נשיקת פרידה: הלוקים הבלתי נשכחים מפסטיבל קאן

נוכחות מכובדת של זהב וכסף, מחשופים עמוקים וא-סימטריה | השטיח האדום של פסטיבל קאן ידע השנה כמה לוקים ראויים לשבח, וגם כמה פרובלמטיים

מאת  | ‏ 27 מאי 2013

צילום: גטי אימג'ס

פסטיבל קאן השנתי נערך זו השנה ה-66 בעיר קאן שבדרום צרפת. האירוע החגיגי שנמשך כשבועיים הביא איתו לעיר שלל פנים מוכרות של שחקנים שמשתתפים בסרטים המוצגים וכמובן גם של אנשי החברה הגבוהה שזכו לקבל כרטיס. הפסטיבל נפתח בהקרנת הסרט "גטסבי הגדול" ונחתם אמש עם הקרנת הסרט "זולו". כיאה לאירוע שנמשך מספר ימים, כל שחקנית לבשה את מיטב מחלצותיה והחליפה סטים בין יום ללילה. אז מי באמת הייתה ראויה לפרס בפסטיבל?

ג'סיקה צ'סטיין: טייץ סגול תואם

למרות שמדובר דווקא בפרזנטורית של הבושם של איב סנט לורן, צ'סטיין בחרה בשמלה מהודרת ומרהיבה של ז'יבנשי עבור הקרנת סרטה “All is Lost”. עם זאת, היא הלכה על הצבע השולט בקמפיין של YSL, הלא הוא סגול. בידיעה שתצטרך לטפס את המדרגות הידועים בשביל להגיע לארוע, השחקנית החליטה שלא מתחשק לה לחשוף יותר מידי (ע"ע אווה לנגוריה בפסטיבל) ולבשה טייץ סגולים תואמים לשמלתה. השמלה לדעתנו דמתה מידי לאריג יוקרתי, אבל אין ספק שצ'סטיין נראתה פצצה.

סגולה אני ונאווה. ג'סיקה צ'סטיין | צילום: גטי אימג'ס

 

אמה ווטסון: הרמיוני מי?

ווטסון לא חסכה בשמלות עבור פרימיירת סרטה החדש, “The Bling Ring” בבימויה של סופיה קופולה. השחקנית הבריטית שנולדה בפריז הראתה לצרפתים שגם הבריטים מבינים עניין ובחרה בשלוש שמלות, כשהמרכזית ביניהן הייתה שמלת השחור לבן של שאנל, אותה שידרגה עם תכשיט באוזן.

שחור ולבן. אמה ווטסון | צילום: גטי אימג'ס

 

אומה תורמן: גנבה את ההצגה

כששיערה משוך לאחור, עגילי יהלומים משגעים נתלים מאוזניה והיא לבושה בשמלת נשף ארוכה ומהממת עם מחוך מחויט שעוצבה במיוחד על ידי אטלייה ורסצ'ה, תורמן הזכירה לכולנו את הגלאמור ההוליוודי הישן. היה זה הערב האחרון של הפסטיבל והשחקנית החליטה והצליחה לגנוב את ההצגה ממשתתפי הסרט האחרון שהוקרן, “Zulu”, בו כלל לא השתתפה. לשחקני הסרט לא היה סיכוי מולה.

עיצוב מיוחד של ורסאצ'ה. אומה תורמן | צילום: גטי אימג'ס

 

מריאן קוטיאר: השמלה הדו-כיוונית

במחשוף גב יפהפה, השחקנית הצרפתיה המהממת ביופיה לבשה שמלת קוטור של דיור עבור פרימיירת סרטה החדש, "המהגר". במבט קדמי ניתן לראות שלשמלה יש גם מחוך מעוצב וחגורה שנשפכת מטה בעיטורים מסולסלים כך שהשמלה למעשה נראתה דו צדדית. כיאה למבינת עניין, קוטיאר אפשרה לשמלה לעשות את כל הדיבורים והלכה על מינימליזם בגזרות האיפור, שיער ותכשיטים. נעלי עקב עם שפיץ כסוף סגרו את הלוק.

מחשוף גב לוהט. מריון קוטיאר | צילום: גטי אימג'ס

 

רוני מארה: החיים הם לא שחור או לבן

כמו אמה ווטסון, גם מארה הלכה ולא פעם על הלוק המונוכרומטי בזמן הפסטיבל. בשבת בערב נצפתה רוני במסיבה אקסקלוסיבית של חברת וודקה בחוף הניקי שם הרימה כוסית להצלחת הסרט בכיכובה בפסטיבל. עם נעל עקב שחורה אותה נעלה כבר באירועים נוספים ושיער מוחלק היטב לאחור, השחקנית נראתה שיקית במיוחד בחולצה וחצאית של דיור.

כה קולית. רוני מארה | צילום: גטי אימג'ס

 

שרון סטון: לא בת 16

אין ספק שהגיל רק עושה לה טוב, ושרון סטון בת ה-55 לא מתביישת להראות עד כמה בשמלה כחולה מהפנטת של רוברטו קוואלי. סטון הגיעה לפרימיירת הסרט "Behind the Candelabra" עם מחשוף היסטרי, שרשרת יהלומים תואמת ושיער חלק שנשפך על כתפיה, והוכיחה לכולם שהיא אחת ממלכות הוליווד הבלתי ניתנות לערעור. כנראה שעם הגיל, סטון הגיעה למסקנה שאין מה להשאיר עוד מקום לדימיון. אבל יכול להיות שצריך להשאיר.

מחשוף שקשה להתעלם ממנו. שרון סטון | צילום: גטי אימג'ס

 

היידי קלום: הלוק המצודד

היידי קלום לבשה שמלת ערב א-סימטרית של ורסצ'ה לפרימיירת הסרט "נברסקה". השמלה חשפה רגל חטובה במיוחד, כמו גם את נעלי כריסטיאן לובוטין שלה ושילבה בין מחוך צמוד בצידה האחד ובין שרוול ארוך בצידה האחר, בין כיסוי רגלי בצד אחד וכאמור, חתך עמוק בצד השני. קלום אהבה את הלוק המצודד ועל כן גם אספה את שיערה לצידו האחד.

א-סימטרית. היידי קלום | צילום: גטי אימג'ס

 

ניקול קידמן: הלוק ההוליוודי הקלאסי

אחרי שדפקה לוק כובש אחר לוק כובש בשבועיים של הפסטיבל, קידמן הלכה על לבן בערב סיום הפסטיבל בו גם תפקדה כשופטת. השמלה המהממת בעיצובו של ג'ורג'יו ארמני כללה מחשוף וי שודאי סובב הרבה מאוד ראשים, חגורה כסופה ואדג'ית ושיער אסוף הצידה. קידמן קינחה עם עגילי יהלום עדינים וצמיד מנצנץ.

אולד הוליווד. ניקול קידמן | צילום: גטי אימג'ס

 

אודרי טוטו: פרנץ' שיק

טוטו המתוקה הזכורה לכולנו בתור "אמלי" הנצחית הלכה על לוק שלגיה מינוס שבעת הגמדים בערב סיום הפסטיבל. עם שמלה אדומה ששולבה בנגיעות ורוד בחגורה ובכתפיות, השחקנית המתולתלת נראתה כמו דמות מהאגדות. השמלה גם באה בניגוד גמור למראה הקז'ואל של טוטו שמרבה ללבוש צבעים סולידיים וחצאיות מיני. נגיעת הצבע הנוכחית בהחלט הזכירה לכולנו מדוע הטקס נערך דווקא במדינה האופנתית מכל.

מתוקה. אודרי טוטו | צילום: גטי אימג'ס

 

אוליביה פלרמו: טו מאץ' יכול להראות טוב רק עליה

מלווה בחבר הדוגמן שלה ובתיק מפונפן, הדוגמנית ואשת החברה הגבוהה אוליביה פלרמו הלכה על שמלה מרהיבה של רוברטו קוואלי בפרימיירת הסרט "המהגר". את שמלתה המוזהבת שילבה פלרמו בז'קטון עלים וכאמור, תיק עם פרנזים. לטעמנו קצת אובר אקססורייזינג, אבל על אוליביה זה עובד מעולה.

מנצנצת. אוליביה פלרמו | צילום: גטי אימג'ס

 

טילדה סווניטון: מרגישים בבית

דבר אחד נאמר לזכותה של סווינטון: היא ממש לא נראית בת 52. סווינטון המתנשאת לגובה 180 ס"מ נראתה שיקית אם כי גם חייזרית במיוחד בחליפתה המוזהבת שעוצבה על ידי היידר אקרמן. עם מוהוק מזויף וליפסטיק אדום, סווינטון נישאה גבוה יותר מכל שאר השחקנים שהגיעו להקרנת הסרט, “Only Lovers Left Alive”. מה שכן, בניגוד גמור לרוב הנשים שנמצאות ברשימה, ניכר שלה דווקא היה ממש נוח. בעיקר בעליה בגרם המדרגות.

לא מתאמצת ונוח לה עם זה. טילדה סווינטון | צילום: גטי אימג'ס

 

עמנואל סינייה: איי קרמבה!

מלווה במחשוף שמגיע עד הפופיק , חגורת מותניים, נעליים אדומות-זהובות שמתאימות לשמלה האדומה וכמובן רומן פולנסקי אחד, הגיעה השחקנית הצרפתייה לפרימיירת סרטה, “Venus in Fur”. השמלה שעוצבה על ידי אלכסנדר ווטייר השאירה מעט מקום לדימיון, ולהפתעתנו, למרות שנראה היה שסיגנר מרבה לדרוך על הבד, השמלה לא ביצעה חשיפה גמורה.

מחשוף עד הסוף. עמנואל סיגנר | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה