אייקון האופנה איריס אפפל הלכה לעולמה בגיל 102

שנתיים לאחר חגיגות המאה המפוארות של אשת האופנה איריס אפפל היא הלכה לעולמה. לאפפל הייתה כבר קריירה מאוד מרשימה מאחוריה כשעולם האופנה גילה אותה כאייקון ב-2005, כשתערוכה במוזיאון המטרופוליטן הוקדשה לאוסף הבגדים, התכשיטים והאקססוריז המרשים שלה. ״קודם כל, תלמדו מי אתם ותתלבשו בהתאם לזה. צריך ללמוד להתלבש בשביל עצמך ולא עבור טרנדים", אמרה בראיון וצדקה כל כך

מאת  | ‏ 2 מרץ 2024
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Iris Apfel (@iris.apfel)

אשת האופנה האמריקאית איריס אפפל הלכה לעולמה אמש בגיל המכובד ביותר 102. אי אפשר היה לפספס את אפפל הצבעונית. בעשורים האחרונים לחייה היא הייתה עם שיער לבן קצוץ, משקפיים גדולים, תכשיטי סטייטמנט גדולים ובגדים צבעוניים ביותר. באוגוסט 2021 אשת האופנה אייריס אפפל ציינה אבן דרך משמעותית בחייה – יום הולדת מאה. הגעה לגיל הזה היא לא מובנת מאליה בפני עצמה, אבל המקרה של אפפל מרתק עוד יותר, כי השנים הפוריות והמלבלבות ביותר בקריירה שלה הגיעו דווקא בעשורים האחרונים לחייה.

אפפל נולדה בקווינס, ניו יורק בתחילת שנות העשרים של המאה הקודמת להורים יהודים, וכבר בגיל צעיר התאהבה בחנויות הווינטג׳ שבמנהטן והחלה ללקט אוסף תכשיטים. באוניברסיטה, למדה אמנות ותולדות האמנות, והחלה לעבוד בתחום האופנה והעיצוב כבר בגיל צעיר. היא הייתה קופירייטרית ב-WWD ועבדה עבור מעצבת פנים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Iris Apfel (@iris.apfel)

ב-1950, שנתיים לאחר שנישאה לקרל אפפל, בני הזוג הקימו ביחד חברת טקסטיל שהתמחתה בשחזור בדים ממאות קודמות, ואף נבחרו לעבוד עבור הבית הלבן וחידשו את עיצובו עבור לא פחות מתשעה נשיאים – החל מטרומן ועד לקלינטון.

לאפפל הייתה כבר קריירה מאוד מרשימה מאחוריה כשעולם האופנה גילה אותה כאייקון ב-2005, כשתערוכה במוזיאון המטרופוליטן הוקדשה לאוסף הבגדים, התכשיטים והאקססוריז המרשים שלה. האנרגיה המתפרצת מהבגדים הצבעוניים והמשקפיים העגולים הגדולים של אפפל כבשו מהר מאוד את התעשייה שחוגגת את הנעורים, כמעין תזכורת לכך שהחיים ממשיכים גם אחרי גיל 40, ושלאהבה לאופנה בכלל אין גיל.

בשנים מאז הפכה לאייקון ולאישה מפורסמת, אפפל הספיקה המון – לככב כפנים של מותג האיפור מאק, להשיק בובת ברבי בדמותה, לעצב תיקים, בגדים ומשקפי שמש, להשיק מוצרים לבית, להוציא ספר על חייה וכמובן לדגמן לקמפיינים. ב-2019 הוחתמה בסוכנות הדוגמנות המובילה IMG.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Iris Apfel (@iris.apfel)

״אני לא חושבת הרבה על גיל, הוא פשוט קורה״, אמרה אפפל בראיון וידאו שצילמה לכבוד יום הולדתה המאה, ובכך סיכמה במשפט אחד את גישתה הנונשלנטית לחיים והאישיות הייחודית שלה – מצד אחד אשת קריירה עסוקה ומלאה בעשייה, מגיל צעיר ועד יום מותה, ומצד שני אישה שלוקחת את החיים באיזי. ״חוש הומור הוא הכרחי״, היא הוסיפה בראיון כשנשאלה מה הסוד לחיים ארוכים. ״אני לא מתכוונת לחוש הומור של ׳חה חה׳. אני מתכוונת להיות מסוגלים להסתכל על כל הדברים הקטנים המטופשים ועל כמה הם מטופשים, ולכמה דברים חשובים אנחנו לא שמים מספיק לב״.

באותו הראיון, היא גם נתנה את טיפ הזהב שלה לסגנון אישי, לא לפני שהיא הזכירה שוב את חוש ההומור המפורסם. ״אולי שמתם לב, אני לא מינימליסטית״, אמרה למצלמה והוסיפה: ״קודם כל, תלמדו מי אתם ותתלבשו בהתאם לזה. צריך ללמוד להתלבש בשביל עצמך ולא עבור טרנדים, ולהסתכל במראה ולראות את עצמך, ולא מישהו אחר״. העצה הזאת אולי נשמעת טריוויאלית, אבל היא מכילה בתוכה חוכמת חיים שניתן ליישם לא רק על אופנה, אלא על כל תחום בחיים. ואם אישה שהגיעה לגיל 100 ועדיין מלאה ברוח חיים אומרת לכם להיות נאמנים לעצמכם – זאת כנראה עצה שכדאי לאמץ.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Iris Apfel (@iris.apfel)

השאירו תגובה