"היא סיפרה שלמאה נשים שפונו מבארי אין מה ללבוש"

רומי ספקטור, הבעלים של מותג האופנה הישראלי דה רוקוקו, שמעה שלמפונות עוטף עזה אין מה ללבוש – והתגייסה מיד לטובת המטרה. היא קראה למותגים נוספים להצטרף ויחד תרמו מאות מוצרים שהועברו למשפחות הניצולים. "זה מה שצריך לעשות עכשיו וזה ממלא בצורה שאין לתאר"

מאת  | ‏ 11 אוקטובר 2023
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Romy Spector (@de_rococo)

בימים הנוראיים שעוברים על מדינת ישראל יש נקודת אור אחת קטנה – תחושת האחווה וההירתמות העצומה והמיידית של אנשים רבים לטובת הנפגעים. הדרך לעזור למי שחווה את הנורא מכל ארוכה וסבוכה, אבל עכשיו, בתור התחלה, מדובר אפילו בצרכים הבסיסיים ביותר של מי שנס מביתו כשעליו רק הבגדים שלגופו.

רומי ספקטור, הבעלים של מותג האופנה הישראלי דה רוקוקו, היא בין האנשים שהתגייסו מיד למען המטרה הזאת. היא הקימה מערך לוגיסטי שלם, גייסה עסקים נוספים ותרמה מאות פריטים שמשולחים בימים אלה אל תושבי עוטף עזה שמפוזרים ברחבי הארץ.

דה רוקוקו, חרבות ברזל, מלחמה, ישראל

הקימו חמ"ל (צילום: אינסטגרם, derococo)

"הגענו למשרדים של דה רוקוקו ביום ראשון, 35 עובדות, ולא ידענו מה לעשות" מספרת ספקטור. "ניסיתי לחשוב איך נתעל את הזמן שלנו למשהו חיובי – ואז פנתה אלי קשת שביט, שגדלה בקיבוץ בארי והייתה איתי ברשימת '30 מתחת ל-30' של פורבס. היא סיפרה שהיא נמצאת עם עוד מאה נשים שפונו מהקיבוץ ואין להן מה ללבוש – רק הטי-שירט והמכנסיים שעליהן. זה נכון שיש הרבה אנשים שתורמים בגדים משומשים וזה מבורך, אבל הן לא רוצות להרגיש נזקקות וללבוש בגדים עם כתמים וחורים. הבנתי שכאן אני יכולה לעזור".

"הגענו למחסנים ובין ריצות לממ"ד התחלנו לארוז טרנינגים ובייסיקים", רומי מתארת. "כשראיתי שמשאיות השילוח גדולות ויש עוד מקום הצעתי לעוד מותגים להצטרף – וההיענות הייתה גדולה". MAC, אסתי לאודר, Kumi, פריטי בלרינס וגריק סנדלס שינעו מוצרים רבים למחסני דה רוקוקו ומשם הועברו למלונות בהם שוהים מפוני העוטף בימים אלה. "זה התפשט מפה לאוזן, והתחלנו לקבל פניות ממשפחות נוספות שלא נמצאות במלונות. עבורן אנחנו מכינות מארזים מותאמים אישית ומעבירות אותם בעצמנו – חבילות של אור קטן", אומרת ספקטור.

דה רוקוקו, חרבות ברזל, מלחמה, ישראל

היענות מדהימה (צילום: אינסטגרם, kumi_online)

את ההוצאה הכלכלית האדירה סופגים המותגים, חלקם קטנים ועצמאיים, ורומי מסבירה: "גם ככה ההזמנות בתקופה הקרובה על אפס, זה מובן, אז הבנו שחייבים לעשות שינוי מחשבתי. זה נראה לי מובן מאליו וזה ממלא בצורה שאי אפשר לתאר. זה מה שצריך לעשות עכשיו".

מלבד היוזמה של דה רוקוקו, חשוב לציין חברות ישראלות נוספות שנחלצו לטובת המטרה המבורכת וביניהן דלתא, קבוצת גולף, פקטורי 54, אופטיקנה, קוקונאט לאב ועוד רבים אחרים.

דה רוקוקו, חרבות ברזל, מלחמה, ישראל

אור קטן (צילום: אינסטגרם, derococo)

תודה (צילום: אינסטגרם, kumi_online)

תודה (צילום: אינסטגרם, kumi_online)

השאירו תגובה