תפסו פוזה: השערים הבלתי נשכחים של VOGUE

טינה טרנר היא האישה המבוגרת ביותר שהופיעה על ווג, ריהאנה היא השחורה הכי הצעירה ולקייט מוס יש כבר מעל שלושים שערים ברזומה | השיאים הגדולים של מגזין האופנה החשוב בעולם

מאת  | ‏ 18 מרץ 2013

טינה טרנר

גיל הוא רק מספר – דיוות הרוקנרול טינה טרנר הופיעה על שער מהדורת אפריל של מגזין ווג והיא נראית, ובכן, מהמם לגילה. בגזרה מעוררת קנאה ותחת הסלוגן ״פשוט הטובה מכולן״ טרנר הפכה לאישה המבוגרת ביותר שהופיעה אי פעם על השער של ווג, כשהיא בת 73. האישה הבוגרת הנוספת היחידה לפניה היתה מריל סטריפ, שהייתה בת 62 כשהופיעה על שער המגזין. לכבוד השיא החדש שנקבע בדקנו אילו שמות עוררו דיון וסערה לאורך השנים, במגזין שאוהב לעורר פרובוקציות – הרי כל פרסום הוא פרסום טוב.

הודחה מהתואר. מריל סטריפ

>> בשנת 2005 ג׳מה וורד עיטרה את כריכת המגזין בהיותה בת 16 בלבד. האוסטרלית המהממת הפכה לכוכבת בגיל 15 ובגיל 17 כבר הפכה נערת הווג הצעירה ביותר לבעלת נכסים במנהטן.

ג'מה וורד (אחת לפני הימנית הקיצונית) בהופעתה הראשונה בווג, רגע לפני שער הסולו. ספטמבר 2004

לוליטה. ג'מה וורד ב-2005

>> ריהאנה היא אייטם מעורר דיון בפני עצמו: מוזיקאית או פרובוקציה מהלכת, אישה מוכה או נערת פרא – מה שבטוח הוא שהיופי האקזוטי שלה הוא קונצנזוס. לכן, לא מפתיע שהיא האישה השחורה הצעירה ביותר שהופיעה אי פעם על כריכת ווג.

השחורה הצעירה ביותר. ריהאנה בווג

>> קייט מוס, אחת מהדוגמניות האיקוניות ביותר אי פעם, גם היא התחילה צעירה. זו כנרא הסיבה שהספיקה להיות הדוגמנית שהופיעה הכי הרבה פעמים על שער ווג הבריטי, עם מעל לשלושים שערים.

מימין: מוס ביולי 2012, משמאל: מוס בהופעתה הראשונה בווג, מרס 1993

>> הדוגמנית השחורה הראשונה על שער המגזין היתה בוורלי ג׳ונסון, שהופיעה על שער המגזין ב-1974. היום יש לה סדרת ריאליטי בערוץ אופרה ווינפרי, שנוסבת סביב היחסים הבעייתיים שלה עם בתה.

השחורה הראשונה. בוורלי ג'ונסון, 1974

>> המותן הצרה ביותר שהוצגה ככל הנראה אי פעם על השער של ווג הוצגה בווג איטליה. על שער מהדורת האוונגארד של המגזין הופיעה סטלה טננט לבושה בשמלת פראדה ומחוך שהצר את מתניה לרוחב בלתי אפשרי. לא ברור מה נורא יותר: אם נעשה שם שימוש בפוטושופ או אם האימג׳ הקשה הזה אכן התרחש במציאות.

סטלה טננט בווג איטליה, ספטמבר 2011

>> לא בדיוק שיא, אבל סוג של פיק סטייליסטי: מישל אובמה מופיעה בשער אפריל 2013 של ווג. זו השנייה בה אובמה מככבת על השער, אך הפעם היא הפכה לקונצנזוס של ממש בכל הנוגע לסגנונה המופתי. בתפריט: פוני מתוקתק ושמלה של ריד קרקרוף. פוליטיקה בסטייל.

מישל אובמה בגליון אפריל 2013

>> אחד השערים השערורייתיים ביותר אי פעם הציג דווקא צמד שכלל גבר. דוגמנית העל הברזילאית ג׳יזל בונדשן, נתונה תחת זרועו של וירטואוז הכדורסל האמריקאי לברון ג׳יימס. על אף ההבעה הדינאמית והשמחה של בונדשן, ההתרעמות על השער הייתה ברורה. ג׳יימס אוחז בגסות נערה לבנה שברירית מחד ומכדרר כדורסל מאידך, בעודו נוהם. הסטריאוטיפ הגזעי היה ברור ויזואלית באופן שאינו משתמע לשתי פנים.

מצאו את ההבדלים? ג'יזל ולברון ג'יימס, אפריל 2008

השאירו תגובה