"השמלה שלי נקרעה, אל תסתכלו": המתלבשות הבולטות של אוסקר 2024

השמלה של אמה סטון סיפקה רגע ויראלי בזמן נאום הזכייה הגדול שלה, ולא רק בזכות הגזרה המחמיאה והצבע המעניין. חוץ ממנה, התבלטו דווקא כוכבות שכלל לא היו מועמדות, כמו אריאנה גרנדה, זנדאיה וג'ניפר לורנס. אבל כמו בטקס עצמו, אפילו כאן ריאן גוסלינג גנב את ההצגה

מאת  | ‏ 11 מרץ 2024

אמה סטון

אמה סטון בלואי ויטון (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

זה רק ראוי לפתוח את הסיקור האופנתי של טקס פרסי האוסקר 2024 עם אחת המנצחות הגדולות של הערב – אמה סטון, שלקחה הביתה פסלון על משחקה המרהיב בסרט "מסכנים שכאלה". סטון כבולה בחוזה עם לואי ויטון, שידועים יותר בתיקים ובגדי הגברים שלהם ופחות בבגדי הנשים והערב. אולי בגלל זה נאלצה סטון להתרכז בעיקר בכך ש"השמלה שלי התקלקלה" במעמד קבלת הפרס שלה, כשהיא מציגה קרע בחלק האחורי ומאשימה את ההתלהבות מהנאמבר של ריאן גוסלינג. לפחות יצא לה מזה רגע ויראלי. כך או כך - היא נראתה נהדר בשמלה בגוון מנטה עדין עם מחוך שמתרחב לפפלום דרמטי וחצאית ישרה עם שובל.

עוד נשים שקטפו פסלונים היו דאווין ג׳וי רנדולף בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר על "נשארים לחג", שלבשה גם היא לואי ויטון – שמלה בגוון תכלת מנצנץ עם שרוולי ענק בטקסטורה דמויית נוצות; ובילי אייליש שזכתה בפעם השנייה בפרס השיר הטוב ביותר וכהרגלה שברה מוסכמות אופנתיות עם ג׳קט שחור וחצאית טוויד של שאנל בליווי נעלי מרי ג׳יין עם גרביים וסיכה אדומה שמייצגת ארגון של אמנים למען הפסקת אש בעזה. על הבמה היא החליפה למראה של תום בראון שקרץ למראה השטיח האדום שלה – חצאית שחורה וג׳קט טוויד.

בילי אייליש

בילי אייליש עם הסיכה הקוראת להפסקת אש (צילום: Rodin Eckenroth/Getty Images)

שתי נשים שאמנם לא הגיעו לטקס כמועמדות אבל משכו הרבה מאוד תשומת לב, ובצדק, היו שתיים מהכוכבות הגדולות של הרגע – זנדאיה נראתה מושלמת כהרגלה בשמלה א-סימטרית של ארמאני פריווה, בעוד אריאנה גרנדה, שחוגגת יציאת אלבום חדש, המשיכה את הנטייה שלה לסילואטות גרנדיוזיות על השטיח האדום בשמלה ורודה של ג׳יאמבטיסטה ואלי.

אריאנה גרנדה

אריאנה גרנדה (צילום: Getty Images, Sarah Morris/WireImage)

אמריקה פררה, שהייתה מועמדת על משחקה ב"ברבי", הלכה על הוורוד המתבקש בשמלה מטאלית מחמיאה מאוד של ורסצ׳ה, בעוד מרגו רובי, שלא הייתה מועמדת על הסרט, בחרה בשמלת ורסצ׳ה שחורה מטאלית עם מחוך מפוסל וכיווצי בד בתחתית הבטן. אי אפשר שלא להזכיר גם את ריאן גוסלינג, שעל השטיח לבש חליפה שחורה עם פסי כסף נוצצים של גוצ׳י, ובדיוק כמו בסרט ״ברבי״, גנב את ההצגה כשהופיע על הבמה עם השיר המועמד שלו מהסרט כשהוא לובש חליפה נוצצת בוורוד נועז.

ריאן גוסלינג

ריאן גוסלינג (צילום: Kevin Winter/Getty Images)

על השטיח אפשר היה לראות לא מעט שמלות שמשלבות בין שחור ולבן – ג׳ניפר לורנס הגיעה לתמוך בבסטי שלה אמה סטון בשמלת נקודות משגעת של דיור קוטור, קארי מאליגן, שהגיעה לטקס אחרי טיפול פנים מלא גלואו את הקוסמטיקאית הישראלית קרן ברטוב, לבשה שמלה שחורה צמודה עם תחתית פליסה לבן של בלנסיאגה. גרטה לי נותרה נאמנה לבית האופנה לואבה, גם היא בשמלה שחורה ולבנה.

קארי מוליגן (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic

קארי מוליגן בבלנסיאגה (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic

למרות הביקורות כלפי הקו החדש והמינימליסטי של בית האופנה גוצ׳י, קירסטן דאנסט בהחלט עשתה לו כבוד, עם שמלה לבנה מושלמת בעלת קו מחשוף מרובע שמזכירה את שיאה של העשייה של קלווין קליין בשנות ה-90. אניה טיילור ג׳וי נצצה בשמלה כסופה עם דוגמת קשקשים של דיור, וכך גם שרליז ת׳רון, שבחרה בשמלת סאטן כסופה עם מחשוף מעניין של אותו בית האופנה. אמילי בלאנט לבשה שמלה של סקיאפרלי קוטור עם כתפיות שמורמות מהכתפיים למראה תלת מימדי, אלמנט שהופיע גם בשמלה של פלורנס פיו, למרות שהיא מבית אופנה אחר – דל קור.

קירסטן דאנסט

קירסטן דאנסט בגוצ'י (צילום: Getty Images, John Shearer/WireImage)

מראות בולטית נוספים היו של היילי סטיינפלד, בשמלה תכולה ונוזלת עם עיטורים זהובים אלי סאאב, סנדרה הולר, כוכבת הסרט זוכה התסריט הטוב ביותר "אנטומיה של נפילה" שלבשה שמלה שחורה מפוסלת עם כתפיים דומיננטיות של סקיאפרלי ואנדראה רייסבורו, שהשמלה המשובצת של לואבה שלבשה כבר עוררה לא מעט דיון סוער – האם מדובר ביציאה קולית או בשמלה שפשוט לא מתאימה לשטיח האדום של האוסקר, בייחוד כשהיא מלווה בתיק גדול ויומיומי?

(צילום: Marleen Moise/Getty Images)

אנדראה ריינסבורו. לא הולם? (צילום: Marleen Moise/Getty Images)

זנדאיה

זנדאיה בארמני פריווה (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

מרגו רובי

מרגו רובי בוורסאצ'ה (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

אמילי בלאנט

אמילי בלאנט בסקיאפרלי (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

אמריקה פררה בוורסאצ'ה (צילום: Rodin Eckenroth/Getty Images)

אמריקה פררה בוורסאצ'ה (צילום: Rodin Eckenroth/Getty Images)

גרטה לי

גרטה לי בלואווה (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

דאווין ג'יין רנדולף

דאווין ג'יין רנדולף בלואי ויטון (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

שרליז ת'רון

שרליז ת'רון בדיור (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

סנדרה הולר

סנדרה הולר בסקיאפרלי (צילום: Getty Images, Jeff Kravitz/FilmMagic)

 

השאירו תגובה

 

  • אניממש אוהבת את האתר שלכן אבל הייתי מצפה שתגנו את העובדה שבילי אייליש שמה את הסיכה הזאת או לפחות לא תתנו לה במה

    מאת: גילי |‏ 11 במרץ 2024 | 17:21
  • בילי אייליש מקריפה ורעה

    מאת: די לאהוב את מי ששונא אותנו.. |‏ 11 במרץ 2024 | 15:56
  • טקס האוסקר

    מאת: עינת ג. |‏ 11 במרץ 2024 | 12:59
  • לא ראיתי שמישהי ענדה את הסיכה הצהובה למען הנשים החטופות העיקר להצהיר הצהרות פוליטיות

    מאת: מרים |‏ 11 במרץ 2024 | 12:24