אוי ווי זמיר: ג'ון גליאנו בלבוש חרדי

המעצב השערורייתי שאיבד את תפקידו לפני שנתיים לאחר התבטאויות אנטישמיות, חזר לתפקיד הטרייבל מייקר | היהודים בניו יורק זועמים, אך מטעם גליאנו מתעקשים כי מדובר "באופנה גבוהה" | העלבה משוללת רגישות או צדקנות מתלהמת?

מאת  | ‏ 14 פברואר 2013

ג'ון גליאנו עוזב את דירתו בניו יורק בלבוש חרדי | צילום: ספלאש

גליאנו יצא השבוע לתצוגת האופנה של אוסקר דה לה רנטה, עליה עבד עם המעצב. לקראת התצוגה לבש המעצב האקסצנטרי מכנסיים מפוספסים, עניבה, וסט, ז׳קט ארוך וכבד בכחול כהה וכובע פדורה מתחתיו התבדרו תלתליו הארוכים כתמיד.

| "שמוק!" |

צילום פפרצי שלו בהופעה הזו התנוסס למחרת על שער הניו יורק פוסט תחת הכותרת ״שמוק!״. בעיתון הריצו כתבה מלאה בה נטען שגליאנו שכזכור איבד את משרתו על התבטאות אנטישמית ומאז הספיק להכנס לגמילה, לצאת בהתנצלות ולהפוך לחבר הכי טוב של אברהם פוקסמן מהליגה נגד השמצה, בעצם הרכיב את התלבושת הזאת כדי ללעוג ליהודים חסידיים. הכתבה ציטטה מנהיגים יהודיים מניו יורק שהביעו כעס על הנסיון של גליאנו להרוויח כסף מבגדים, בעודו לועג ליהודים חסידיים.

האם מדובר באנטישמי סדרתי או בעיתון פופוליסטי שמנסה למכור עותקים? אמנם בתקריב על השער זה לא נראה בבירור, אבל במבט כולל ברור לחלוטין שאין קשר בין האנסמבל של גליאנו לתלבושת של שום חסידות, קיקיונית ככל שתהיה.

אברהם פוקסמן, ה-BFF של גליאנו מהליגה נגד השמצה עמד מיד לצידו וציין ״יהודים חסידיים אינם לובשים מעילים כחולים, עניבות או כובעי פדורה… במקרה הטוב זה מראה על בורות של הכתב, ובמקרה הרע, על נסיון מרושע למכור עוד עיתונים".

"מר גליאנו חובש כובעים גדולים ושיער ארוך מזה שנים רבות", הצהירה ליז רוזנברג, הדוברת של גליאנו, ב-MailOnline. "הוא היה לבוש בבגדי מעצבים מכף רגל ועד ראש, ממכנסים של יוז'י ימאמוטו ועד כובע של סטיבן ג'ונס. בסך הכל מדובר באופנה גבוהה".

גליאנו בתצוגת האופנה של דיור, 2010 | צילום: גטי אימג'ס

ניקי מינאז' מחופשת לאפיפיור בגראמי 2012 | צילום: גטי אימג'ס

כשמביטים על התלבושת ועל כותרת העיתון, ובהנחה שלא מדובר בהשתלטות עויינת של זקני ציון על הניו יורק פוסט, קשה שלא לראות זאת כנסיון מכוון כזה. כשניקי מינאז׳ לבשה תלבושת מפורטת ומכוונת של ורסאצ׳ה והוסיפה למי שלא הבין גם כפיל של האפיפיור לשטיח אדום, איש לא האשים אותה בלעג לנצרות. כשבשבוע האופנה של מוסקבה לפני מספר שנים עלו על המסלול דוגמניות במגבעות ופאות העניין הגיע למדורי הלייף סטייל כקוריוז ותו לא.

מה שכן, גם אם מדובר בניצול ציני של החרפה הציבורית של גליאנו, מי שעבר כזו חרפה כדאי שיזהר בעת ביצוע צעדים ראשונים חזרה אל קדמת הבמה המקצועית.

השאירו תגובה