הדי סלימן, האיש שהוציא את ה"איב" מאיב סאן לורן

בתוך 3 חודשים בלבד מאז מונה למעצב הראשי, הדי סלימן לא מפסיק לעשות שינויים באיב סאן לורן | האחרון והדרמטי מכולם היה שינוי שם המותג והלוגו האיקוני

מאת  | ‏ 25 יוני 2012

הילד הרע החדש? | הדי סלימן | צילום: גטי אימג'ס

רק במרץ האחרון הוא נכנס לתפקיד המנהל הקריאייטיבי של איב סאן לורן וכבר הדי סלימן מסתמן כ'באד בוי' של עולם האופנה. אבל הפעם לא בטוח שהתקשורת מפרגנת על המעמד החדש.

כזכור, סלימן עזב את קו הגברים של איב סאן לורן בשנת 2000 לטובת קו הגברים של דיור וכעת חזר כמחליפו של סטפנו פילאטי כמעצב הראשי. לאחרונה הוא מוציא את הצד הפרוע שבו באופן שאולי נוגד את האינטרס של עיתונות האופנה וגורר גבות מורמות גם בקרב מעריצי המותג המושבעים.

בתור התחלה, סלימן העביר את סטודיו העיצוב של בית האופנה מפריז ללוס אנג'לס. בטי קטרו, המוזה של איב סאן לורן, מייסד הבית, הביעה השבוע תמיכה חד משמעית במהלך של סלימן כשאמרה שהוא "מחוכם, לעבוד הרחק מהתעשייה, בשקט ומתחת לשמש הקליפורנית".

בהמשך, משהגיע הזמן להציג את קו הקרוז לנשים, הציג אותו המעצב לקניינים בלבד, והותיר את העיתונאים המזועזעים מחוץ למסיבה.

המהלך האחרון והדרסטי מכולם הכה בהלם את חובבי המותג, כשסלימן שינה את שמו של בית האופנה שמלווה אותו מהקמתו, מ"איב סאן לורן" ל"סאן לורן פריז". המטרה: להפוך אותו לפחות אישי, כמו בבתי אופנה אחרים דוגמת פראדה ושאנל. יכול להיות שהנסיון הזה מקבל משנה תוקף במקרה של סאן לורן, משום שהמעצב הנערץ הלך לעולמו ב-2008 וכל מטרת הבאתו של סלימן המרדן היא נסיון ניעור והחזרת חיוניות למותג כעת משמייסדו איננו בינינו יותר.

מעתה אמרו סאן לורן פריז | הלוגו החדש, ללא ה- Yves וללא ה- Y

הדי סלימן עמד בראש קו הגברים של בית האופנה דיור בין 2000 ל-2007, וזכה לתשבוחות מקיר לקיר על עבודתו ועל הצללית הצרה והנערית שהנהיג בבית האופנה הקלאסי. הצללית פורצת הדרך זכתה מאז לחיקויים אינספור ומיצבה את דמות הגבר השברירי כמובילה ואופנתית.

לאחר שפרש מדיור, פנה סלימן לצילום ורבים חיכו שישוב ויעשה אופנה. הבלוג שלו, בו הציג דימויים של נערים ונערות דקיקים שנעו בין תום ילדות לנעורים פרועים הפך לכזה שחובה לעקוב אחריו. במרץ האחרון התבשר עולם האופנה שסלימן עתיד לשוב ולהתוות חזון אופנתי, הפעם עבור בית איב סאן לורן.

התרגשות רבה נרשמה סביב ההחלטה שקיבלו בבית האופנה הותיק. האם היא היתה מוצדקת? נכון לעכשיו תעשיית האופנה כמרקחה בשל השינוי בן המילה האחת, וקהל הלקוחות המסור מתקשה בחלקו לקבל את ההחלטה החדשה.

השאירו תגובה

 

  • Absolutely pent subject material, appreciate it for selective information. "You can do very little with faith, but you can do nothing without it." by Samuel Butler.

    מאת: Kunizane Yoko |‏ 31 ביולי 2013 | 16:33
  •  

    מאת: שחר |‏ 25 ביוני 2012 | 20:17
  •  אני לא יודעת מה איתכן אותי זה ממש לא מעניין….אז הוא הוריד כמה אותיות מהשם של החברה…אולי הוא יועיל בטובו להוריד כמה אפסים מהמחיר כדי שש"מעמד הבניים" יוכל לקנות!!!!!!!

    מאת: מיכל |‏ 25 ביוני 2012 | 14:15
  •  אני לא ודעת מה איתכם אבל אותי זה ממש לא מעניין ….אז הוא הוריד כמה אותיות מהשם של החברה..אולי הוא יועיל בטובו להוריד כמה אפסים מהמחיר ולאפשר לאנשים ב"מעמד הבינוני" לקנות!!!!!

    מאת: מיכל |‏ 25 ביוני 2012 | 14:12
  •  לא מבינה מה הקטע בלהוריד אות אחת מהשם. כל בנאדם יודע מה פירוש YSL להפוך את זה ל- SL לדעתי מוריד מערך השם והיוקרה.
    להעביר את בית האופנה הכל כך ותיק והכל כך מזוהה כבית אופנה צרפתי ללוס-אנג'לס נראה לי שמוריד מערך. זה בית אופנה צרפתי "YSL PARIS" ולא "YSL LA" נו באמת.. מנסה להשאיר חותם מפרגנים לך אבל במשהו שבאמת יועיל ויעלה את ערך המותג ולא יוריד אותו!

    מאת: ירדן |‏ 25 ביוני 2012 | 13:12