עיתונאית האופנה נורית בת יער הלכה לעולמה

העיתונאית וההיסטוריונית המיתולוגית נקראה "הגברת הראשונה של תיעוד האופנה בישראל" והייתה מבין הדוגמניות הראשונות בארץ | הבוקר (שישי) נערכה הלווייתה

מאת  | ‏ 14 דצמבר 2012

נורית בת יער ז"ל

העיתונאית והיסטוריונית האופנה המיתולוגית נורית בת יער הלכה לעולמה לפני יומיים (יום רביעי) לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. הלווייתה נערכה הבוקר (שישי). מי שנקראה "הגברת הראשונה של תיעוד האופנה בישראל" ו"מומחית האופנה של הארץ" ראיינה את המעצבים הגדולים בעולם, סיקרה שבועות אופנה בבירות נבחרות וחשפה את הקהל הישראלי לעולם האופנה שבארץ ומעבר לים.

את הקריירה שלה החלה בת יער בשנות החמישים כדוגמנית כשהייתה בת 16 בלבד. פיני לייטרסדורף, המעצבת הראשית של "משכית", הקימה קורס דוגמניות אליו הצטרפה בת יער, וממנו נסללה דרכה לשערי מגזינים ולפרסומות.

נורית בת יער כדוגמנית | צילום: סריקה

בשנות השישים עברה בת יער לארצות הברית, למדה תואר ראשון באמנות וכשסיימה שימשה ככתבת האופנה של מעריב. בת יער ראיינה את גדולי תעשיית האופנה העולמית, ז'אן פול גוטייה, קנזו, איסי מיאקה, כריסטיאן לקרואה ועוד רבים וטובים, סיקרה מגמות בינלאומיות ומקומיות והפכה במהרה לאוטוריטה בעולם האופנה. באמצע שנות השבעים שבה לארץ ועבדה כעיתונאית האופנה של ידיעות אחרונות, עד סוף שנות התשעים.

בשנת 2009, לקראת חגיגות המאה לתל אביב, התבקשה בת יער (כנכדה של אשר פולישוק, מייסד שכונת נחלת בנימין) לכתוב בלוג אודות ההיסטוריה של האופנה בעיר. המחקר שערכה בתחום הוביל אותה לכתיבת הספר "'שיכרון עיצובים: אמנות האופנה בישראל", שסקר את התפתחות האופנה בארץ, על סגנונותיה והשפעותיה.

השאירו תגובה

 

  • נהגתי לקרוא אותה בידיעות לפני הרבה שנים.
    שכרון עיצובים ספר נהדר.  

    מאת: חצאית מיני |‏ 14 בדצמבר 2012 | 21:56