איט גירל נצחית: קייט מוס חוגגת 25 שנות קריירה

השבוע מציינים חצי יובל מהיום בו התגלתה קייט מוס | ילדה שדופה בת 14 שהפכה לסופרמודל, מוס עברה כברת דרך עם מעל 300 שערים, אלפי צעדים על המסלול ואינספור סקנדלים

מאת  | ‏ 5 יוני 2013

קייט מוס על עטיפת האלבום "אולימפיה" של בריאן פרי

בגיל 14 בלבד נתגלתה קייט מוס על ידי סוכנות הדוגמניות שרה דוקס, בזמן שהייתה עם אביה בשדה התעופה JFK בניו יורק. סביר להניח שדוקס לא שיערה שהנערה הרזה תהפוך לדוגמנית החזקה ביותר בתעשייה מאז ועד היום? מאהבים רבים, רזון מטריד ושערוריות בלתי פוסקות עם חברה הטוב, הקוקאין, ליוו אותה אל הפסגה. הגיע הרגע לחגוג חצי יובל של 300 קאברים של מגזינים ואלפי צעדים על המסלול.

השער הראשון >>

בגיל 16 בלבד מוס הצטלמה לשער הראשון שלה במגזין "דה פייס" הבריטי וצולמה על ידי קורין דיי. השוטים נקראו "הקיץ השלישי של אהבה" ומוס נראתה בהם כשעל ראשה כובע נוצות והיא מקפצת בשמחה כשהחזה חשוף. למרות שהיא חצי עירומה, התמונות לא משדרות מיניות אלא שמחת חיים, או לפחות כך טוענים.

השער הראשון, וכבר בעירום. קייט מוס

השער הראשון בווג >>

את השער הראשון שלה לווג צלמה לא אחרת מאותה קורין דיי. הצילום נעשה במרץ 1993 ומוס לבשה בקאבר שמלה ואיפור של שאנל. מאז הופיעה מוס על אותו שער של ווג הבריטי 30 פעמים ועוד עשרות פעמים נוספות בשערי ווג הבינלאומיים. סטרייק אה פוז.

מרץ 1993, שער ווג ראשון

הפעם הראשונה שעלתה על המסלול >>

מוס נחשבה ל"אנטי דוגמנית" של תקופתה. בעוד דוגמניות שופעות גובה וחמוקים כמו נעמי קמפבל, סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר פרצו אל עולם האופנה, מוס ייצגה את הרזון המעט חולני בלוק שכולו היווה גרנדג'יות והירואין שיק. כמובן שלא עזר לה שהיא התנשאה בסך הכל לגובה הנמוך של 170 ס"מ מה שגרם לה להתבלט על המסלול שהוקדש לאמזונות שצוינו קודם. את הצ'אנס הראשון שלה על המסלול היא קבלה בגיל 15 מג'ון גליאנו (הרבה לפני שהוא רצה לעבוד עם מורן מזור).

מאז מוס שברה את כל הסטיגמות על דוגמניות נמוכות והופיעה במסלולים המפורסמים ביותר מאלה של איב סנט לורן ועד לואי ויטון. בשנת 2004 היא פרשה מהמסלול רק כדי להופיע בו שוב הן בשנת 2011 וגם השנה עבור לואי ויטון. כיום היא אומרת, "זה לא שהייתי רוצה לעשות מסלולים בלונדון-מילאנו-פריז כמו בעבר, אבל מידי פעם זה כיף".

השערוריות הגדולות ביותר >>

בשנת 2005 אחרי שכבר הפכה לאמא שלוש שנים קודם לכן לביתה לילה גרייס, עיתון ה-Daily Mirror פרסם בעמוד הראשון תמונות בהן נראתה מוס כשהיא מסניפה אבקה לבנה שככל הנראה הייתה קוקאין. בשל כך החליטו באייץ אנד אם לוותר על שירותיה של מוס שהייתה אמורה להשתתף בקמפיין סתיו-חורף שלהם בבגדים של סטלה מקרטני. ענקיות האופנה שאנל, ה. שטרן וברברי לא בזבזו זמן ועשו את אותו צעד. אאוץ'.

למרות הסקנדל, מוס לא נכנסה לכלא שכן צילומים של לקיחת סמים אינם נחשבים לראיות מספקות בבית הדין הבריטי (נשימת אנחה קולקטיבית). היא נכנסה לגמילה, נפרדה מהחבר הבעייתי שהיה לה (פיט דוהרטי) והתנצלה למרות שלא הודתה בשימוש בסם. אף על פי ששלושת המותגים ויתרו על שירותיה, מוס קבלה די והותר עבודה מדיור, זכתה לפרגון מחברים כמו אלכסנדר מקווין והפכה ליצוג המושלם של המשפט "כל רכילות היא רכילות טובה". אחרי געגוע עז שלא חולף מוס חזרה לדוהרטי בזמן שהוא נמצא מחזיק בסמים ונשלח למכון גמילה. במקביל היא שיפרה את יחסיה עם ברברי וזכתה מחדש בקמפיין.

"היא גרמה לי להיות ג'ון גליאנו שוב", קייט מוס וגליאנו בווג ארה"ב, 2011

 

בשנת 2011 לאחר שחברה הטוב ג'ון גליאנו נכנס למכון גמילה בשל ביטויו האנטישמיים מוס החליטה לתמוך במעצב ששם אותה על המסלול לראשונה וללבוש שמלה פרי עיצובו בחתונתה. "היא גרמה לי להעז להיות ג'ון גליאנו שוב", אמר המעצב. "לא הייתי מסוגל להרים עיפרון. זאת הייתה הגמילה היצירתית שלי".

הגברים בחייה >>

בשיא הקריירה שלה, בין 1994-1998, מוס יצאה עם הבד בוי האולטימטיבי, ג'וני דפ. השניים נצפו יחד על השטיחים האדומים וגם הוסיפו אש למדורת הרכילות כשבזמן מריבה ג'וני החריב חדר שינה במלון ניו יורקי. "יש לך ימים קשים", אמר מאז. "יש גברים שמשחקים גולף ויש גברים שמחריבים חדרי מלון".

אוהבת בד בויז. קייט מוס וג'וני דפ

בין השנים 2001-2004 מוס ניהלה מערכת יחסים עם ג'פרסון הק, מקים המגזין "Dazed & Confused". לזוג יש בת אחת אותה ילדה מוס בגיל 28 ושמה באנגליה, לילה גרייס. אה כן, והם כמובן עדיין חברים טובים.

בשנת 2005 החלה מוס לצאת עם הזמר של להקת ה"בייבישמבלס", פיט דוהרטי. הזמר שהיה כבר אז ידוע בתור מזריקן הירואין בשעות הפנאי, צירף אליו את מוס לחגיגת הסמים. באותה תקופה כאמור, היא נתפסה מסניפה קוקאין. אולם, יאמר לזכותה שעזבה את דוהרטי כשהוא לא הצליח להחזיק מעמד בגמילה (אוקיי, למרות שאז חזרה אליו לקצת) וגם כשצוטטה אומרת ש"מעולם לא ניסיתי הירואין. זה פשוט לא היה הקטע שלי". אולי היו צריכים לקרוא לזה 'קוקאין שיק'?

מאז שנת 2007 מוס נמצאת בזוגיות בריאה עם הגיטריסט של להקת "הקילס", ג'יימי הינס. את הינס הכירה למוס לא אחרת מסיידי פרוסט (תזכרו את השם הזה) ובשנת 2011 הינס הציע למוס נישואין במיטה עם טבעת וינטג' משנות ה-20'. ביולי של אותה שנה הזוג נישא כשמוס לבשה שמלת וינטג' בצבע קרם עטורה באבני חן שאותה עיצב ג'ון גליאנו והינס לבש חליפה כחלחלה של איב סנט לורן.

קייט מוס וג'יימי הינס | צילום: גטי אימג'ס

הנשים בחייה >>

מוס ידועה בעיקר בקשריה עם גברים אבל לא פעם נטען שהדוגמנית בחנה היטב את הצד השני. אם אתם מאמינים לשמועות, בין מאהבותיה ניתן למצוא את ג'ייד ג'אגר, הבת של מיק וחצי אחות של ג'ורג'יה מיי ואת אשתו לשעבר של ג'וד לאו, סיידי פרוסט – זו שהכירה בין קייט ובעלה. בל נשכח את מי שצוטטה כשהיא מדברת על הרומן, אחת, קורטני לאב. "זאת הייתה קייט. לא אכפת לה, זה אחלה סיפור לנכדים. קייט לא עשתה הרבה סמים. זה פשוט משהו שקרה במילאנו בשנות ה-90'". שמענו עלייך.

קורטני לאב ביום טוב | צילום: גטי אימג'ס

פרזנטורית >>

הקמפיין הראשון שעשתה מוס היה בשנת 1992 עבור קולקציית ההלבשה התחתונה של קלוין קליין בצילומים נועזים לצידו של מרק וולברג שטען שכשמוס לבשה תחתונים בלבד היא דמתה מאד לבן. עבור הקמפיין מוס הצעירה קבלה סכום נאה במיוחד של 1.2 מיליון דולר.

קייט מוס ומארק וולברג לקלווין קליין

הקמפיין זכה לביקורות נוקבות ושיח סביב גופה הרזה על גבול האנורקטי של מוס, אבל הניב שיתוף פעולה נוסף עם המותג ב-1993 כשמוס הפכה לפנים של הבושם של החברה "אובססיה". למרות שקליין טען ש""יש לה מראה ילדותי, נשי כזה. זה סוג של מיניות שאני חושב שמאד מרגשת" הוא צוטט שנים אחרי בוידוי על הזמן שבילו יחד על הסט: "זה לא הלך טוב כל כך. היא לא אהבה את וולברג בכלל למרות שהוא היה מקסים. עבדתי עם המון נשים, מדהימות, אבל קייט תמיד הייתה קשה".

מוס והקולקציה שעיצבה לטופשופ, 2007

כיום, לאחר שיתופי פעולה מוצלחים עם המותגים הגדולים בעולם כולל עיצוב קולקציה למותג הבריטי "טופ שופ" בשנת 2007, קייט עדיין נמצאת בראש פרמידת הדוגמניות העולמית. כך שגם השנה בגיל 39 כשהיא גוברת על בנות צעירות ממנה ב-20 שנה, מוס נבחרה השנה לפנים של חברת "סאן טרופז" המייצרת חומרי שיזוף. להתראות בחגיגות היובל!

קייט מוס בקמפיין "סן טרופז"

השאירו תגובה

 

  • בתמונות לאורך השנים רואים את השמחה נעלמת לאט לאט מהעניים והפנים שלה , מסקנה לגבי התעשייה, המקצוע שבחרה/ נקלעה אליו בחיים ? 

    מאת: שלומי |‏ 6 ביוני 2013 | 00:22
  •  

    מאת: ואו |‏ 6 ביוני 2013 | 00:10