להסיר את הקעקוע או למחוק אותו יהיה לנסות לומר שכל הסיפור מעולם לא קרה".

| הירואין שיק |

ג'וני התאושש במהרה עם דוגמנית העל קייט מוס איתה בילה את השנים 1994-1998. הזוג הפוטוגני הרבה להצטלם בתנוחות סקסיות, כשג'וני נשכב על גופה העירום של קייט וכך עורר הדי תקשורת רבים בתור הזוג הכי אקסטרימי של אותה תקופה, מה שכמובן עזר לתדמית הבד בוי הנצחי של ג'וני. השניים נעצרו באחד מלילות הנהנתנות שלהם על הרס עד היסוד של חדר בבית מלון. פושטקים.

הולכים לאקסטרים. קייט מוס וג'וני דפ

בתור האיט קפל השלט של עולם האופנה בזמנו, כולם חיכו לראות מה הם ילבשו. ג'וני כמובן החל להתלבש קצת יותר כמו קייט (או שמא זה היה הפוך?) והשניים נצפו במעילי עור שחורים וסיגריות תואמות. עם זאת, הוא נשאר נאמן לסגנון המישמש שלו שמשלב גראנג' ולוק תקופתי משהו עם כובעי גרב שכיסו את שיער הקארה שלו, ו-וסטים עם פסים מתחת לחליפות.

גראנג'י סקסי קול. קייט מוס וג'וני דפ

ב-1998 מוס וג'וני נפרדו. מוס גילתה בשנה שעברה בראיון לוניטי פייר שהיה "סיוט. שנים ועוד שנים של בכי. אוי! כמה דמעות!". ג'וני לא חיכה יותר מדי וכמונוגמיסט מושבע מצא נחמה שנמשכה 14 שנים, שני ילדים ומעבר לפריז, עם הזמרת והשחקנית ונסה פארדי.

האם המעבר לחיים בורגניים שינו את הסגנון של ג'וני? התמונות כדלהלן מציעות תשובה חיובית.

סופיסטיקייטד. ונסה פארדי וג'וני דפ

אך למען האמת, ג'וני מעולם לא הפסיק לרגע עם נסיונותיו האופנתיים – הוא הלך לקצוות עם כובעי קאובוי מופרכים, חליפות גנגסטר עם פסים, פפיונים, משקפי גיק שיק. במקביל, הוא נשאר נאמן גם לסגנון הגראנג'י שלו, הפעם בגרסה הפוגשת שודד ים שלא התקלח שנתיים – באופן המתכתב לסרטים שעשה באותה תקופה, ביניהם "פחד ותיעוב בלאס וגאס" וסדרת "שודדי הקאריביים". אולי זו הסיבה בגינה חיי הבורז'ואה בפריז לא קסמו לג'וני. הוא נע ונד, מתנסה ללא הרף.

דפ מתנסה בלוק הצרפתי | גטי אימג'ס

חובב כובעי קאובוי

מה יהיה עם וסט הפסים? ג'וני דפ | גטי אימג'ס

קצת אחרי הפרידה מפארדי בשנה שעברה ג'וני לא בזבז זמן יקר והחל לצאת עם השחקנית אמבר הרד, איתה שיחק בסרט "יומני הרום" (מקרה אנג'לינה ובראד הבוגד באניסטון? ייתכן).

למרות שגילו כמעט כפול מגילה, לאמבר לא חסר ניסיון במערכות יחסים אחרי שלוש שנים עם הצלמת טסיה ואן רי. ג'וני ואמבר ככל הנראה רציניים זה עם זו ואף עברו לגור יחד, לאחר שג'וני הביע את אהבתו הנצחית לאמבר בקנייה של שני סוסים. חיות זה היהלומים החדשים, כך נראה.

ג'וני דפ ואמבר הרד | צילום: גטי אימג'ס

אמבר נבחרה אצלנו לאחת הלהט"ביות הסטייליסטיות ביותר, עם לוק בוהמייני ונגיש. נכון לעכשיו הסטייל של ג'וני לא ספג השראה מגברת הרד, הוא בשלו – מסתובב באותם וסטים עם פסים, שרשראות של שעוני כיס או סתם שלשלאות וגורמטים המשתלשלים ממכנסיו, כובעים בשלל סגנונות ומשקפיים כהים. אין לדעת איך זה יגמר (אוקיי, ככל הנראה בפרידה) אבל ג'וני לפחות יכול להסתפק בכך שיש בחורה בחייו שתשיר לו יום הולדת שמח.

והוא גם מנגן לא רע בכלל. ג'וני דפ, השנה | גטי אימג'ס

השאירו תגובה

 

  •  רק חבל שהוא לא מצליח להישאר נאמן לבחורה אחת יותר מכמה שנים. עצוב לי שכל כך מהר מפרקים הכל, משאירים לבבות שבורים מאחור וממשיכים לבלונדינית הבאה.

    מאת: אילה |‏ 12 ביוני 2013 | 11:30
  •  חתיך הורס

    מאת: אולגה |‏ 9 ביוני 2013 | 21:04