פירסט ליידי אין רד: השמלה הלוהטת של מישל אובמה בטקס ההשבעה

האם השמלה שלבשה גברת אובמה לטקס ההשבעה השני, התעלתה על השמלה הראשונה? התשובה היא: לחלוטין כן | קבלו הצצה לשמלה מליל אמש וסקירה של השמלות הלוהטות שלבשו הנשים הראשונות לאורך ההיסטוריה

מאת  | ‏ 22 ינואר 2013

לא מוותרת על ג'ייסון וו | צילום: גטי אימג'ס

מישל אובמה הפכה מזמן מאשת צללים שמקשטת את הזרוע לדמות ציבורית בעלת חשיבות עצומה. היוזמות בהן היא תומכת מתרוממות ומותג שבו היא מופיעה זוכה לזרקור שאין שני לו. כשהעולם התעלף מאושר והעניק לאובמה הירוק פרס נובל לשלום על עצם קיומו, עולם האופנה עשה את המקבילה שלו לעניין והעניק למישל אובמה שער ב"ווג". האם ההתרגשות האופנתית סביב מישל אובמה הייתה ראויה? לא בטוח. מה שכן בטוח הוא שאובמה השתפשפה לאורך ארבע השנים שלה בבית הלבן, ואת כל תהליך הלמידה וההבשלה שלה היא עשתה מול המצלמות בקור רוח ונינוחות נדירים אצל סלבס ותיקים.

שרירית משהו. מישל אובמה בטקס ההשבעה בשנת 2009 | צילום: גטי אימג'ס

אובמה הגבוהה והשרירית מצליחה בדרך כלל להיראות נהדר ומעבירה בהחלט את המסר של אשת-קריירה-אמא-כל-אמריקאית שהיא מנסה להעביר. רק שבערב אחד חשוב מאוד היא קצת פישלה אי שם לפני ארבע שנים. אובמה בחרה שמלת מקסי לבנה בעלת כתפייה אחת, דמויית כלה. שמלה שחשפה את זרועותיה השריריות במלואן, חשפה את ג'ייסון וו לעולם, ונראתה כמו סדין מרופט שהולבש על מתאגרף. מיותר, כשאת אישה מלאת פוטנציאל שלרשותה תקציב בלתי מוגבל. אם כן, השאלה הלוהטת ביותר שנשאלת לגבי ההשבעה שהתרחשה אמש היא: האם השמלה שלבשה הגברת הראשונה בפעם השניה, תתעלה על השמלה הראשונה? והתשובה היא: לחלוטין כן.

מישל נאמנה למעצביה והחליטה ללכת גם הפעם על שמלה של ג'ייסון וו. ללא ספק הצליח לה: שמלה אדומה עם מחשוף מחמיא שעושה פלאים לגופה המוסקולרי. בתחילת הערב המסכת התקיימה בחוץ, שם לבשה שמלת מעיל של המעצב האמריקאי תום בראון מבד של עניבות גברים. אול אמריקן וומן בניחוח גברי.

גברת נוספת שעשתה לנו את הערב הייתה ביונסה, יקירת משפחת אובמה, בשמלה שחורה ודרמטית של פוצ'י. בנאום שנתן אובמה מתישהו לאורך הקמפיין, פנה הנשיא מעל הבמה לחברו הטוב ג'יי זי, וסיפר לקהל שיש לשניים הרבה במשותף, למשל שלשניהם יש נשים יותר פופולריות מהם. והנה דוגמא מובהקת לכך: השתיים מקשטות ביום שאחרי ההשבעה את כל שערי העיתונים.

אובמה בשמלת מעיל, בתחילת הערב | צילום: גטי אימג'ס

קלאסה. ביונסה בטקס ההשבעה | צילום: גטי אימג'ס

| עוברות בטסט השני |

ההיסטוריה מספרת כי רוב נשות הנשיאים שזכו להשבעה שניה הצליחו לדפוק הופעה סוחפת ומוצלחת מהנסיון הראשון. אך השמלות השניות הן לאו דווקא אלו שנשמרות בתודעה, וגם לא באוסף שמלות ההשבעה של הסמית'סוניאן. טוב, תמיד אומרים שהרושם הראשוני הוא החשוב ביותר.

פאט ניקסון, אישתו של הנשיא היחיד שהתפטר מתפקידו אי פעם (בשל פרשת ווטרגייט), לא יכלה להפציץ יותר מדי. בתגובה להאשמות לגבי מתנות שניתנו למשפחתו של ניקסון מתחת לשולחן תיאר ניקסון בפירוש את המציאות הכלכלית הספרטנית בביתו בנאום לפני שנבחר לסגן נשיא. השמלה הראשונה שלה הייתה שמלת מקסי חסודה וקלאסית בסאטן צהוב, מלווה בז'קט תואם וכפפות לבנות. לוק קלאסי ונאה. לצערה של ניקסון הכהונה השניה נפלה על תחילת שנות השבעים והשמלה התכולה ומכוסת הקריסטלים האיומה ברוח שנות השבעים נראתה כאילו היא לקוחה מאוסף התלבושות של "הפלישה ממאדים".

פאט ניקסון ב-1969 (משמאל), וב-1973 | צילום מסך

ננסי רייגן, הידועה בכינויה "קווין ננסי", הביאה איתה לוק יוצא דופן של שחקנית עבר, עם פנים נאות וסטייל גדול מהחיים. בערב ההשבעה הראשון לבשה רייגן שמלת גלאנוס, שבדומה לשמלה של אובמה הייתה לבנה, מנצנצת ובעלת כתפייה אחת. השמלה השניה שלה הייתה יותר מיושבת ומתאימה לאישה מתבגרת אבל עשתה אף היא אימפקט זוהר.

הזוג אובמה בטקס הקודם, מול הזוג רייגן בשנת 1981 | צילום מסך

הילארי רודהם קלינטון, אישה שכרתה עם בעלה ברית פוליטיקאים ומאז היותה אישה-של הפכה לפוליטיקאית עצמאית שמתרעמת על שאלות לבוש בטענה שהן שוביניסטיות, היא סיפור מאוד מעניין מבחינת השמלות. ב-1992 הגיעה מארקנסו בשמלה של שרה פיליפס. השמלה הסגולה, בעלת חצאית רחבה, תחרה וקריסטלים, זכתה ללעג בלתי פוסק, בסופו פשטה המעצבת את הרגל. השמלה השניה שלה, בעיצוב אוסקר דה לה רנטה, הייתה למעט הצבעים, כמעט זהה לזו הראשונה. רק שבניגוד לראשונה היא זכתה לתשואות ולשער של ווג. כמו שאמר שייקספיר, "מה יש בשם".

הילארי קלינטון בטקס ההשבעה הראשון | צילום: גטי אימג'ס

גם לורה בוש הלכה על דה לה רנטה בסיבוב השני. הסיבוב הראשון, בשמלה אדומה מחרידה של מעצב טקסני לא מוכר, הציתה זעזוע עמוק בקרב קהילת האופנה. כתבי האופנה האמריקאים המאופקים כינו אותה "מעט יותר עליזה ממה שהיית מצפה". באופן כללי נוצרה תחושה שאין כל קשר בין הקציצה הרפובליקנית לשמלת הג'סיקה ראביט. השמלה השניה, אוסקר דה לה רנטה כאמור, הייתה טובה יותר לכל הפחות בצבע, אבל בנצנוץ וגזרה שלא החמיאו לגיל או לגזרה, ובאופן כללי נתנה תחושה של אלנבי.

ג'סיקה ראביט? לורה בוש | צילום: גטי אימג'ס

לורה בוש סיבוב שני | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה