דווקא כשהאיטגירל הכי חמה נכנסה לתמונה: מה נהיה עם שאנל?

החדשות הדרמטיות של מותג העל עניינו את הרשת הרבה פחות מהלוק המופרך של נארה סמית' כשהיא מכינה נוטלה ביתית, אבל בכל זאת היו לא מעט ששמחו לשמוע אותן. וגם: דיור שוב מעצבנים על המסלול, אבל לפחות הם הוציאו מכוכבת "משחקי הכס" את ההופעה הכי לוהטת שלה, ובכלל - עדיף לעזוב את כל המותגים המפונפנים האלה ולהתמקד בחולצת הציצים המתנפחת של מותג אחר. חדשות, שאלות ומחשבות על מה שקרה השבוע בעולם האופנה

מאת  | ‏ 7 יוני 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Vogue Runway‎‏ (@‏‎voguerunway‎‏)‎‏

היה זה שבוע של רגשות מעורבים בעולם האופנה. ההודעה על עזיבתה (או העזבתה) של וירג'יני ויארד את תפקיד המנהלת האמנותית של שאנל, למשל, הוציאה מאנשי הפאשן בעיקר תגובות בנוסח "לא נעים, אבל בשעה טובה". "לא נעים" הוא בהחלט הרגש הדומיננטי בכל הנוגע לעונות האחרונות של שאנל, בהובלת מי שהייתה יד ימינו של קארל לגרפלד במשך שלושים שנה ונחשבה ליורשת הטבעית שלו.

אלא שהניסיונות של ויארד לשמר ולעדכן את מגע הקסם הלגרפלדי במורשת שאנל האיקונית נשארו בעיקר בגדר ניסיונות. מאומצים מאוד. דם, יזע ודמעות היא שפכה שם שם על הטוויד ברדיפה אחרי איזה רגע ויראלי, וניחוח המאמץ דבק במותג הקלאסי מכולם עד שכמעט והבאיש לכדי פתטיות. וזה, כאמור, היה בעיקר לא נעים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎CHANEL‎‏ (@‏‎chanelofficial‎‏)‎‏

ביום רביעי אישרו בשאנל כי ויארד עזבה את הבניין, ומבחינתנו לא נותר אלא לאחל לה שתמצא את עצמה בג'וב הרבה פחות כובל ותשאיר אבק לתיקי הקווילט המאובקים ממילא. מנגד, בהחלט יהיה מעניין לראות אבולוציה שאנלית מרעננת, כשהשם שנלחש ומעביר צמרמורת בגבם של מביני העניין הוא זה של הדי סלימן. 

סלימן, שנסק בדיור וסן לורן, בא לעשות בלאגן בקודש הקודשים של סלין לפני שש שנים. הוא לא בדיוק התקבל בברכה (המונח "סלין הישן" מבטא את הגעגוע לתקופתה האיקונית של פיבי פילו במותג, ואת ההתנגדות לבחירה התמוהה בסלימן המזוהה עם רוקנ'רליות סליזית), ודווקא הקולקציה האחרונה שלו, שזכתה לביקורות טובות, לגמרי נראתה בכלל כמו תצוגת מחווה לבית שאנל. יופי של רמז מטרים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎CELINE‎‏ (@‏‎celine‎‏)‎‏

קצת אירוני שעזיבתה של ויארד, המתפרשת כמין הודאה של שאנל בתבוסה, מגיעה בשבוע שבו לוק של שאנל סוף-סוף צובר מומנט ויראלי בחסות האיטגירל הכי מדוברת ברשת: מה שקרה זה שהילדים של נארה סמית' חשקו בקצת נוטלה, אז אמם המסורה עשתה את מה שהיא עושה – והחליטה להכין להם ממרח אגוזי לוז הום-מייד, תוך כדי שהיא מקריינת את המתכון בשלווה מרגיזה ולובשת, איך לא, חליפה של שאנל מקולקציית 23/24.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎nara‎‏ (@‏‎naraaziza‎‏)‎‏

ובחזרה לרגשות המעורבים בנוגע לנפילתן של אימפריות אופנה. אם יש מותג שמעורר אפילו יותר כאלה משאנל של וירג'יני ויארד, הרי שזה דיור של מריה גרציה קיורי. תצוגת הריזורט שהוצגה השבוע בתחומי טירה סקוטית היא הראשונה מזה זמן מה שלא מעוררת קונצנזוס של תמיהה ואכזבה, אלא קוקטייל של תמיהה, אכזבה, ו"אה, דווקא לא רע".

רבים אומרים שזו הקולקציה הכי ראויה שגרציה קיורי הציגה בעונות האחרונות, ועדיין – אפילו על רקע התפאורה המרהיבה, ועם כל ההערכה לכמה סילואטות מוצלחות ומחוות יפות למורשת הבריטית – בסוף מגיע איזה מחוך עם כיתובים בפונט ימי-ביניימי של מילים כמו Fierce, Bossy, Moody, והעיניים כבר מתגלגלות מעצמן.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Dior Official‎‏ (@‏‎dior‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Dior Official‎‏ (@‏‎dior‎‏)‎‏

על דבר אחד בכל זאת אפשר להודות לדיור: נוכחותה של מייסי וויליאמס, לנצח אריה סטארק, בלוק משגע לחלוטין של מעין שמלת-ז'קט קצרצרה ומנומרת מעל גולף שחור. לילדה אולי אין שם, אבל יש לה סטייל בערימות.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Maisie Williams‎‏ (@‏‎maisie_williams‎‏)‎‏

אז אחרי כל האלגנטיות המקסימה של שאנל ודיור, נשמח, ברשותכם, לעבור למשהו קצת אחר: חולצת הציצים המתנפחים של פוסטר גירל. אפשר לנסות להסביר, אבל עדיף פשוט לראות, ועל הדרך כבר להנות מכל מטעמי הקמפיין החדש של המותג בכיכובן של התאומות קלרמונט. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי (@‏‎poster__girl__official‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎‏ (@‏‎poster__girl__official‎‏)‎‏

ואם זה עדיין מנומס מדי בשבילכם, אולי תתחברו יותר לג'ינס שעיצב האמן Bokunou, ונועד לגרום לאנשים להתחרט עמוקות על כך שהעירו שהחנות שלך פתוחה. 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎HIGHSNOBIETY‎‏ (@‏‎highsnobiety‎‏)‎‏

השאירו תגובה