מאה שנים של שאנל: הסרט המדובר של השנה

השבוע יצא הסרט שביים קארל לגרפלד, בכיכובה של קירה נייטלי | הסרט הקצר מגולל את תחילת דרכה של גבריאל "קוקו" שאנל | ביננו, מדובר בפלופ, אבל לפחות התלבושות הורסות

מאת  | ‏ 9 מאי 2013

צילום מסך

חמש עשרה הדקות המדוברות ביותר בעולם האופנה השנה סוף סוף יצאו מעריכה. כל כך חיכינו לדרמה התקופתית של קרל לאגרפלד, "היה היה פעם" בכיכובה של קירה נייטלי המגלמת את קוקו שאנל, אבל אם לומר את האמת – לאוסקר, הוא כנראה לא יגיע.

צפייה בסרט מצביעה על מספר בחירות בימאיות משונות מצידו של לאגרפלד, ביניהן מסירת התסריט לשחקנים מספר דקות לפני הצילומים, מה שבא לידי ביטוי בסרט בדיאלוגים מקרטעים משהו. אותנו קצת הביך, לאגרפלד מצידו כינה את הסגנון "אפקט טבעי".

הסרט מתחיל בצרפתית, מה שהגיוני עבור תסריט על מעצבת מצרפת, אולם ממשיך באנגלית בריטית ואמריקאית כמו גם אנגלית במבטא צרפתי, מה שרק מעמיק את חוסר ההבנה ופוגם באמינות של הסרט הקצרצר. מסתבר שדיאלוגים לא ברורים זה קטע טרנדי עכשיו בשאנל. רק תראו את מקבץ הפרסומות המשונה של בראד פיט לבושם מספר 5 המפורסם.

| ז'קטי טוויד מאוד אופנתיים" |

אחרי שקצת הכפשנו הגיע הזמן לפרגן, אחרי הכל, לא נעים ללכלך על שאנל. הסרט שממוקם בשנת 1913 בדוביל, צרפת מציג את האינטראקציה בין שאנל לבין נשות העילית האופנתית של התקופה. דרכן אנו נחשפים גם לחלק מההשראות של המעצבת האגדית כמו בסצינה בה ליידי דה גריי אומרת לשאנל שהיא לובשת את המקטורן של בעלה ושאנל אומרת, "ז'קטי טוויד מאוד אופנתיים על אישה". עלתה על משהו, הקוקו.

ובל נשכח את מקבץ השחקניות-דוגמניות המכובד – בנוסף לקירה הצופים יזכו לראות את קלוטילד הסמה, לינדסי ויקסן (שכדאי שתיצמד לדוגמנות ותזנח כל שאיפה להיות שחקנית מקצועית, אם אתם מבינים לאן אנחנו חותרים) וטלולה הרלך. אין ספק שהפנים היפות שלהן כמו גם התחפושות התקופתיות עושות את שלהן. יחי שאנל, עד המאה הבאה.

>> קליק לצפייה בסרט

קירה נייטלי בתפקיד שאנל | צילום מסך

 

תדבקי בדוגמנות. לינדזי וויקסון | צילום מסך

השאירו תגובה