נקודות תורפה: הקולקציה המשותפת של LV ויאיו קוסאמה

משמלות, דרך נעליים ועד לתכשיטים | נקודות החותם הצבעוניות של האמנית היפנית עם יאיו קוסאמה השתלטו על בית לואי ויטון | הצצה

מאת  | ‏ 16 יולי 2012

הוט דוטס | יאיו קוסמה ללואי ויטון | צילום: יח"צ

בעוד יומיים תשוחרר ברחבי העולם קולקציית שיתוף הפעולה בין מארק ג'ייקובס לאמנית יאיו קוסאמה (ההגיה הנכונה היא יאיואי קוסאמה), עבור בית לואי ויטון. הקולקציה יצאה בחנות הדגל בשדרה החמישית בניו יורק בחמישי האחרון, כאשר אל שאר חנויות המותג בעולם תשוחרר ביום רביעי. זוהי הפעם השלישית בה משתף ג'ייקובס אמן בעבודתו העיצובית. אחרי סטפן ספראוס וטקאשי מורקאמה, הפעם זוהי קוסאמה הידועה בעבודותיה המודרניות, הרבה פעמים מונומנטאליות, ובאובססיה תמידית לנקודות צבעוניות וצפופות.

הקשר בין קוסאמה בת ה-82 וג'ייקובס החל ב-2006 וכלל תמיכה כלכלית של הקונצרן באמנותה של קוסאמה. ג'ייקובס הצהיר בשבוע שעבר כי מדובר מבחינתו בהרחבה של שיתוף הפעולה שהוביל את ויטון לממן תערוכה רטרוספקטיבית עבורה בטייט, לונדון. בימים אלו מוצגת תערוכה רטרוספקטיבית נוספת של האמנית במוזיאון וויטני בניו יורק.

כמו כלל עבודתה, גם הקולקציה מעוטרת בנקודות – החל בנעלי עקב, עבור בתיקים, וכלה במשקפי שמש ושמלות. הנקודות מופיעות לעתים לבדן ולעתים מודפסות על עור שהוטבעה עליו המונוגרמה הותיקה, או על עור סמוך. הן מוסיפות בצורתן וצפיפותן, וכן לא מעט בזכות הרקע הצבעוני והרווי מאחוריהן, איזשהו נופך רענן וצעיר.

השאירו תגובה