בין השוק לתחנה: נובמבר עמוס באירועי אופנה

מאירוע ה"פאשן נייט אאוט", דרך ההשקה של מרג'יאלה ל-H&M ועד לשבועות האופנה | זה הזמן לנצל את ימי חופשה | נא פתוח יומנים

מאת  | ‏ 24 אוקטובר 2012

עוברת למתחם השוק הסיטונאי. דורית בר אור על המסלול בשבוע האופפנה תל אביב, 2011 | צילום: ראובן שניידר

שוק האופנה הישראלי מיטלטל בימים אלו על מים סוערים. מחד – חרב תלויה מעל בתי עסק רבים בתחום, אחדים כבר נסגרו וחשש כבד מההאטה מורגש בענף, לצד התלונות הקבועות של המעצבים המקומיים על איכות חומרים לא מספקת והיצע מצומצם. מאידך – מורגשת התעוררות ורצון לדחוף קדימה הן מצד העוסקים במלאכה והן מצד הצרכנים, שהולכים ונעשים מודעים ומעורבים יותר מיום ליום.

לאחר שבוע האופנה החולוני שנעל את חודש אוקטובר, נובמבר הולך להיות חודש חם, מרגש ומסקרן עבור קהיליית האופנה הישראלית, עם מספר אירועים גדולים שמבטיחים לא מעט; עשינו קצת סדר בבלאגן, כדי שתדעו בדיוק מה צפוי בחודש המרגש הזה.

מה: TLV פאשן נייט אאוט
מתי: 1.11.2012
איפה: כיכר המדינה, תל אביב
את החודש יפתח Tel Aviv Fashion Night, אירוע שיתקיים בכיכר המדינה ושואב את השראתו מאירועי הפאשן נייט אאוט ברחבי העולם מייסודו של מגזין ווג העולמי. האירוע, שבחו"ל הוא סוג של לילה לבן לצרכני האופנה על רמותיה השונות אמנם לא נערך פה תחת ווג (שכן אין למגזין סניף ישראלי, נכון לעכשיו), אלא ביוזמתם של בתי העסק השונים בכיכר המדינה בניצוחה של הלגה, בעלת בוטיק הלגה עיצובים, אבל הנה מה שכן צפוי להיות בו: כל החנויות בכיכר המדינה, ביניהן גוצ'י, ברברי,הלגה עיצובים, אגת, אמור, אניגמה, פדני, מאדאם דה פומפדור, לואי ויטון, זאדיג & וולטר, קרן וולף, אסקדה, ראלף לורן ועוד יוותרו פתוחות מחוץ לשעות העסקים הרגילות עד השעה 23:00. שטיחים אדומים, מהסוג שרואים בפרימיירות בגולה יפרשו בכניסה לחנויות ועליו דוגמניות (מהסוג שרואים בפרימיירות בגולה), מוסיקה ומשקאות. בכיכר יוצבו עמדות איפור של YSL. מטרת האירוע, מעבר לכיוף, היא להציג לקהל של מתעניינים באופנה את האפשרויות השונות בכיכר אליה רוב הציבור מתנכר.

עוד משהו שכדאי לדעת: בגלרייה זימאק בכיכר תתקיים באופן מעט אירוני תערוכת אופנה לכבוד רוז'י בן יוסף, האישה שניסתה לנסח קווים ללבוש הישראלי האותנטי.

הפאשן נייט אאוט מגיע לכיכר המדינה | צילום: יח"צ

מה: שבוע האופנה של תל אביב
מתי: 11-13.11.2012
איפה: מתחם התחנה, תל אביב
וכעת לשבוע האופנה המקורי שנותר בידיהם של אופיר לב, משרד התמ"ת ואגודת הטקסטיל והאופנה הישראלית. במסגרת האירוע יתארח בארץ בית האופנה מוסקינו, שצפוי, כמו קוואלי דאשתקד, להעלות תצוגת אופנה של הקולקציה האחרונה על המסלול בתל אביב. בנוסף למוסקינו יציגו בשבוע האופנה מעצבים ישראלים, רבים מהם שמות צעירים וטריים שאינם מוכרים לקהל הרחב אך נחשבים להבטחה גדולה דוגמת רחל כהן ל"קומון רייבן", סבינה מוסייב זוכת דירוג המעצבים השנתי של FF, נדב רוזנברג ל"Northern Star", מריה ברמן וכן סטודנטים משנקר. דובר רבות על שאלת הכדאיות של האירוע עבור המעצבים והמארגנים סביב הקושי להביא ארצה קניינים ועיתונאי אופנה מוערכים שיסבו את תשומת הלב העולמית לאפשרות של צריכת אופנה כחול לבן, נותר רק לחכות ולראות מה יעלה בגורלו של האירוע ושל המציגים בו.

בקרוב במתחם התחנה. רוסלה ז'רדיני המעצבת הראשית של מוסקינו על המסלול במילאנו | צילום: גטי אימג'ס

מה: השקת קולקציית הקפסולה של מייסון מרטין מרג'יאלה ל-H&M
מתי: 15.11.2012
איפה: סניף H&M, קניון עזריאלי
ב-15 בנובמבר יפתחו שערי H&M בעזריאלי וקולקציית Maison Margiela with H&M המשותפת לבית האופנה האוונגרדי ולרשת השוודית. לא ברור איך יראה התור המסורתי מחוץ לחנות באירועים האלה ואיך קהל הרוכשים המוכר יתייחס לקולקציה, שלפחות בצילומים נראית מרעננת, נקייה ומלאת הומור אסתטי. אם לשפוט על פי ניו יורק, שם נערכה ההשקה אתמול (ג') לקהיליית האופנה והידוענים, התור עומד להיות ארוך.

האם גם הפעם תהיה התנפלות? השקת קולקציית מארני ל-H&M, נובמבר האחרון בסניף עזריאלי, ת"א | צילום: ראובן שניידר

מה: גינדי תל אביב – FASHION WEEK
מתי: 26-28.11.2012
איפה: מתחם השוק הסטונאי, תל אביב
בנוסף לדרמה המובנית, בשבוע האחרון נפלה פצצה על הכפר האופנתי הזעיר בהיוודע כי מוטי רייף, מחלוצי תחום הפקת האופנה בארץ, פרש מארגון שבוע האופנה הנ"ל, וכי הוא יקיים כמעט במקביל אליו אירוע מתחרה, בתמיכת חברת גינדי, במתחמם אשר בשוק הסיטונאי בתל אביב. האירוע המדובר, אשר כבר נודע כי יציגו בו מעצבים חשובים דוגמת דורין פרנקפורט, יוסף וגדעון וקארן אוברזון, יתרחש בתאריכים 26-28.11.12. רייף, אשר סביבו תמיד עדר מלחשים בעילום שם, עשוי לגרום לעריקה נוספת של מעצבים ממתחם התחנה למתחם השוק. בנוסף נלחש שהוא צפוי לארח דמות אופנתית בינלאומית חשובה לפחות כמוסקינו וקוואלי אם לא יותר. במקביל לידיעה על גיוסו של מרסלו בורלון למנהל האמנותי של האירוע, שמו של ריקרדו טישי, גביע קדוש שכזה בתעשיית האופנה ומעצב הבית של ז'יבנשי, נזרק לאוויר. בנוסף טוענים בסביבתו בתוקף שרייף יצליח היכן שבשנה שעברה לא נרשמה הצלחה, וישנע ארצה כמות יותר ממכובדת של עיתונאים, בלוגרים, והחשוב מכל – קניינים.

ישנע ארצה את התותחים הכבדים? מוטי רייף | צילום: אלעד דיין

השאירו תגובה