עדיין גורבים את הגרביים האלה? ברכות, אתם זקנים

אחרי שהפכו את השביל בצד לסממן הרשמי של ניתוק אופנתי מוחלט, בני ובנות דור ה-Z מצאו דרך חדשה להשפיל מיליניאלז מכף רגל ועד ראש. וגם: עם הלוקים האלה לא פלא שקייטי פרי הפכה לאישה הכי מביכה באינטרנט, בניגוד לדניאל קרייג שהקמפיין המשונה שלו לא משאיר ברירה אלא להתאהב בו מחדש, ואיך המדים האולימפיים של נבחרת מונוגליה הפכו לאאוטפיט הנחשק בעולם? חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 18 יולי 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Hailey Bieber Style‎‏ (@‏‎haileybstyle‎‏)‎‏

בכל דור ודור, חייב אדם לראות את הדור שאחריו בתור הדבר הכי גרוע שקרה לאנושות אי פעם. כך לפחות גורסת הטענה הנפוצה, שנועדה לוודא שאף אחד בשום דור לא מרגיש מיוחד ומקורי מדי. ועדיין, סליחה – אבל יש מצב שהמאבק הדורי בין מילניאלז לזומרים הוא בכל זאת האמוציונלי בהיסטוריה, ולו בגלל העובדה שזירת ההיאבקות שלו היא האינטרנט?

הסטריאוטיפ הרווח על בני דור המילניום מאשים אותם בילדותיות ובכיינות, וחייבים להודות שזה די מוכיח את עצמו בכל הנוגע להתמודדות שלהם (כלומר שלנו, למען הסר ספק) עם העובדה שאיכשהו יש עכשיו בעולם אנשים צעירים מהם. הוכחה אפקטיבית לכך היא כמות הפאניקה ששוטפת את הרשת בשבועות האחרונים סביב העובדה שכמה ילדים המציאו כמה מילים. "אבל מה זה סקיבידי טוילט???", מרוחות זעקות השבר בטוויטר, אינסטגרם וטיקטוק, עמוסות באימוג'יז בוכים ונמסים וגוססים. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Britt Migs‎‏ (@‏‎brittymigs‎‏)‎‏

היסטריה דומה ניכרת לאחרונה סביב נושא שנשמע אפילו יותר מטופש מסקיבידי טוילט: מלחמת הדורות האמיתית, מתברר, מתחוללת במגירת הגרביים שלכם. אחרי שגרמו לנשים בנות שלושים עם שביל בצד לחזור הביתה בוכות כאילו הושפלו על ידי הבריונית של השכבה, עכשיו הם מצביעים להן על הגרביים וצוחקים. גרבי חצי? גרבי קרסול? גרבי אימון? כבר עדיף שתסתובבו עם קלנועית, כי מדובר בסמל הגמלאים הרשמי. 

בני ובנות דור ה-Z לא נוגעים בגרבי חצי, יפים שלנו. בשבילם רק גרבי אמצע-שוק קלאסיים, שבחורף ובקיץ מתרוממים בגאווה מהלואופרס וינטג' שלהם ועושים שלום מלמטה לג'ינס ה-¾ הנמוך שלהם. יצאתן לאימון ולא מתחתן את הגרביים מעל הטייץ? הסגרתן את גילכן הרבה יותר ממה שקמטים יכולים לעשות. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎aisha potter‎‏ (@‏‎aishapotter‎‏)‎‏

האירוניה כאן יפה במיוחד: הבחירה של הזומרים בגרביים ארוכים הרי נעוצה באופנת הניינטיז שהפכה לגביע הקדוש שלהם, ושאותה הם לא חוו בזמן אמת – בניגוד לאומללים האלה עם גרבי הקרסול. העלבון המילניאלי פשוט באמת כל כך דרמטי ומשעשע, שקשה להאשים את הזומרים שמתענגים עליו, ואת ילדי דור האלפא שממציאים ג'יבריש כדי להטריל עד הסוף. זה גם המקום להזכיר שחילופי דורות הם מהותה של אופנה, וכך יהיה גם עוד מעט, כשהמילניאלז יפנימו את המסר, ימחלו על גאוותם ויאמצו רשמית את הגרביים הארוכים – רק כדי לגלות שעכשיו זה הכי קרינג' ומי מתלבש ככה בכלל.

חשוב להדגיש: תלבשו מה שתלבשו, תגרבו גרבי אצבעות מבחינתנו, אבל מה שלא תעשו – רק אל תהיו קייטי פרי. כוכבת הפופ מתחילת שנות האלפיים סומנה בשבוע האחרון כמביכה יותר מההיא שהשתכרה וזייפה את ההמנון, אחרי שהוציאה את השיר והקליפ Woman's World. הביקורות והתגובות שוחטות קשות את מה שנתפס כמניפסט פמינסטי חלול, מלאכותי וציני, בהישענות שלו על פיגורת ה"גירל-בוס" המיושנת. העניין הוא שאת הפדיחה הזאת אפשר היה להריח מקילומטרים כבר לפני חודש וחצי, כשפרי השיקה פתאום פרסונה אופנתית חדשה, אדג'ית לכאורה ומאולצת לחלוטין. מותר ורצוי להתפתח אופנתית ואמנותית, אבל כדאי לזכור שהקהל, עם כל החינוך הקרדשיאני שלו, עדיין נוטה לפתח תגובה אלרגית מיידית למפגנים של חוסר אותנטיות משווע. ואם אנחנו נשמעות כועסות, זה רק כי עוד לא נרגענו מלוק הבלנסיאגה הזה.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎KATY PERRY‎‏ (@‏‎katyperry‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎KATY PERRY‎‏ (@‏‎katyperry‎‏)‎‏

דוגמה למטמורפוזה אופנתית שדווקא כן עובדת? קבלו את דניאל קרייג, ג'יימס בונד של העשור וחצי האחרונים, נותן לנו משהו אחר לחלוטין בקמפיין סתיו-חורף המושלם של לואווה. מה קשור? לא ברור. אבל ברור שזה בול בפוני המוזר שלו.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jonathan Anderson‎‏ (@‏‎jonathan.anderson‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Jonathan Anderson‎‏ (@‏‎jonathan.anderson‎‏)‎‏

ובכל זאת, הדבר הכי יפה שראינו השבוע באינטרנט הם המדים של נבחרת מונגוליה (!) לאולימפיאדה. עיצובי הרקמות היפהפיות של המותג המונגולי Michel & Amazonka הפכו ויראליים מיד עם חשיפתם, קברו את ההתלהבות מהמדים של צרפת וגרמו לאנשים האופנה להכריז שמונגוליה זכתה באולימפיאדה. ככה זה עובד, נכון?

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue‎‏ (@‏‎voguemagazine‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Michel&Amazonka‎‏ (@‏‎michelamazonka‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Michel&Amazonka‎‏ (@‏‎michelamazonka‎‏)‎‏

אגב, גם לנו לא חסר: את המדים של הנבחרת הפראלימפית של ישראל עיצב המותג המקומי המעולה Holyland Civilians, ובאמת שהפטריוטיזם מזמן לא נראה כך כך אופנתי ואלגנטי.

 
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HOLYLAND CIVILIANS‎‏ (@‏‎holyland_civilians‎‏)‎‏

השאירו תגובה

 

  • לא ברור איך אישרו לחברת אופנה פרטית לכתוב את השם שלה באותיות גדולות ובפרונט של הבגד …..הולי ,כמו הולילנד סווילאנס מריח כמו שחיתות לא מוסרי בעליל אבל מתאים לרוח התקופה …..!!!!!! מביש !!!!!!!

    מאת: אלונה |‏ 22 ביולי 2024 | 15:44
  • אומייגאד תלבשו מה שבא לכם!
    אם קייט מוס היתה גורבת עכשיו גרבי קרסול מישהו היה אומר משהו?
    אם טיילור סוויפט היתה מחליטה ללכת על שביל בצד מליוני סוויפטיות היו עושות כמוה וזה מה שהיה אופנתי בעינהן.

    זה לא הגיל זה הפרסונה. תהיו הפרסונה! תכתיבו אופנה! זה החיים שלכם תלבשו מה שבא לכם למען השם

    מאת: טל |‏ 19 ביולי 2024 | 09:05