האיטגירל האהובה על עולם האופנה חוגגת 50: מה הביג דיל עם קלואי סביני?
מדורי אופנה מסביב לעולם ניסו השבוע לענות על השאלה הזאת, אבל אולי עדיף פשוט להסתכל על כמה תמונות שלה ולהבין לבד. וגם: הקמפיין הקטן והחכם של בלנסיאגה גרם לנו לרצות שוב את התיק הנוסטלגי, אבל התיק החדש של JW אנדרסון ריגש אותנו אפילו יותר (כמעט כמו הפרצוף החדש של לינדזי לוהן). חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה
הצגת פוסט זה באינסטגרם
זוהי הודאה באשמה: גם אצלנו, כמו אצל רוב בעלי ובעלות הגישה לאינטרנט במאה ה-21, היד קלה מדי על המקלדת כשזה נוגע לתואר "איטגירל". זהו, כמובן, גם טבעה של שפה – מילים חוות אינפלציה כמו כל מטבע חברתי, וערכן יורד ככל שהאקסלוסיביות שלהן פוחתת. אבל מדי כמה זמן מתרחש תהליך אופנתי של רנסנס, נדרשת איזו החזרת עטרה ליושנה, והשבוע הייתה זו קלואי סביני שבאמצעותה נתבעה מחדש ההילה המקורית של הטייטל.
כי סביני, שחגגה השבוע 50 למרבה ההשתאות של הכותרות, היא אחת הבודדות שמוגדרות כבר שנים כגרסת המקור: הנערה הנכונה. משפיענית על אמת. סטטוס האיטגירל הוענק לה לראשונה ב-1994, בראיון לניו-יורקר, עם פריצתה ההוליוודית בסרט האינדי "קידס", ומאז פשוט לא נלקח ממנה אפילו לרגע. אם אתם עדיין קוראים וממלמלים "אבל מי זאת", זה ממש לגיטימי. לא מדובר בכוכבת-על בינלאומית. למעשה, אם היה מדובר באחת, כנראה שלא היינו מדברות עליה עכשיו בכלל.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
המעמד הנישתי של סביני ביחס לסצנה ההוליוודית (אם בכל זאת לעגן אותה רגע כ"ההיא מהזה" – היא משחקת את האם הנרצחת בסדרה הפופולרית של נטפליקס על האחים מננדז) הוא חלק אינטגרלי מיוקרת האינדי שאופפת אותה, וגם כאן רלוונטית המשמעות המקורית של המילה: סביני משדרת משהו עצמאי, שאינו מהונדס תעשייתית על ידי יח"צנים, מנהלי מותג וסטייליסטיות. כבר שנים נראה כאילו ממש יש לה אופי ורצון משלה, ובעיקר סטייל משלה: כזה שמפגין יכולת, מוכנות ותשוקה לעבור בין סגנונות ולהרגיש בבית בכל אחד מהם, משייט בפלואידיות נינוחה בין המלתחה הגברית לאולטרה-נשיות, מפגיש אלגנטיות עם סליז, מביא את הרחוב אל השטיח האדום ולהפך.
והרי לשם כך התכנסנו, ממש כמו כל מדורי האופנה שהרימו השבוע כתבות נרגשות תחת כותרות כמו "בגיל 50, קלואי סביני היא עדיין האיטגירל האולטימטיבית" (הארפר'ס בזאר), "איך זה להיות מישהי שלא היה לה אאוטפיט קרינג' אחד במשך 50 שנה? רק קלואי סביני יודעת" (דייזד) ו"לחיי 50 שנה של קלואי סביני!" (ווג).
הצגת פוסט זה באינסטגרם
אפשר לנסות ולבודד את המרכיבים החמקמקים שהופכים אותה לכזאת: אקלקטיות חסרת פחד, אקספרימנטליות חסרת מאמץ, רמיסה נונשלנטית של חוקים מדומיינים, ווייב כללי משכנע במיוחד של "פשוט לא ממש אכפת לי". אבל אפשר גם לדפדף בין לוקים רנדומליים שלה לאורך שלושה עשורים, ופשוט לדעת – כמו שקורה עם אופנה ואהבה.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
ועכשיו אחרי זריקת ההשראה האינדיבידואלית שהיא קלואי סביני, אפשר לחזור בנחת לסטטוס הקורבן המהופנט ולאשר: בסדר, בלנסיאגה, זה עבד. הפיד שלנו הופגז בסרטון הקמפיין הקצר והאפקטיבי הזה, שבו נראות דוגמניות ומשפיעניות כמו פרניל טיסבק, ליביה נונס, פלומה אלססר, דיקיסי ד'מיליו ואפילו אולימפיה נסיכת יוון, כשהן מתיישבות בשורה הראשונה של תצוגת אופנה, כל אחת והסיטי-בג שלה. ואכן, הוא שוב נראה לנו כמו התיק הכי מגניב בעולם.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
אוקי, אולי חוץ מ"תיק הלואופר" של JW אנדרסון, שמעוטר ברצועה מחורצת כמו בקדמת נעלי לואופר קלאסיות. איט-בג נולד.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
ללינדזי לוהן, למשל, קשה לייחס איכויות של סטייל אותנטי ובלתי עשוי. לא רק שהקאמבק שלה הוא סימפוניית יח"צ מתוזמרת היטב, הוא גם כולל השקה של פרצוף חדש מהניילונים שכולם מדברים עליו. ועדיין, ההפקה המוצלחת של מגזין Flaunt מזכירה שלוהן היא אולי לא האיט-גירל האולטימטיבית, אבל היא לנצח המין-גירל האולטימטיבית.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הצגת פוסט זה באינסטגרם
השאירו תגובה